کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کنگره آمریکا قانون شکایت علیه عربستان را تصویب کرد


کد خبر : ۲۷۴۸۹شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۱۲۲۴۷۷ بازدید

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شهروندان آمریکایی می‌توانند به دلیل ترورهای یازده سپتامبر، علیه دولت عربستان ...
کنگره آمریکا قانون شکایت علیه عربستان را تصویب کردکنگره آمریکا قانون شکایت علیه عربستان را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شهروندان آمریکایی می‌توانند به دلیل ترورهای یازده سپتامبر، علیه دولت عربستان سعودی شکایت و طلب غرامت کنند. اوباما مخالف این مصوبه است.

نمایندگان مجلس آمریکا قانون بحث‌انگیزی را به تصویب رساند که به موجب آن بستگان قربانیان ترورهای یازده سپتامبر 2001 امکان می‌یابند علیه دولت عربستان سعودی شکایت کنند و خواهان غرامت شوند. این قانون در ماه مه گذشته نیز از تصویب مجلس سنا گذشته بود.

تصویب این قانون در آستانه پانزده سالگی بروز حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک در حالی است که باراک اوباما گفته است که با آن مخالفت خواهد کرد.

تصویر منتشر نشده از کاخ سفید بلافاصله پس از حملات 11 سپتامبر​
4oq67i511mfcjbqg7nt6.jpg

نگرانی کاخ سفید این است که اجرای این قانون با پیامدهای مشابه‌‌ای برای آمریکا همراه باشد، به این معنی که شهروندان کشورهای دیگر هم بتوانند علیه دولت آمریکا به این یا آن دلیل اعلام جرم کنند.

برای خنثی‌کردن رای وتوی رئیس جمهور لازم است که قانون دوباره در هر دو مجلس کنگره به رای گذاشته شوند و در هر دو دو سوم آرا را کسب کنند.

بستگان قربانیان بارها کوشیده‌اند که پرونده‌ای حقوقی علیه دولت عربستان به دلیل ظن شراکت آن در ترورهای ۱۱ سپتامبر، به جریان بیاندازد، اما ممنوعیت‌های قانونی باعث این کار شده است.قانونی مربوط به سال ۱۹۷۶ به دولت‌های خارجی در برابر دادگاه‌های آمریکا مصونیت حقوقی می‌دهد.

عربستان سعودی هرگونه دخالت در ترورهای یازده سپتامبر را تکذیب می‌کند و به قانونی که ازتصویب کنگره آمریکا گذشته انتقاد دارد.

۱۵ نفر از ۱۹ نفری که در عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر شرکت داشتند دارای تابعیت عربستانی بودند. در این عملیات حدود ۳ هزار نفر کشته شدند. پس از تصویب قانون در مجلس سنا در مه گذشته، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از تهدید دولت عربستان به خروج سرمایه‌های خود از امریکا در صورت اجرای قانون، خبر داد.ارزش این سرمایه‌ها که عمدتا صرف خرید اوراق قرضه آمریکا شده‌اند بر 750 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

کارشناسان نسبت به اجرای تهدید عربستان تردید دارند، زیرا اوراق قرضه‌ای در این ابعاد را نمی‌توان به سادگی فروخت و فروش آن به عربستان بیشتر ضربه خواهد زد تا به آمریکا.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها