کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقاضای جهانی طلا کاهش نخواهد یافت


کد خبر : ۲۳۰۹چهارشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴:۳۳۲۵۰۹ بازدید

در شرایطی که به نظر می رسد اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا تاحدی کاهش یافته و این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت آن داشته است برخی کارشناسان بر این باورند تقاضای جهانی طلا با کاهش روبرو نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ETF دیلی نیوز؛ در همه بازارها عوامل مختلفی برای تعیین قیمت کالاها نقش ایفا می کنند ولی در بازار طلا اعتماد سرمایه گذاران از اهمیت زیادی برخوردار است. 

بر اساس این گزارش علی رغم کاهش 25 درصدی قیمت طلا در سال 2013 میلادی هنوز برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضا برای این فلز گرانبها کاهش نخواهد یافت. در تازه ترین نظرسنجی وال استریت نیز 18 کارشناس اقتصادی از 31 نفر پیش بینی کردند که قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد. 

ادامه روند صعودی واردات طلا در چین و هند تا حد زیادی کاهش تقاضا در بازارهای اروپایی و آمریکا را جبران کرده است. سرمایه گذاران چینی این استراتژی را در اولویت خود قرار داده اند: "زمانی که بقیه در حال فروش هستند شروع به خرید کن."میزان واردات طلای چین از هنگ کنگ در ده ماه نخست امسال بیش از دو برابر افزایش داشته است. اقدامات دولت هند برای محدود کردن واردات طلا نیز تنها منجر به رشد فزاینده قاچاق شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها