کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مبارزه با قاچاق، آیفون را در بازار تهران گران کرد


کد خبر : ۲۵۴۱۲سه شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶:۳۴۳۴۰۱ بازدید

در حالی که منابع خبری اعلام می‌کنند به دنبال صدور ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های آیفون این نوع گوشی‌ها که عنوان می‌شود به صورت قاچاقی ...
مبارزه با قاچاق، آیفون را در بازار تهران گران کردمبارزه با قاچاق، آیفون را در بازار تهران گران کرد

در حالی که منابع خبری اعلام می‌کنند به دنبال صدور ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های آیفون این نوع گوشی‌ها که عنوان می‌شود به صورت قاچاقی وارد کشور می‌شوند گران شده اند، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اجرای طرح رجیستری از هفته آینده تاکید می‌کند. موج جدید برخورد با کالاهای قاچاق بازار اظهار نظر‌ها در این زمینه را داغ کرده است و کارشناسان راهکار‌هایی را برای مقابله با قاچاق ارائه می دهند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از آرمان، واقعیت این است که با وجود برخورد‌هایی که در سال‌های اخیر با ورود کالاهای قاچاق صورت گرفته همچنان قاچاق از مهم‌ترین معضلات حال حاضر اقتصاد کشور است. برخی برآورد‌ها نشان می دهد میزان کالاهای قاچاقی که به ایران می‌آیند از واردات رسمی بیشتر است. این موضوع از طرفی تولید کنندگان داخلی را متضرر کرده و از طرف دیگر به زیان مصرف کنندگان می‌انجامد، چرا که کالای قاچاق خدمات پس از فروش ندارد و در صورت داشتن عیب و نقص مصرف کننده نمی‌تواند به جایی شکایت ببرد.

 آیفون گران شد

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف، روز یکشنبه اعلام کرد که کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد و به همین دلیل ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند؛ به همین دلیل است که از صبح دوشنبه بازار خرید و فروش این محصول با افزایش قیمت مواجه شده است. به گزارش ایلنا، بر اساس مشاهدات میدانی روز گذشته قیمت موبایل های آیفون نسبت به روز یکشنبه با متوسط افزایش 7 درصدی مواجه بوده است و فروشندگان علت آن را صدور ابلاغیه جمع‌آوری این محصول از بازار عنوان کرده و اظهار می‌کنند که بازار در روزهای آینده با افزایش قیمت بیشتری مواجه خواهد شد. گفتنی است تا قبل از اعلام این خبر حداکثر تلورانس قیمت موبایل های آیفون ۱۰ هزار تومان بوده است؛ اما روز دوشنبه بازار شاهد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی قیمت آیفون است.

 آیفون‌های موجود شامل طرح رجیستری نمی‌شوند

روز گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری برای جلوگیری از قاچاق موبایل عنوان کرد: طرح رجیستری در ۲۸ اردیبهشت امسال به تصویب ستاد مبارزه با قاچاق رسیده است که وزارت ارتباطات پیشگیری‌های لازم را در خصوص اجرای آن انجام داده است و با توجه به قول‌هایی که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی داده شده است ظرف یک هفته آینده عمل رجیستری اجرا می‌شود. این طرح هیچ هزینه جدیدی را به مصرف‌کنندگان کالا تحمیل نخواهد کرد و مطمئنا فروشندگان در این زمینه توجیه خواهند شد. به گزارش ایسنا، قاسم خورشیدی درباره احتمال جمع آوری گوشی‌های همراه آیفون در بازار به دنبال اجرای طرح رجیستری گفت: براساس قانون نظام صنفی و قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هر کالای خارجی که قرار است در بازار توزیع شود، باید در کشور زنجیره خدمات پس از فروش و نمایندگی رسمی داشته باشد اما آیفون فاقد نمایندگی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است، لذا اساسا سرویس‌گیری این نشان تجاری اکنون هم با قانون مغایر است. او اضافه کرد: اما بلافاصله با آغاز به کار طرح رجیستری به‌طور رسمی این سرویس‌دهی به این نشان تجاری ممنوع می‌شود. البته این اتفاق برای گوشی‌های جدید آیفون که قرار باشد وارد بازار شوند خواهد افتاد و شامل گوشی‌هایی که قبل از این طرح به بازار آمده اند نخواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها