کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مغز متفکر و اعجوبه کمپانی "هیوندای - کیا" را بشناسید

کدخبر:۲۱۱۹۹دوشنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۶۲۰۲۹۳ بازدید

پیتر شریر طراح نامدار خودروی جهان، توسط خودروسازان کره‌ای به کار گرفته شده است تا بدین ترتیب شاهد خودروهایی بسیار جذاب از برند‌های ...
مغز متفکر و اعجوبه کمپانی

پیتر شریر طراح نامدار خودروی جهان، توسط خودروسازان کره‌ای به کار گرفته شده است تا بدین ترتیب شاهد خودروهایی بسیار جذاب از برند‌های هیوندا و کیا باشیم. در ادامه بیشتر با یکی از برترین طراحان جهان آشنا خواهیم شد.

پیتر شریر (Peter Schreyer) طراح 63 ساله‌ی آلمانی گروه هیوندای-کیا را می‌توان یکی از بهترین طراحان حال حاضر دنیا دانست. عمده شهرت وی به دلیل طراحی آئودی TT در سال 2006 است. مجله‌ی طراحی خودرو‌، آئودی TT مدل 2006 را یکی از تاثیرگذارترین طراحی‌های تاریخ خودرو عنوان کرد.

شریر در سال 1979 از دانشگاه مونیخ فارغ التحصیل شد و بورسیه آئودی را برای تحصیل در دانشگاه هنر رویال کالج لندن کسب کرد. وی مابین سال‌های 1979  تا 1980 به عنوان دانشجوی رشته طراحی حمل و نقل مشغول به تحصیل بود. سپس در سال 1991 به یک شرکت طراحی در استودیو کالیفرنیا پیوست. اما دوباره در سال 1992 به شرکت آئودی بازگشت. در ادامه شریر در بخش طراحی خارجی فولکس واگن مشغول به کار شد.

در سال 2005 ، کیا توجه ویژه‌ای به بازار اروپا کرد و با تحقیق و نظرسنجی‌های متعدد، طراحی خسته‌کننده‌ و تکراری محصولات خود را به عنوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف شناسایی کرد. به همین دلیل این شرکت کره‌ای برای افزایش سهم خود از بازار خودرو به دنبال طراح بزرگ دنیای خودرو رفت و در سال 2006 وی را به استخدام خود درآورد.

l69t3a2mqofs65gwijge.jpg

پیتر شریر به تازگی مدیریت کامل تیم طراحی هیوندا، کیا و برند جنسیس را بر عهده گرفته است. او وظیفه بسیار پیچیده‌ای در پیش رو دارد؛ از این جهت که از لحاظ زیبایی ظاهری سه برند کاملاً متمایز هستند، هرچند قطعات مکانیکی مشابهی دارند. پروفایل جدیدی که در مورد طراحان توسط بلومبرگ (Bloomberg) ایجاد شده نشان می‌دهد که پیتر علاقه بسیاری به برندهای کره‌ای دارد.

بنا به گزارش‌های بلومبرگ، پیتر شرایر دارای ایده متفاوت نسبت به طراحی خودروهای کره‌ای دارد. کیا بیشتر اسپرت و جوان ‎پسندانه است. در مقابل، هیوندا برای افرادی ساخته می‌شود که از طراحی پخته‌تری لذت می‌برند. اما جنسیس تلفیقی از این دو خصیصه را به کار برده است و شعار "ظرافت قهرمانانه" را نیز سر لوحه کار خود در طراحی قرار داده است.

شرایر در سال 2006 از گروه فولکس واگن جدا شد و به کیا آمد و مأموریت اصلی او ایجاد انقلاب در ظاهر خسته کننده خودروهای کیا بود. او با طراحی مدرن خودروهایی مانند اپتیما و سورنتو به موفقیت بزرگی رسید. پیتر شرایر توانسته بود با کار بی‌نظیر خود چنان نظر مدیران گروه هیوندا-کیا موتور را جلب کند که او را به عنوان اولین نماینده غیر کره‌ای این مجموعه در اواخر سال 2012 منسوب کردند. او هم اکنون نگاهی به طراح قدیمی لامبورگینی، لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) داشته و سعی دارد در برند لوکس جنسیس از تخصص وی کمک بگیرد.

شریر همواره از لباس‌ها و پوشش‌های سیاه رنگ استفاده می‌کند و عینک سیاه طراحی شده به وسیله فیلیپ استرک (Philippe Strack) را به چشم می‌زند.

4dq9m6r01ehemdxx81c.jpg

بلومبرگ با تحلیلگران صنعت و طراحان مصاحبه‌ای ترتیب داده تا هدف پیتر شرایر را از پیوستن به کمپانی‌های کره‌ای بیشتر تشریح کنند. آن‌ها در مورد وی چنین اظهار نظر کرده‌اند، که پیتر شرایر دقیقاً می‌داند که هر خودرو چه ظاهری باید داشته باشد.

شرایر در سال 2007، یک سال پس از پیوستن به خودروسازان کره‎ای، گفت که خودروهای کیا تا قبل از ورود من دارای "نمایی خنثی" بودند. وی هم‌چنین افزود:

در گذشته، خودروهای کیا دارای نمای ظاهری بسیار معمولی و بدون اثر در بین جامعه بود. هنگامی که شما یک خودرو کیا را در جاده مشاهده می‌کردید، نمی‌توانستید تشخیص دهید که این خودرو کره‎ای است یا ژاپنی. به عقیده من این خیلی مهم است که شما بتوانید در وهله اول یا نگاه اول خودروهای کمپانی کیا را در جاده‎ها تشخیص دهید. به همین دلیل ما زبان طراحی خاصی برای این برند توسعه دادیم از المان‌های مخصوصی در آن بهره بردیم.

mgy3psbnqmtys3mzghf.jpg

طراحی مفهومی Kee، که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2007 به نمایش درآمد، شروع انقلاب کیا بود؛ جلو پنجره متفاوت و متمایز این خودرو چهره جدیدی از این برند به تمام دنیا نشان داد. این جلو پنجره متفاوت که نماد خودرو‌های کیا به شمار می‌رود، به نام دماغ ببر (Tiger Nose) نیز شناخته می‎شود. شریر قبلاً اعلام کرده بود که به دنبال ایجاد تأثیر بصری قوی از برند کیا است. نمای جلو خودرو در حقیقت شناسنامه آن برند خودروساز را تعیین می‌کند.

9804ucoh0uhnf4bin8o.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امیر: 1395/1/1718:48:42،
143
1171
من تاحالا فکر میکردم این دوتا کمپانی اسباب بازی ها رو از روی هم کپی میکنن.
پس بگو واسه چی هردوتاشون خودرو های یه مدلی و کپی هم میزنن ، طراحشون یکیه
انشاءالله هرچه زودتر بساط بی کیفیت های کره ای جمع بشه و خودرو های اروپایی پاشون به ایران باز بشه
انشاءالله
فرزاد : 1395/1/1721:35:08،
621
54
طراحی کیا به عنوان یک شرکت آسیایی فوق العاده اس...
ماشین راستکی: 1395/1/1722:01:18،
572
39
تمام بدبختی ما همین خودبزرگ بینی است.مرد حسابی تو به اینا میگی اسباب بازی .کوروش اسوده بخواب ما بیداریم.ما کجا هستیم .زمانی که ایران خودرو افتتاح شده اینا تو شکم مادرشون بودند الان به امریکا ماشین میفروشند.بله لیاقت ما فقط ماشین های ابر فضایی است. بله ما مردم متوهمی هستیم. بوگاتی گفته تو رو خدا ایرانی ها افتخار بدن فقط .من مجانی بهشون میدم.ازین ماشین راستکی ها.هاهاها
حسين: 1395/1/1722:39:16،
262
62
خيلى وقته ماشينهاى اروپايى پاشون تو ايران باز شده !! بنا بر اين اجبارى در خريدن كره اى هاى بى كيفيت و اسباب بازى!! نداريد،،مباركتون باشه
حرف حساب !: 1395/1/1723:19:36،
368
36
كتاب زندگي نامه اين افراد بايد نوشته شود و تفكر و انديشه اين افراد فيلم مستند ساخته شود.
موافقم ++++
مخالفم ------
درخواست: 1395/1/1801:10:43،
451
21
لطفا داستان زندگی طراح چراغ عقب سایپا 131 را هم درج کنید.

با تشکر
رضا: 1395/1/1808:43:11،
250
29
خداییش نگاه کنین. آدمای 63 ساله تو اونور آب چهرشون مثل 43 ساله های ما یا بلکه جوونتر به نظر میاد
Mouris: 1395/1/1810:34:52،
162
27
هیوندا و کیا کارشون درسته شما به فکر پیشرفت خودتون باشید
اسفندیار: 1396/7/1712:22:42،
47
4
بازم این کره ای ها ک خواستن توانستن .دولت مردان ما ک فقد دنبال رانت هستن کاری هم ب پیشرفت تو هیچ ضمینه ای ندارن فقد مدتی که وزیر هستن تعداد کارخونه هاشون از33 تا بشه 100 تا مردم ،کشور سیخی چند
پاسخ امیر: 1396/7/1712:26:20،
30
13
دانشمند جان تمام شرکتها همین طور هستند
الان شرکت فولکس واگن برای برندهای پورشه ائودی بتنلی سئات و فولکس واگن از تیم طراحی مشترک استفاده میکند
ال جی: 1396/7/1712:30:47،
66
32
کره از ژاپن جلو افتاده و این یه واقعیته
مهران: 1396/7/1713:05:33،
34
6
کاش علاف و بیکاری مثل تو امیرجان، بساطش رو از سایت های اینترنتی و فضای مجازی جمع میکرد.
چند سالته عموجان اومدی فضای مجازی؟ میخوای یه پراید کره ای بهت بدم باهاش یه دور بزنی؟
محمدرضا: 1396/7/1716:12:43،
25
4
خوشحالم که حرف مفت شما رو به زیبایی دوستان جواب دادن. این آقای پیتر خان یکی از طراحای برتر جهان هست و خیلی از همون مدلهای bmw و audi که آرزوتون هست رو هم طراحی کرده . سال 2008 ام کیا موهاوی رو طراحی کرد که بعد از ده سال هنوز خیلیا نگاش میکنن لذت میبرن. شما ام بشین تا بنز با قیمت جهانی زیر 20 میلیون (توهم این دسته افراد ) بهت بدن !!!!!!
علي: 1396/7/1719:18:15،
6
3
ايرانجيب توروخدا ي از طراح هاي وطني هم بزار
معین: 1396/7/1720:14:51،
12
3
طراحی ماشیناشون حرف نداره

هنوز تو ریزه کاری المان و ژاپن چند سالی جلو هستند ولی اخلاف خیلی کم شده
فراری: 1396/7/1722:22:00،
5
18
کره ای یا ژاپنی نمی تونه کیفیت و امنیت اروپایی رو داشته باشه حال که ماشین شما سانتافه یا تویوتا پرادو باشه. توی خودرو سازی قبول کنین که آلمان و آمریکا جلوترن.
علی: 1396/7/2109:38:06،
7
2
فرق ما با اونا برای اینکه یکی جنسیس را طراحی میکنه و دیگری پراید 131:
مدیر مثلا متعهدایران خودرو: پسر خاله مادر مدیری که مسئول قیمت گذاریه را بورس کنیم هم یک جوون سرکار میاد و ثواب میبریم هم میتونیم قیمتها را بالا ببریم حقوق کارگر ها و مدیرها را بدیم اون دنیا پاسخگو این بندگان خدا نباشیم
مدیر متعهد آئودی:آقای شرر جوان با استعداد و با هوش و علاقه منده و هوش طراحی بالایی داره بهتره بورسش بکنیم بره انگلستان طراحی صنعتی بخونه برگرده و انقلابی در طراحی آئودی و در نتیجه سودی برای شرکت وایجاد کنه و نهایتا هدف او هم رضای پرسنل و خدا است
saman: 1395/1/1718:49:33،
529
30
خیلی مفتخرم که مغز متفکر سایپا رو بشناسم با این طراحی های چشم نوازش!
مسعود: 1395/1/1718:54:13،
233
25
دمت گرم دقيقا" مثل سايپا و ايران خودرو طراحي ميكنه چيزي ازشون كم نداره فكر كنم توي اين دو تا شركت كارآموز بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كسري: 1395/1/1718:56:46،
431
31
مغر متفكر ايران لگن را بشناسيد:
.
.
.
آقا هاشم يكه زارع !
بنگاهی: 1396/7/1714:02:28،
45
4
بگو پیتر شر و ور ایران خودرو را بشناسید .
کسی که طراحی پژو 207 را با قوای محرکه 405 یکی کرد و با قیمت نجومی به ناف ملت بست .
بهمن: 1395/1/1719:01:54،
234
45
از این مغزها تو مملکت خودمون هم هست فقط بکار گرفته نمیشن ...
حميد: 1395/1/1719:15:48،
147
17
مغزاي متفكر همه از دست اين ترقه بازا رفتن اونور رفيق از كي حرف ميزني ؟!؟!؟!
امیر: 1395/1/1809:51:10،
81
27
دقیقا، یکی از بزرگترین صادرات ما فرار مغزهاست، ولی باز مغزهایی هستند که پول فرار ندارند و باید حسرت بکشن تا آخر عمرشون
کلنگ: 1395/1/1719:07:29،
97
19
کره ای ها باید چند تا طراح هم از خودروسازهای داخلی ببرند تا طراحی تبدیل ماشین هاشون به انواع وانت رو باشون انجام بدن.
وانت سوناتا، وانت اپتبما.....
درود بر شما: 1395/1/1719:24:35،
152
33
شير ننت حلالت، اصلا شير ننتون حلالتون كه به فكر مردمتون هستين،ما تنها كاري كه ازمون برمياد اينه كه تحسينتون كنيم از دور وگرنه دستمون به ماشيناتون نميرسه كه،شما به ازاي هرسال حدود ١٠ سال از صنعت ما جلو هستين،بازم حلالتون شماها مسمون نيستين ولي دزدي هم تو ذاتتون نيست رحمت بر شما باد
پویا: 1395/1/1720:00:25،
148
22
عوضش ما هم نرمش قهرمانانه داشتیم و اقتصاد مقاوتی داریم جدیدا!!!

یاد تیکه هایی افتادم که در آخر مینویسن سخن بزرگان!!!!
amir: 1395/1/1720:05:46،
34
184
بابا ایرانجیب برو راجع به طراح مازراتی و لامبورگینی و فراری و .... مطلب بنویس
آخه کیا و هیوندای بونجول کره ای هم شد ماشین؟؟؟؟؟
از ماست که بر ماست
واقع بین : 1396/7/1712:56:03،
24
4
اگر بونجولن چرا وقت گذاشتی این مطلب و خوندی شما هم برو طراح ماشینی که سواری رو در موردش بخون ، البته اگر بنجول نیست ...
على: 1395/1/1720:06:57،
103
17
ايران خودرو وسايپا مغز متفكر درتقلب و دورويى هستن.
مهدی: 1395/1/1720:27:45،
56
21
لذت میبریم از طرح های جذابش, کلا نمیشه شرکت های داخلی که مونتاژ کارن رو با شرکت های جهانی و پویا مقایسه کرد، به هر حال ما کجا و اونا کجا...
شناس: 1395/1/1720:46:39،
52
37
ایران اینو باید استخدام کنه
حسن: 1395/1/1813:54:33،
37
30
ما مشکل مدیریت داریم... نه طراحی.... تو همین ایرانم طراح خوب هست... ولی استفاده نمیشه ازشون....
امیر: 1395/1/1721:32:23،
65
30
من حاضرم اون کادنزا تصویره اول با اینکه اشغاله به قول دوستان مال من باشه.خخخخ من اشغال سوارم
برهانی: 1395/1/1722:05:23،
135
33
حاضرم شرط ببندم اگر پیتر یه ایرانی بود الان فوق فوقش داخل یکی از نمایندگیهای ایران خودرو داشت عمرشو میگذروند و همه فکرشم پول جمع کردن واسه خرید خونه و ماشین بود منم یه پیترم همه ایرانیها میتونن پیتر باشن اگه فکرشون ازاد باشه یه سال تو فکر تحریمیمم چن سالم تو فکر رهایی از تحریم
فريد: 1395/1/1722:34:23،
150
24
اگه پيتر الان تو ايران بود داشت همش فكر ميكرد نره توجهنم اون دنيا
بیخیال: 1395/1/1802:38:40،
63
23
فرید متن عالی بود.
امیر: 1395/1/1723:06:02،
78
23
اگر هیوندا و کیا هم می خواستند مانند مدیران خودروساز کشور دم
از تولید ملی و موتور ملی و خودکفایی و اینجور شعارهای حماسی
سر دهند مطمئن باشید از خودروسازان ما هم عقب افتاده تر بودند!!
محمد: 1395/1/1723:27:01،
99
26
مغز متفکر طراح سایپا 151 که از دمپایی ابری الهام گرفته رو هم نشون بدین
سارینا : 1395/1/1800:08:56،
55
28
خدا خیرش بده.نه مث طراحای ما فقط بلدن پراید و اردی بسازن
بازرس ساپکو: 1395/1/1800:47:22،
57
31
سلام
بهتر نیست پولی رو که به مربیان خارجی فوتبال میدن رو به طراح های خوب دنیا بدن تا حداقل یه ماشین زیبا طراحی بشه نه یه تیبا و چه میدونم ساینا
جاسم : 1395/1/1811:11:02،
32
29
این آقا اصلیتی موزامبیکی داره که برادر خونده سلن دیون هستش که اینا رو نمیکنن.
رضا: 1396/7/1712:01:39،
27
4
چهره این مرد بزرگ با ان طراحی های جالب که در طول عمر بابرکت خود انجام داده است چقدر متواضع است!!
مردم: 1396/7/1712:35:50،
34
5
...و ما بعد از 40 سال به دنبال تعويض اتاق نيسان آبي!!!!
1234567: 1396/7/1712:36:44،
17
3
و ما به توليد بي كيفيت ماشينهاي دهه 80 ميلادي ادامه ميديم با اقتدار!!
قانون: 1396/7/1712:53:54،
15
2
علاوه بر اینکه فرد شایسته ای را به خدمت نمیگیریم
افراد شایسته و نابغه را هم دو دستی تقدیم میکنیم
و به خاطر شرایط نامطلئب جامعه از کشور خارج میشوند
همشهری: 1396/7/1713:31:43،
13
2
منم موافق هستم حتما معرفی نمایید تا بهتر بشناسیم ... حیف است از دست بروند ..
کورش: 1396/7/1714:39:54،
20
4
هرجا صنعت بخواد حرفی برا گفتن باشی باید دستی از آلمان و آلمانی بالای سرش باشه
دوستدار مریم میرزاخانی: 1396/7/1717:51:38،
12
1
نمونه ای آقا رو تو کشور خودمون زیاد داریم ، ولی از استعدادشون بهره نمیبریم و هر روز در جا میزنیم ،

یه لحظه یاد خدابیامرز " مریم میرزاخانی " افتادم ، او استاد بزرگ ریاضی جهان بود ولی نه در ایران موند و نه حتی خانواده اش راضی به دفن پیکرش در ایران نشدند ،

باید قبول کنیم که یک قرن از جوامع پیشرفته و جهان اول عقبیم ....
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh: 1396/7/1718:21:54،
13
4
متااااااااااسفانه ما فقط بلدیم در عین بی لیاقتی و ادعا مسخره کنیم

یه روز کره ای ها رو مسخره میکردیم
حالا هم چینی ها رو که به سرعت دارن به کره میرسند

خودمون چی تو پرایدها و ۴۰۵ و سمندها داریم جون میکنیم
جلال: 1396/7/1719:56:47،
8
4
پیتر شیرر دیگه داره بازنشست میشه تو هیوندای الان مطلبش را میزنید
دو سه ساله که لوک دانکرولکه طراح مدل های جدید هیوندای و جنسیس شده و واقعا طوفان کرده
لوک طراح لامبورگینی، بنتلی و .. .بوده
جهان سومی: 1396/7/1721:10:32،
10
3
نیسان وانت با اتاق جدید در راه است
جمشید: 1396/7/1722:37:59،
13
2
منم طراح ماشین هستم با پرایدم دنده عقب آمدم دو عدد میل گرد از دیوار بیرون آمده بود صندق ماشین خورد حالا ماشین من شد پراید 133 عکس منم بزارید طراح پراید133
Keyvan: 1396/7/2202:29:24،
3
1
پیترشریر طراح نابغه است توی این چند سال کیا هیوندا چند براب جلو رفتند به دلیل فروش بالا در امریکا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار