کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان


کد خبر : ۲۷۲۰پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵:۵۹۶۸۳۰ بازدید

ایران با تولید 850 هزار دستگاه خودرو در سال 2012 در رده شانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت.
بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهانبزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان

سایت استاتیستا گزارش داد که ایران با تولید 850 هزار خودرو در سال 2012 در رده شانزدهمین کشور از نظر تعداد تولید خودرو در جهان قرار گرفت. چین نيز بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در سال 2012 در جهان است.
با اعمال تحریم‌های جهانی علیه ایران و قطع همکاری خودروسازان خارجی و عدم امکان تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در کشور، تولید خودرو در ایران که زمانی در حدود 2/1 میلیون دستگاه در سال بود، در سال 2012 با کاهشی 40 درصدی به 850 هزار دستگاه رسید. 

این آمار ایران را در تعداد تولید خودرو پایین‌تر از کشورهایی مانند اسپانیا، تایلند و اسلواکی قرار داده است. دو شرکت خودرو‌سازی سایپا و ایران خودرو بزرگ‌ترین خودروسازان داخلی در این کشور محسوب می‌شوند. 3 کشور چین، ژاپن و آلمان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شوند. تولید خودرو در چین در سال 2012 در حدود 52/15 میلیون دستگاه بوده است و شرکت سهامی خودرو‌سازی شانگهای این کشور بزرگ‌ترین شرکت خودرو‌سازی در چین محسوب می‌شود. تولید خودرو این شرکت در سال 2012 در حدود 25/1 میلیون دستگاه اعلام شده است. 

پس از چین، ژاپن در رده دومین کشور تولیدکننده خودرو در جهان از نظر تعداد قرار می‌گیرد. این کشور با داشتن بسیاری از برترین شرکت‌های خودرو‌سازی جهان مانند تویوتا،نیسان،هوندا،میتسوبیشی، سوبارو، سوزوکی، دایهاتسو، داتسون، ایسوزو، و مزدا بسیار در کانون توجه علاقه‌مندان خودرو در جهان قرار دارد. دو محصول کمری و راو 4 شرکت تویوتا از جمله پرفروش‌ترین خودرو‌های سبک جهان محسوب می‌شوند. کشور آلمان با تولید 55/8 میلیون دستگاه خودرو سبک در سال 2012، سومین کشور از نظر تعداد تولید خودرو در جهان محسوب می‌شود. 

این کشور با بهره‌گیری از شرکت‌های خودرو‌سازی بزرگی مانند بی‌ام‌و، بنز، آئودی، پورشه، فولکس واگن یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید خودرو در جهان به حساب می‌آید. در حال حاضر برخی خودروهای تولیدی در شرکت‌های پورشه، بنز، و بی ام و آلمان از نظر قیمت فروش یکی از گران‌ترین خودرو‌ها در رده خود در جهان هستند و در سطح بین‌الملل مشتریان فراوانی دارند. شرکت فولکس واگن آلمان با تولید 57/8 میلیون دستگاه خودرو در سال 2012 بزرگ‌ترین شرکت خودرو‌سازی در جهان نام گرفت. 

کشورهای کره‌جنوبی، ایالات‌متحده، هند، برزیل و روسیه به ترتیب با تولید 17/4، 11/4، 29/3، 62/2 و 97/1 میلیون دستگاه خودرو سبک در سال 2012 در رده‌های بعدی بزرگ‌ترین کشورهای تولید خودرو در جهان قرار گرفتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها