کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مسجد و خانه‌های شناور در خلیج فارس


کد خبر : ۲۶۵۲۱چهارشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۴۷۳۸۷۹ بازدید

دولت امارات تفاوت هایی محسوس با سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارد. نو آوری در ساخت و سازهای تجاری و اداری، جذب سرمایه‌های کلان ...
مسجد و خانه‌های شناور در خلیج فارسمسجد و خانه‌های شناور در خلیج فارس

دولت امارات تفاوت هایی محسوس با سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارد. نو آوری در ساخت و سازهای تجاری و اداری، جذب سرمایه های کلان خارجی و اعتماد سازی برای اجرای پروژه های بین المللی از عواملی هستند که نام امارات را به دفعات در خبرهای مختلف اقتصادی به گوش مخاطبان می رساند.

بهادادن به پروژه های جدید در حوزه تکنولوژی و فناوری از دیگر نقاط تفاوت امارات و سایر رقبای منطقه ای است. دولت امارات اخیرا از دو طرح جذاب و فناوری محور رونمایی کرده است. هر دو طرح قابلیت این را دارند که نه تنها رضایت شهروندان داخلی را جلب کنند، بلکه توجه گردشگران خارجی را نیز به خود اختصاص دهند.


خانه های لوکس شناور دوبی

طرح نخست که اخیرا علاقه مندان بین المللی زیادی را جذب کرده، طرح خانه های لوکسی است که به شکل دوبلکس طراحی شده اند. این خانه های رویایی حاصل بیش از 5هزار ساعت پژوهش، 2.5میلیون دلار هزینه و 13هزار ساعت طراحی هستند. شرکت طراح و مجری اجرای این پروژه رویایی شرکت مشهور و بین المللی Kleindienst است.

فاز اول این پروژه در سال 2015 آغاز شد و در همان زمان با استقبال بالایی در بخش پیش فروش روبه رو شد. شنیده ها حاکی است، قیمت پیش خرید این خانه ها 12 میلیون درهم بوده، قیمتی که ممکن است بعدها و در خرید های پس از تکمیل پروژه بین 4 تا 5.5 میلیون درهم افزایش قیمت را تجربه کند.

فاصله این اقامتگاه ها تا سواحل دوبی حدود 2.5 مایل است. بنابراین برای رسیدن به سواحل دوبی می توان از قایق های تفریحی و هواپیماهای کوچک استفاده کرد. تیم طراح این خانه ها در دو بخش طراحی داخلی و خارجی فوق العاده عمل کرده اند. انرژی مورد نیاز خانه های شناور از طریق نور خورشید تأمین می شود و تمامی خانه ها از سیستم وای فای پرقدرت بهره مند هستند. مساحت طبقه پایین (شناوردر آب) این خانه ها که شامل حمام، اتاق خواب و سالن است حدود 270 فوت مربع و سالن مشاهده زیبایی های دریا و مرجان ها حدود 500 فوت مربع در نظر گرفته شده است.

بیش از 200 معمار و طراح از 25 کشور جهان روی این طرح کار کرده اند و نتیجه شگفت انگیز تلاش آنها باعث شده برخی کشورهای ساحلی اروپایی نیز برای اجرای چنین پروژه ای مشتاق شوند. مدیرعامل شرکت سازنده، جوزف کلایندینست، اعلام کرده: تا پایان سال جاری بالغ بر یکصد واحد این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.


مسجد شناور

یکی دیگر از خبرهای ساخت و ساز شناور توسط دولت امارات، احداث مسجدی شناور است که به گفته طراحان می تواند بین 10 مسجد برتر جهان جای گیرد. این مسجد توسط waterstudio که شرکتی هلندی است طراحی شده است. این شرکت سال هاست با پروژه های ساخت و ساز در امارات همکاری می کند و پیشینه ای موفق در این کشور رقم زده است.
 

مسجد شناور دبی

کوئن اولتیش، معمار اصلی پروژه نوید داده است؛ تمامی زیرساخت های بخش تأمین انرژی از طریق انرژی های پاک تأمین می شوند. همچنین ستون های شفاف و توخالی که در فضای داخلی مسجد قرار داده شده اند، قادرند بخش عمده ای از نور مورد نیاز مسجد را تأمین کنند و این کار نیاز به برق مصرفی را به شدت کاهش می دهد. طراحی سقف و مناره ها نیز به شکلی است که علاوه بر جذب انرژی خورشیدی، تعادل مناسبی برای جلوگیری از هدررفت انرژی فراهم می کند.

- گزارشگر رویا پاک سرشت



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها