کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستمزد 16 نفر از سرشناس ترین بازیگران زن ایران


کد خبر : ۲۶۶۸۷یکشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷:۲۷۱۶۴۱۹ بازدید

لیست منتشر شده از دستمزد شانزده تن از سرشناس‌‍ترین بازیگر زن سینمای ایران و سکوت این چهره‌ها و عدم شفاف سازی در قابل دریافت‌هایشان ...
دستمزد 16 نفر از سرشناس ترین بازیگران زن ایراندستمزد 16 نفر از سرشناس ترین بازیگران زن ایران

لیست منتشر شده از دستمزد شانزده تن از سرشناس‌‍ترین بازیگر زن سینمای ایران و سکوت این چهره‌ها و عدم شفاف سازی در قابل دریافت‌هایشان بار دیگر ابعاد وسیع عدم شفافیت مالی در ایران و در میان سلبریتی‌ها از جمله بازیگران و فوتبالیست را یادآور شد؛ رویکردی که منجر عدم امکان تشخیص واقعیِ میزان سوددهی بازیگران سینمای ایران شده است.

دسترسی به رقم‌های دقیق دستمزد بازیگران تقریباً غیرممکن است و تهیه کنندگانی که این دستمزدها را پرداخت کرده‌اند نیز هیچ‌گاه جرات بیان علنی رقم دستمزدها را ندارند و خود را وارد چنین چالشی با جامعه بازیگری نمی‌کنند. به عنوان نمونه چندی پیش دو تهیه کننده سینما به «تابناک» گفته بودند برای دو پروژه سینمایی مجزا قصد به خدمت گرفتن رضا عطاران را دارند و اگر این بازیگر درخواست قابل توجهی داشته باشد، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان توان پرداخت دارند.

اندکی پس از این خبر، رضا عطاران پیشنهاد ۵۰۰ میلیون تومانی از تهیه کنندگان را رد کرد؛ موضوعی که اساساً ماهیت وجودی نداشت و در واقع برآوردهای مالی تهیه کنندگان بود. عطاران در عین حال در هیچ یک از گفت و گوهای بعدی اش حاضر نشد حتی حدود رقم دریافتی را برای هر پروژه اعلام کند و در واقع ترجیح داد فضای غیرشفاف درباره درآمدِ به حقش، پابرجا بماند.

هفت صبح به تازگی در گزارش به دستمزد شانزده بازیگر زن سینمای ایران اشاره کرده و در اتفاقی کم سابقه، دستمزد این ستاره های سینما که بین ۳۰ تا ۴۴ سال دارند را اعلام کرده است؛ رقم‌هایی که از سوی این بازیگران تکذیب نشده اما بعید نیست تکذیب شود و در عین حال بعید نیست به جای شفاف سازی و بیان ارقام دقیق، رقم دستمزد امری «شخصی» خوانده شود و هرگونه شفاف سازی مالی از سوی برخی سینماگران تقبیح شود!

بر اساس این لیست پگاه آهنگرانی بازیگر ۳۳ ساله و ساره بیات بازیگر ۳۶ ساله، برای هر فیلم ۱۲۰ میلیون تومان دستمزد می گیرند. الناز شاکردوست ۳۲ ساله و هانیه توسلی .بازیگر مجرب ۳۷ برای هر پروژه ۱۴۰ میلیون دستمزد مطالبه می‌کنند و ویشکا آسایش بازیگر ۴۳ ساله سینمای کمدی ایران بیشتر وقت ها در نقش های فرعی ظاهر می شود اما در صورت بازی در نقش اول کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان نمی گیرد.

بر اساس لیست این روزنامه، مریلا زارعی بازیگر ۴۳ ساله دستمزدش میانگین ۱۵۰ میلیون تومان است و باران کوثری دختر ۳۰ ساله رخشان بنی اعتماد با سه سیمرغ بهترین بازیگری و پریناز ایزدیار ۳۰ ساله که درخشش ناگهانی اش در ابد و یک روز نامش را بر سر زبان ها انداخت نیز به اندازه مریلا زارعی دستمزد می گیرند.

طناز طباطبایی بازیگر ۳۳ ساله و مستعد سینمای ایران و مهتاب کرامتی ۴۵ ساله نیز برای هرفیلم بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان دستمزد می گیرند. سحر دولتشاهی ستاره ۳۵ ساله سینمای ایران نیز برای هر فیلم بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد می گیرد. نیکی کریمی بازیگر ۴۴ ساله ایرانی کم کار شده است و دستمزدش برای هر نقش آفرینی ۲۰۰ میلیون تومان است که شاید نسبتی به مشکل پسندی نیکی کریمی در انتخاب فیلم ها داشته باشد.

ترانه علیدوستی بازیگر ۳۲ ساله، مهناز افشار بازیگر ۳۹ ساله و هدیه تهرانی بازیکر ۴۳ ساله سینمای ایران نیز دستمزدهای ۲۵۰ میلیونی را طلب می‌کنند و در عین حال، بالاترین رقم دستمزد میان بازیگران زن به لیلا حاتمی ۴۴ ساله با میانگین ۳۰۰ میلیون تومان نسبت داده شده که البته با توجه به نوعی بازیهای لیلا حاتمی، رقم‌های قابل تاملی است.

البته همانگونه که عنوان شد ممکن است تک تک این بازیگران این رقم‌ها را رد کنند اما بعید است حتی یکی از این بازیگران حاضر به اعلام ارقام دستمزدش در پروژه های اخیرش شود. در مقابل در هالیوود، دستمزد تمام بازیگران مشخص است و با یک محاسبه ساده می‌توان پی برد که به خدمت گرفتن بازیگر مذکور سوددهی دارد و سودده ترین بازیگر در هر سال و پردرآمدترین بازیگر چه کسانی بوده اند.

اکنون در سینمای ایران احتمالاً برای عدم پرداخت مالیات هیچ‌گاه این رقم‌ها به طور شفاف اعلام نمی‌شود و در عین حال نمی‌توان پی برد که آیا به خدمت گرفتنِ صرف یک بازیگر ۲۰۰ میلیونی، منجر به فروشی معادل ۶۰۰ میلیون خواهد شد و لااقل دستمزدِ خود بازیگر از محل فروش تماشاگران به واسطه انتخاب او تامین می‌شود یا نه. در واقع میزان بازدهی بازیگران سینمای ایران مشخص نیست و در چنین فضایی می‌توان هر قیمتی ارائه کرد، بدون آنکه منطق اقتصادی پشت رقم‌های قراردادها باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها