کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شادترین شهر جهان معرفی شد


کد خبر : ۲۷۸۵۷یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۳۱۶۸۷۵ بازدید

سئول، پایتخت کره‌جنوبی شادترین شهر جهان است چون شهری ثروتمند، سالم و تقریبا خالی از هر جرم و جنایتی است. در سئول شهروندان ...
شادترین شهر جهان معرفی شدشادترین شهر جهان معرفی شد

سئول، پایتخت کره‌جنوبی شادترین شهر جهان است چون شهری ثروتمند، سالم و تقریبا خالی از هر جرم و جنایتی است. در سئول شهروندان امنیت خاطر دارند چون می دانند شهر از آنها مراقبت می کند. براساس گزارش تازه شرکت طراحی و مشاوره Arcadis که به ارزیابی و سپس رتبه بندی 100 شهر بزرگ جهان براساس چند شاخص محدود و مشخص می پردازد، سئول کره جنوبی شادترین شهر جهان است. 

این شرکت در بخش شاخص های انسانی سراغ بررسی زیرشاخص های زیر رفته است:

* شکاف درآمدی

* جرم و جنایت

* آموزش

* توازن میان کار و زندگی

* بهداشت و سلامت

* توان مالی

ارزیابی های Arcadis نشان داد تمرکز دولت کره جنوبی روی آموزش و بهداشت شهروندان به آنها کمک کرده بر بالاترین رتبه شادکامی جهان تکیه بزنند.

در این گزارش آمده است: «برنامه دولت کره جنوبی همچنین شامل برنامه ریزی های شهرنشینی با هدف تقویت هویت شهری و رقابت در سطح جهانی، مسیر توسعه و نوآوری در محیط زندگی شهروندان می شود. این شهر 139طرح و پروژه در 13 نقطه دارد که هدف شان انتقال جمعیت شهری به یک شهر امن، گرم، رویایی و پاک است.»

مدیران سئول گام های محکمی به سمت شهری برداشته اند که پایداری زیست محیطی در آن حرف اول را می زند. برای مثال یکی از پروژه های دولت کره جنوبی نوسازی بافت شهری و بازسازی رودخانه منطقه چئونگیچئون، یکی از فضاهای تفریحی مدرن سئول است. این منطقه که پیش از این منطقه ای آلوده بوده، حالا به فضایی بازیابی شده در قلب شهر انتقال یافته است.

در این گزارش آمده است: «بازسازی نه تنها توسعه اقتصادی را افزایش داد، بلکه بیش از گذشته شهر را از خطر سیل محفوظ کرده و در زمینه پایداری، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی بهبود ایجاد کرده است.»

در سال 2013، مقامات دولت کره جنوبی نقشه 2030 سئول را کلید زدند؛ نقشه ای که هدف آن رسیدن به این چشم اندازها است:

* یک شهر مردم محور بدون هرگونه تبعیض

* یک شهر پویا در سطح جهان با یک بازار کار قدرتمند

* یک شهر پرجنب وجوش فرهنگی و تاریخی

* یک شهر زنده و امن

* یک شهر با ثبات در مسکن و اقامت و حمل ونقل آسان و شهری جامعه محور.

حمایت از شهروندان در رسیدن به تساوی درآمدی، مسکن و زیرساخت ها نه تنها مردم را شاد می کند بلکه باعث می شود رقابت در آنجا تضمین شود. این همان چیزی است که لندن از نداشتنش رنج می برد.

شهری چون لندن در زیرشاخص های انسانی رتبه 37 را دارد، جایی که سئول اول است. لندن باوجود مشکلاتی چون نابرابری های اجتماعی، جرم و جنایت، کمبود مسکن و سایر معضلات اساسی که پیش از همه پرسی برگزیت هم وجود داشت، طبعا باید در رتبه سی وهفتم باشد.

شرکت Arcadis هشدار می دهد که این معضلات توانایی و ظرفیت لندن برای باقی ماندن در میدان رقابت را کاهش می دهد و این شهر شاید در رقابت برای باقی ماندن به عنوان قطب مالی جهان از رقبایش شکست بخورد.
 


مترجم: سارا گلچین
منبع: businessinsider



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها