کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قطعات یکبار مصرف در خودروهای داخلی


کد خبر : ۲۷۰۷چهارشنبه، ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲:۴۷۴۴۹۴ بازدید

با این که ورود قطعات بی‌کیفیت خودروی چینی به بازار لوازم یدکی ایران چیز تازه‌ای نیست، اما ظاهرا ورود این قطعات بی‌کیفیت از حد گذشته و صدای همه را درآورده است.

این از حد گذشتن به این دلیل است که بتازگی این قطعات به خط تولید برخی خودروسازان بزرگ نیز وارد شده و کیفیت محصولات آنها را پایین آورده است البته خودروسازان، برخی قطعه سازان را در این ماجرا مقصر می دانند و می گویند برخی از این واحدها به خاطر سود بیشتر و کاهش هزینه های تولید بویژه بعد از ماجرای افزایش قیمت ارز، عطای تولید را به لقایش بخشیده اند و اقدام به سفارش برخی قطعات خودروی بی کیفیت به چین کرده و در نهایت این قطعات را با نام و بسته بندی خود هم به بازار و هم به خطوط تولید خودروسازان عرضه کرده اند و در نبود سیستم بازرسی و نظارت کیفی موثر، این قطعات روی خودروهایی که امروز قیمت هایشان افزایش یافته، نصب شده و هنگام مصرف، صدای مردم را درآورده است.

با این حال، جالب اینجاست که تعمیر قطعه یا تعویض آن نیز مشکلی از مردم حل نکرده و فقط هزینه تحمیل می کند؛ زیرا قطعات یدکی هم، همان قطعات بی کیفیت چینی است.

در تائید موضوع، رئیس اتحادیه مکانیسین های اتومبیل اطلاعات درخور توجهی ارائه داده است. به گفته رضا نیک آیین، هم اکنون 95 درصد قطعات خودروی موجود در بازار چینی و از نوع بی کیفیت و نامرغوب آن است.

وی این قطعات را «یک بار مصرف» توصیف کرده و از انبوه شکایات مردمی رسیده به این اتحادیه برای استفاده از این قطعات در خودروها خبر می دهد.

از این رو، به نظر می رسد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده که کار بازرسی از بازار را به عهده دارد، به همراه سازمان استاندارد که وظیفه کنترل کیفی کالاهای تولید داخل و وارداتی را به دوش می کشد، باید طرحی هماهنگ برای جلوگیری از ورود و عرضه قطعات خودروی بی کیفیت چینی به بازار به اجرا گذاشته و جلوی ضرر دیدن مداوم مردم را بگیرند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به قطعه سازان و خودروسازان برای محصولات گران شده خود اتمام حجت کند تا بازار پرمشتری و پرمتقاضی لوازم یدکی خودرو که مستقیما با منافع مردم عادی سر و کار دارد تاحدی سامان یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها