کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود 27 هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش


کد خبر : ۲۷۴۸۳شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۲۴۱۷۸۶ بازدید

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات ناشی از استقرار پایه دهم در سال تحصیلی جاری، از ورود حدود 27 هزار نیروی ...

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات ناشی از استقرار پایه دهم در سال تحصیلی جاری، از ورود حدود 27 هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش در سال جدید خبر داد.

علی زرافشان در همایش توجیهی برنامه پروژه ملی مهر اظهار کرد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اشاره کردند این بود که آموزش و پرورش دستگاهی است که همه نهادها باید به کمک او بیایند تا بتواند رسالت خود را به نحو مطلوب ادا کند و در پروژه مهر نیز تحقق چنین نگاه و رویکردی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این مشارکت بعد معنوی، اجتماعی و احساس تعلق کردن به آموزش و پرورش مهمتر از دستاوردهای مادی است که ممکن است حاصل شود.

وی با اشاره به تصویب قانون شوراها در آموزش و پرورش در سالهای گذشته اظهار کرد: این قانون که رییس شورای آموزش و پرورش استان و مناطق، استانداران و فرمانداران هستند و نمایندگان دستگاه‌ها عضو آن هستند در همین جهت جذب مشارکتهاست و اینکه آموزش و پرورش با به مشارکت گرفتن ظرفیتهای عمومی جامعه وظیفه خود را انجام دهد. در جهان نیز موضوع آموزش و پرورش جزو شاخص‌های توسعه انسانی، اقتصادی و... است.

زرافشان ادامه داد: اگر بهار تعلیم و تربیت را یک حرکت ملی می دانیم به جهت همین اهمیتی است که آموزش و پرورش از آن برخوردار است.

رئیس ستاد پروژه ملی مهر با اشاره به اتخاذ سیاست جلب مشارکتها از سوی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در شکل گیری سرمایه اجتماعی بحث اعتماد و مشارکت یک اصل است و به دنبال آن هستیم که بتوانیم سرمایه اجتماعی را در آموزش و پرورش شکل بدهیم.

وی خطاب به تیم های اعزامی پروژه مهر به استانها اظهار کرد: هرکدام از تیمها از سوی یک معاونت ماموریت پیدا می کنند اما انتظار این است وقتی پا به استان می‌گذارید نماینده تمام عیار آموزش و پرورش باشید و نگاهی به همه ابعاد امور داشته باشید و همه مواردی که در پروژه مهر مورد تاکید است با همدیگر دیده شود.

زرافشان با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل تغییراتی داشته‌ایم که روی کار مدرسه و ادارات اثر گذاشته است که مهترین آن استقرار پایه دهم بوده است گفت: تغییر در برنامه درسی و تغییر در ترکیب نیروی انسانی و هدایت تحصیلی در پایان کلاس نهم به دنبال استقرار پایه دهم اتفاق افتاده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه اینها باعث شده ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد با تاخیر جدی روبرو شود که سر حلقه زنجیره‌ای است که باقی مشکلات را ایجاد می کند و تا وقتی ثبت نام کامل نشود تشکیل کلاس، ابلاغ معلم و آموزش نیروی انسانی امکان پذیر نیست.

زرافشان افزود: از سوی دیگر با ورود اولین دوره فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به استانها مواجهیم و برآورد می شود حدود 27 هزار همکار فرهنگی به جمع ما بپیوندند. سازمان دهی آنها در مدارس باعث تغییراتی در سامان دهی و جایابی معلمان در استان می شود، البته تلاش‌هایی برای جایابی معلمان جدید از سوی دانشگاه و مرکز نیروی انسانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از مهر و آبان سال گذشته اولین اقدامات برای شروع سال تحصیلی و برخورد با این تغییرات بخصوص در نیروی انسانی آغاز شد گفت: حجم کار بالایی برای همکاران در مناطق ایجاد شد. در ارزیابی‌ها آمادگی حائز اهمیت است و نباید انتظار داشت همه مدارس ما مطابق استانداردهای موجود در مدارس نوساز مراکز استانها باشند.
وی در پایان گفت: شروع سال تحصیلی از سوم مهرماه خواهد بود و تیمهای ارزیابی ما از روز جمعه به استانها اعزام می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها