کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد ماهانه 500 میلیونی برخی پزشکان


کد خبر : ۲۷۶۷۸چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۲۳۴۴۴۰ بازدید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم گفت: مقایسه درآمد و نوع کار و زحمت پزشکان با اقشار زحمتکش مانند کارگران و کشاورزان درست نیست.

اصغر سلیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: کشاورزان ، افرادی زحمتکش هستند که در سرما و گرما به صورت شبانه روزی برای پیشرفت کشور مشغول کار هستند و هرگونه تغییر آب و هوایی و یا آفات و ... می توان تمام زحمات آنها را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: بار اصلی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان است و حتم دارم وزیر بهداشت قصد توهین از مقایسه درامد و نوع کار این عزیزان با پزشکان نداشته اما تعبیر مناسبی نیز به کار نبرده است.

وی بیان کرد: حقوق و مزایای این افراد در مقایسه با زحمتی که می کشنر کم است و باید جبران بود هرچند در جامعه پزشکی کسانی نیز هستند که هم ردیف با کارمندان دستمزد دریافت می کنند در حالی که برخی پزشکان درآمد ماهانه ای بین 100 تا 500 میلیون تومان دارند.

وی توضیح داد: در سیستم بهداشتی پزشکانی که مشغول فعالیت هستند بر اساس تعرفه ها و ردیف های استخدامی و حقوقی دریافتی پایینی دارند که تفاوت چندانی با پایه سایر پرسنل ندارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم گفت: باید میان درامد پزشکان نیز تعادل ایجاد شود اما متاسفانه شاهد درآمد نامناسب پزشکانی که برای نمونه در اورژانس مشغول کار بوده و با استرس فراوان کار می کنند، هستیم و در حق آنها اجحاف می شود.

سلیمی ادامه داد: بین درآمد پزشکان بخش خصوصی و دولتی و کارانه آنها نیز تفاوت های فاحشی وجود دارد و این مساله بر روی تربیت نیروی متخصص تاثیر گذار خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید به درآمد پزشکان شاغل درمناطق محروم و کمتر برخوردار بهای بیشتری دهیم زیرا این افراد مجبورند چند برابر همکاران خود در شهرهای بزرگ و مراکز با امکانات کامل کار کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: در برخی از شهرهای کشور مانند سمیرم بین 10 تا 15 روزدر ماه پزشک متخصص در شهر حضور ندارد که دولت باید برای رفع این گونه معضلات با ارائه تسهیلات ویژه امکان تربیت نیروی متخصص را فراهم کرده و با توزیع عادلانه امکانات و مزایا شرایط کار در شهرها و روستاها را برای پزشکان فراهم کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی بیمارستان های دولتی به دلیل نبود بودجه شاهد کمبود حضور پزشکان عمومی هستیم به طور یکه به جای 7-8 نیرو 3-4 پزشک عمومی مجبورند به صورت تمام وقت فعالیت کنند در حالی که پس از مدتی فشار مضاعفی به این افراد وارد شده و در نتیجه با مواردی مانند خستگی دائمی از فعالیت های علمی وشرکت در دوره های بازآموزی و مطالعه و ... باز می مانند.

سلیمی در پایان گفت: برای بهبود شرایط پزشکان وزیر بهداشت و مسوولان این وزارتخانه باید از اظهار نظرهای غیر علمی و مقایسه های غیر کارشناسی بپرهیزند و شرایط را برای حضور پزشکان عمومی و متخصص در بخش دولتی تسهیل کنند.

- مهرنوش حیدری



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها