کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا همچنان تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا


کد خبر : ۲۷۲۲۳یکشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۳۸۴۲ بازدید

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز همچنان به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست‌های ...
قیمت طلا همچنان تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکاقیمت طلا همچنان تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز همچنان به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند : گرچه گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال در ماه اوت ناامید کننده بوده و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده تاحدی کاهش یافته ولی هنوز این احتمال هست که فدرال رزرو در نشست آتی خود نرخ بهره را افزایش دهد. بر اساس این گزارش نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 20 و 21 سپتامبر برگزار شود و به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

قیمت طلا طی روزهای گذشته تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو قرار داشته ولی پس از انتشار آمارهای اشتغال در روز جمعه، قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شده است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو و استنلی فیشر معاون وی نیز در نشست اقتصاد جکسون هول تاکید کردند که زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره طی ماه های اخیر بیشتر شده ولی فدرال رزرو همچنان برای هرگونه افزایش نرخ بهره، آمارهای اقتصادی را زیر نظر خواهد داشت.

فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچر در این باره گفت: اکنون آمارهای اشتغال آمریکا منتشر شده و تمرکز اصلی بازارهای بین المللی روی نشست آتی فدرال رزرو خواهد بود. به نظر من احتمالات مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر تاحد زیادی کاهش یافته است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه اوت تنها 151 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که این رقم بین 175 تا 180 هزار فرصت شغلی خواهد بود.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران بین المللی همچنان آمارهای مهم اقتصادی آمریکا را طی روزهای آینده زیر نظر خواهند داشت چرا که این آمارها تا حد زیادی می تواند مسیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند. تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در میان مدت به شدت تحت تاثیر تحولات سیاسی جهان به خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها