کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 1 درصدی قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۲۷۱۶۸شنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵:۴۴۶۴۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد که علت اصلی آن انتشار آمارهای ناامیدکننده اشتغال در آمریکا ...

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش یک درصدی روبرو شد که علت اصلی آن انتشار آمارهای ناامیدکننده اشتغال در آمریکا طی ماه اوت بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه اوت نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده کمتر از حد انتظارات کارشناسان اقتصادی بوده و این مساله احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داده و موجب افزایش نسبی قیمت جهانی طلا شده است. بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 151 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی انتظار داشتند که اقتصاد آمریکا طی ماه اوت حداقل 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز گذشته با افزایش حدود یک درصدی روبرو شد و به سطح 1326 دلار در هر اونس رسیده است.

جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه میتسوبیشی در این باره تاکید کرد: بازار انتظار نداشت که آمارهای اشتغال آمریکا کمتر از سطح انتظارات باشد. این مساله نشان می دهد که اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی برای افزایش نرخ بهره ، مستحکم و قوی نیست.

وی در ادامه افزود: به نظر من آمارهای اشتغال موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را به نشست های بعدی موکول کند و در نشست سپتامبر تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد. این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.11 درصد کاهش به کمتر از 95.59 واحد رسیده است.

البته هنوز برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه جاری 50 درصد خواهد بود و هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.57 درصد کاهش به کمتر از 937 تن رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر آمارهای اشتغال و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها