کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش سید حسن خمینی به انتشار نوار جنجالی


کد خبر : ۲۶۴۱۵دوشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵:۲۴۱۴۰۵ بازدید

محبت مردم به بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، سخن ديروز و امروز نيست. گرچه قريب به سه دهه از ارتحال خميني كبير مي‌گذرد، مردم اين ملك ...
واکنش سید حسن خمینی به انتشار نوار جنجالیواکنش سید حسن خمینی به انتشار نوار جنجالی

محبت مردم به بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، سخن ديروز و امروز نيست. گرچه قريب به سه دهه از ارتحال خميني كبير مي‌گذرد، مردم اين ملك بوي گل را از گلاب مي‌جويند. يادگار گرامي امام بابيان اينكه محبت مردم به امام ريشه در باورمندي ديني، اعتقاد قلبي و پيوند عطفي مردم دارد، گفت: جاي سوال دارد كساني كه اين نقطه را هدف قرار مي‌دهند به چه اميدي و با چه هدف، ملاك و تحليلي يكي از عميق‌ترين محورهاي وحدت ملي را هدف قرار مي‌دهند؟ البته يقين دارم كه از اين كار بهره‌اي نمي‌برند؛ اما بازگو كردن سخناني كه دروغ بودنشان معلوم شده و بي‌اساس است، چه فايده‌اي دارد؟ جماران نوشت، آيت ا... سيد حسن خميني در ديدار رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست و جمعي از محيط‌بانان كشور كه به مناسبت «روز محيط‌بان» در حرم مطهر امام خميني برگزار شد، با اشاره به روايتي از اميرالمومنين (ع) اظهار داشت: علي (ع) مي‌فرمايند، «اگر با شمشيرم بر بيني مومن بزنم كه دشمن من شود، با من دشمني نخواهد كرد و اگر تمام دنيا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد و اين بدان جهت است كه قضاي الهي جاري شد و بر زبان پيامبر گذشت كه فرمود: ‌اي علي! مومن تو را دشمن نگيرد و منافق تو را دوست نخواهد داشت». بنابراين حبّ اميرالمومنين (ع) و اهل‌بيت پيامبر (ص) يكي از ملاك‌هاي ايمان است. سيد حسن خميني بابيان اينكه «محبت» مانند «ايمان» شدت و ضعف دارد، افزود: علي (ع) به خاطر برخورداري از بالاترين ايمان و عمل صالح بيشترين محبت را نيز در ميان اوليای خدا و مردمان خوب دارد.

عظمت حضرت ثامن‌الحجج (ع) !

يادگار امام با اشاره به اين تعبير استاد شهيد مطهري كه هم جاذبه و هم دافعه علي (ع) در اوج است، يادآور شد: عمل صالح علي (ع) پشتوانه او بود و سرمايه چنين عملي نيز نيت پاك است؛ لذا هرچه نيت ما پاك‌تر باشد عمل ما قوي‌تر خواهد بود. او با اشاره به اين تعبير واردشده در روايات كه علي (ع) مظهر شناخت فرد كافر و منافق از مومن است، تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم بدانيم كه چه كسي ايمان بيشتري دارد بايد ببينيم كه محبت پيامبر (ص) و اهل‌بيت چقدر در دل او وجود دارد. سيد حسن خميني اين محبت را يك وديعه الهي خواند كه نسبت به فرزندان علي (ع) و ازجمله امام رضا (ع) نيز وجود دارد. او با اشاره به عظمت ثامن‌الحجج (ع) گفت: امام رضا (ع) طعن و عتاب و فشارهاي زيادي را تحمل كردند و در هنگام پذيرش ولايت‌عهدي مأمون، از سوي شيعيان افراطي مورد فشار تبليغاتي و حتي ترور قرار گرفتند؛ گرچه بعدها عظمت حركت ايشان مشخص شد و فكر مي‌كنم مي‌توان پذيرش اين مسئوليت را زمينه‌سازي براي غيبت امام عصر (عج) از طريق گسترش شبكه شيعيان دانست. يادگار امام راحل از آثار حركت امام رضا (ع) را محبت شيعه و سني نسبت به ايشان ذكر كرد و يادآور شد: هركس براي خدا گام بردارد، خدا محبت او را در دل مردم قرار مي‌دهد و اين‌يك بشارت الهي است.

محبت عميق مردم به امام (ره)

آيت ا... سيد حسن خميني امام بزرگوار را نمونه يكي از اين شخصيت‌ها در روزگار ما دانست و گفت: روزي كه امام، انقلاب را آغاز كرد در قم تنها بود و جز معدودي از شاگردانشان همراه ديگري نداشتند اما چون نيت الهي در ميان بود و تلاش براي خدا صورت مي‌گرفت نتيجه كار يك انقلاب عظيم بود كه زلزله‌اي عجيب نه‌تنها در منطقه بلكه در كل جهان به وجود آورد و محبت بي‌نظيري را نيز در ميان مردم ايجاد كرد و باعث شد امام روي چشمان مردم به ايران بيايند و روي چشم آنان نيز بدرقه شوند. او درباره نقش‌آفريني جوانان در دفاع مقدس و صحنه‌هاي گوناگون تاكيد كرد: همه اين فداكاري‌ها به خاطر محبتي است كه خداوند در دل مردم نسبت به امام و انقلاب ايجاد كرده بودند. يادگار امام يكي از كانون‌هاي محوري در كشور به بركت انقلاب اسلامي را محبت امام خميني در دل مردم ذكر كرد و تصريح كرد: اينكه قاطبه نيروهاي فعال در كشور نسبت به امام محبت و عشق دارند يك سرمايه ملي است و اگر اينگونه عوامل را تقويت كنيم قدرت ملي نيز بالا مي‌رود و اگر كسي به اين نقاط هجمه آورد و آسيب بزند وحدت ملي را مي‌شكند. او ادامه داد: البته بنا به وعده الهي همان‌گونه كه محبت پيامبر (ص) و اهل‌بيت (ع) از دل مردم نمي‌رود محبت مردم به امام نيز ريشه در باورمندي ديني، اعتقاد قلبي و پيوند عطفي مردم دارد و همه‌كساني كه در اين كشور زحمت مي‌كشند با اين نقطه كانوني پيوند دارند.

فايده نشر كذب؟!

آيت ا... سيد حسن خميني تصريح كرد: جاي سوال دارد برخي كساني كه اين نقطه را هدف قرار مي‌دهند به چه اميدي و با چه هدف، ملاك و تحليلي يكي از عميق‌ترين محورهاي وحدت ملي را هدف قرار مي‌دهند؟ البته يقين دارم كه از اين كار بهره‌اي نمي‌برند؛ اما بازگو كردن سخناني كه دروغ بودنشان معلوم شده و بي‌اساس است، چه فايده‌اي دارد؟ البته اين نخستين بار نبوده و آخرين بار هم نخواهد بود و مانند همان كساني كه نسبت به علي (ع) بغض داشتند، كساني نسبت به امام و انقلاب بغض دارند و تا آخر نيز خواهند داشت اما خداوند آن محبت را دل‌ها قرار داده است. يادگار امام با اشاره به اين روايت كه «دو نعمت سلامت و امنيت براي انسان مجهول هستند»، افزود: در منطقه‌اي كه از همه جاي آن آتش مي‌بارد به خاطر وجود همين محورهاي اصلي وحدت ملي امنيت داريم كه بايد مراقب باشيم اين كانون‌ها كه اهل‌بيت (ع) و امام راحل ازجمله آنها هستند آسيب نبينند. او با اشاره به دوري ذاتي مردم ايران از خشونت، تاكيد كرد: اگر اين فرهنگ خوب و محورهاي وحدت بشكند چه فايده‌اي براي كشور ما خواهد داشت؟ سيد حسن خميني در ابتداي سخنان خود با اشاره به شغل محيط‌باني، آن را شغلي دانست كه در عين وجود لطف و صفا، سختي‌ها و خطراتي را هنگام مواجهه با طبيعت و نيز برخورد با مخربين طبيعت دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها