کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا‌ در‌ قرارداد‌ ایرباس‌ها کوتاهی می‌کند‌‌


کد خبر : ۲۷۸۵۹یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰:۱۶۱۷۶۲ بازدید

وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل تأخیر در نهایی شدن پیش‌قرارداد خرید ایرباس‌ها، آمریکا را مسئول این تأخیرات دانست و گفت: تنها مشکل موجود ...

وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل تأخیر در نهایی شدن پیش‌قرارداد خرید ایرباس‌ها، آمریکا را مسئول این تأخیرات دانست و گفت: تنها مشکل موجود در این حوزه، مجوز اوفک است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ درباره ‌ورود ایرلاین‌های خارجی به کشور و احتمال از دست رفتن بازار ‌ایرلاین‌های داخلی در بازارهای جهانی، بیان کرد‌: باید ‌دقت و توجه کنیم که صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است و باید به رقابت بین‌المللی پایبند باشیم؛ ما قطعا از بنگاه داخلی حمایت کامل می‌کنیم، ولی حمایت یک‌جانبه از بنگاه داخلی نداریم و معتقد هستیم که کمکی به ارتقای صنعت هوانوردی نمی‌کند.

آخوندی درباره پیش‌قرارداد ایرباس‌ها و صدور مجوز اوفک هم گفت که‌ مشکلی در رفع موانع مالی و بیمه‌ای وجود ندارد و می‌توانیم به محض موافقت اوفک، بقیه بخش‌های قرارداد را حل و فصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل قرارداد با ایرباس تا پایان ژوئن به نتیجه نرسید؟ درباره دلیل این تاخیر ‌گفت: تنها مشکل موجود در این حوزه اوفک است و بقیه مشکلات حل شده است.

وی با ادعای فشار جامعه جهانی بر آمریکا برای نهایی شدن قرارداد ایرباس‌ها، گفت: نهایی شدن این قرارداد فقط تقاضای تهران نیست، بلکه تقاضای جامعه جهانی است؛ آمریکا نمی‌تواند در مقابل این درخواست بین‌المللی کوتاهی کند.

آخوندی بیان کرد: در ناوگان هوایی کشور برآورد شده است که 100 فروند هواپیما برای پروازهای استانی و برد کوتاه و حدود 400 فروند برای بردهای بلند و میانی نیاز داریم که برای داشتن این تعداد هواپیما باید از حالا تا سال 1404 سرمایه‌گذاری داشته باشیم‌.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها