کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره‌جنوبی یکی از مدیران فولکس‌واگن را بازداشت کرد


کد خبر : ۲۵۹۹۱چهارشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۴۷۱۸۰۸ بازدید

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کره‌جنوبی فروش اغلب خودروهای فولکس‌واگن را به حال تعلیق درآورده است. این خبر در حالی منتشر ...
کره‌جنوبی یکی از مدیران فولکس‌واگن را بازداشت کردکره‌جنوبی یکی از مدیران فولکس‌واگن را بازداشت کرد

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کره‌جنوبی فروش اغلب خودروهای فولکس‌واگن را به حال تعلیق درآورده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت فولکس‌واگن مدت‌ها است درگیر جنجال‌های ناشی از تقلب رخ داده در این شرکت بوده و به عقیده بسیاری از کارشناسان، تصمیم مقامات کره‌جنوبی برای توقف فروش محصولات این خودروساز آلمانی ضربه دیگری بر پیکر آن محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت کره‌جنوبی مجوز فروش بیش از 80 مدل از محصولات فولکس‌واگن شامل برندهای آئودی و بنتلی را که از جمله شرکت‌های زیرمجموعه این خودروساز آلمانی محسوب می‌شوند معلق کرده و این شرکت خودروسازی را معادل 16 میلیون و 60 هزار دلار جریمه کرده است.

در این راستا کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند اقدام اخیر دولت کره‌جنوبی می‌تواند منجر به کاهش شدید فروش فولکس‌واگن در بازار آسیا شود. گفتنی است این برند آلمانی موفق شده بود تا پیش از آغاز جنجال‌های اخیر در رابطه با تقلب صورت گرفته در میزان آلایندگی خودروهای دیزلی خود میزان فروش خود در بازار آسیا را به صورت قابل توجهی افزایش داده و درآمد خود را سه برابر کند.

در پی اقدام اخیر دولت کره‌جنوبی، گروه خودروسازی فولکس‌واگن با انتشار بیانیه‌ای رسمی تصمیم سئول در جهت لغو مجوز فروش 80 مدل از خودروهای تولید شده با برند فولکس‌واگن و سایر برندهای زیرمجموعه این شرکت را بسیار سخت‌گیرانه خواند و اعلام کرد پس از بررسی کامل شرایط در این رابطه اقدامات قانونی لازم را صورت خواهد داد.

پس از واکنش فولکس‌واگن به تصمیم سئول مبنی بر تعلیق مجوز فروش خودروهای تولید شده توسط این شرکت، وزارت محیط زیست کره‌جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تعلیق مذکور شامل 209 هزار دستگاه (معادل 68 درصد از کل خودروهای فروخته شده توسط فولکس‌واگن در کره‌جنوبی) از خودروهای تولیدی این خودروساز آلمانی از سال 2007 میلادی به این سو می‌شود. در این چارچوب تحلیلگران معتقدند اگرچه بازار کره‌جنوبی برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن بازاری کوچک محسوب می‌شود، اما این شرکت بخش قابل توجهی از محصولات لوکس خود را که در کارخانه‌های بنتلی و آئودی تولید می‌شود در این بازار به فروش رسانده و از این رو از دست دادن بازار کره‌جنوبی خسارت قابل توجهی را برای فولکس‌واگن در پی خواهد داشت.

هونگ دونگ گُن، وزیر محیط زیست کره‌جنوبی در رابطه با تعلیق فروش 80 مدل از محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن به خبرنگاران گفت: «فرآیند صدور یا تعلیق مجوز فروش خودرو در کره‌جنوبی معمولاً سه ماه به طول می‌انجامد اما در مورد شرکت فولکس‌واگن این زمان بسیار کوتاه‌تر خواهد بود چرا که ما قصد داریم در کمترین زمان ممکن به مشکلات ایجاد شده از سوی این خودروساز آلمانی رسیدگی کنیم.»


اقدام قانونی فولکس‌واگن

پس از انتشار خبر تعلیق فروش خودروهای تولیدشده در گروه خودروسازی فولکس‌واگن، این شرکت در وب‌سایت کره‌ای زبان خود با انتشار یادداشتی خطاب به مشتریان خود اعلام کرد در نخستین فرصت درخواست توقف حکم تعلیق فروش محصولات خود در کره‌جنوبی را به مقامات این کشور ارائه خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که در صورت مفیدبودن اقدام قانونی علیه تصمیم دولت کره‌جنوبی برای فروشندگان، خریداران، شرکا و شهرت این خودروساز آلمانی مدیران فولکس‌واگن قطعاً از تمامی امکانات خود استفاده کرده و به مراجع قانونی متوسل خواهند شد. گفتنی است تصمیم اخیر سئول در حالی صورت می‌پذیرد که فولکس‌واگن در تاریخ 25 جولای سال جاری میلادی و پیش از اتخاذ تصمیم مذکور از سوی دولت کره‌جنوبی، فروش بخش قابل توجهی از محصولات خود در بازار این کشور را به صورت داوطلبانه به حال تعلیق درآورده بود.

لازم به ذکر است که در پی اقدام اخیر سئول و ورود نهادهای قانونی کره‌جنوبی به دفتر فولکس‌واگن در سئول و بازداشت یکی از مدیران این شرکت، کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند کره‌جنوبی موضع بسیار سرسختانه‌ای در قبال شرکت فولکس‌واگن اتخاذ کرده است.

جنجال‌های ناشی از تقلب در ارائه آمارهای مربوط به میزان آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌واگن تاکنون صدها میلیون دلار ضرر مالی برای این شرکت درپی داشته و اقدام اخیر دولت کره‌جنوبی بر وخامت اوضاع این خودروساز بزرگ آلمانی خواهد افزود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها