کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو تحریم بین المللی بورس تهران


کد خبر : ۲۳۶۱شنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳:۴۳۲۲۳۴ بازدید

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از رفع مشکلات عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس ها خبر داد و گفت: به این ترتیب با عضویت در این نهاد می توانیم به جمع بزرگترین بورس های دنیا بپیوندیم.

علی صالح آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مشکلاتی که پیش از این در عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس های اوراق بهادار ISCQ وجود داشت، افزود: این مشکل با نگاه مثبتی که نسبت به ایران ایجاد شده رفع و روند عضویت تسریع شده است.

وی تصریح کرد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم مسوولان با عضویت در این فدراسیون به صورت کاملا سیاسی برخورد می کردند اما هم اکنون روند عضویت ایران در این فدراسیون تسریع شده است.

وی درباره عملکرد بورس و اوراق بهادار در دولت یازدهم، اظهارداشت: شاخص کل بورس و اوراق بهادار از روز مشخص شدن نتیجه انتخابات به پیشواز دولت یازدهم رفت و در سه روز متوالی پس از انتخابات نماگر بورس سه رکورد متوالی را به ثبت رساند و در 100 روز پس از فعالیت دولت دماسنج بورس با ثبت 22 رکورد بازدهی حدود 40 درصد را برای سهامداران به همراه آورد.

وی ادامه داد: این تنها متغیر روبه جلوی بورس در 100 روز فعالیت دولت نبود به طوری که ارزش بازار سرمایه هم به رکورد بی سابقه ای دست یافت و از 258 هزار میلیارد تومان در روز شروع رسمی فعالیت کابینه دولت تا صدمین روز به 397 هزار میلیارد تومان رسید و رشد140 هزار میلیارد تومانی را تجربه کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: از سوی دیگر ارزش بازار سرمایه هم که در ابتدای سال روی 170 هزار میلیارد تومان بود با رشد 226 هزار میلیارد تومانی به 397 هزار میلیارد تومان طی این مدت رسیده است و این نشان از بازده 125 درصدی آن دارد.به گفته وی، البته دیگر متغیرها هم بر مدار صعودی قرار داشتند که در میان آنها باید به دفعات معاملات اشاره کرد برهمین اساس این متغیر از ابتدای سال به رقم 9میلیون و 500 هزار دفعه رسیده است. 

وی تصریح کرد: این اتفاق در حالی روی داد که دفعات معاملات در مدت زمان مشابه سال گذشته رقمی بالغ بر 2 میلیون و 890 هزار دفعه را نشان می داد.سخنگوی سازمان بورس واوراق بهادار درباره رشد سایر بورس ها نیز در این مدت، افزود: ارزش بازار فرابورس در این مدت به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسیده و بنابر این در مجموع ارزش دو بازار بورس و فرابورس رقمی بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان رانشان می دهد و این در حالی است که ارزش فرابورس در ابتدای سال جاری 50 هزار میلیارد تومان بود.

صالح آبادی تصریح کرد: تعداد دفعات معاملات در فرابورس هم از 950 هزار دفعه به 2.5 میلیون دفعه رسیده که این نشان از رشد 3 برابری دفعات بورس دارد.وی، دلایل رشد بورس را علاوه بر عوامل انتظاری ناشی از دلایل بنیادی نیز دانست و گفت: تنها دلیل رشد شاخص بورس و افزایش بازدهی سهامداران عوامل انتظاری بود چرا که این انتظارات بعداز انتخابات به سمت واقعی شدن حرکت می کند و براین اساس امیدواری ها هم در بازار سرمایه تقویت شده و همین موضوع رشد بورس را ادامه دار کرده است.

رییس سازمان بورس واوراق بهادار گفت: از سوی دیگر باتحقق توافق بزرگ در عرصه مسایل هسته ای متوجه می شویم که انتظارات سهامداران بدون دلیل هم نبوده و اثرات مثبتی را با کمرنگ شدن تحریم ها در آینده شاهد خواهیم بود.صالح آبادی در پایان راه اندازی معاملات توافقی، راه اندازی معاملات گواهی و افزایش ساعات معاملات را از دیگر اتفاقات 100روزه فعالیت بورس اعلام کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها