کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگ‌ترین صادرکننده‌ و واردکننده‌ سلاح جنگی را بشناسید


کد خبر : ۲۰۲۳۸یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۴۱۶۶۳۹ بازدید

موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم، گزارشی را از بازار جهانی اسلحه منتشر کرده است. این گزارش به تفکیک کشورهایی را که بالاترین ...
بزرگ‌ترین صادرکننده‌ و واردکننده‌ سلاح جنگی را بشناسیدبزرگ‌ترین صادرکننده‌ و واردکننده‌ سلاح جنگی را بشناسید

موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم، گزارشی را از بازار جهانی اسلحه منتشر کرده است. این گزارش به تفکیک کشورهایی را که بالاترین سهم را در بازار دارند، نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، میزان صادرات اسلحه در 5 سال اخیر از سال‌های 2011 تا 2015 ، نسبت به 5 سال قبل آن از سال 2010 تا 2015، 14 درصد در جهان بیشتر شده است. آسیا و خاورمیانه بزرگ‌ترین وارد کننده‌ها، روسیه و آمریکا نیز بزرگ‌ترین صادرکننده‌های اسلحه در بازار جهانی هستند.

هند بزرگ‌ترین واردکننده اسلحه در جهان 

ایندیپندنت، نشریه معتبر بریتانیایی در گزارشی که از این تحقیقات منتشر کرده، نوشته است:

موسسه صلح بین‌المللی استکلهم یک مرجع مستقل امنیت جهانی است که تحقیقات آن نشان می‌دهد هند بزرگترین واردکننده اسلحه در جهان است. بر این اساس، در 5 سال گذشته آسیا بزرگترین منطقه وارد کننده اسلحه در جهان بوده است. چین و پاکستان میزان بیشتری سلاح در اختیار دارند و این‌که هند بزرگ‌ترین واردکننده اسلحه در جهان است، نشان می‌دهد صنعت اسلحه داخلی این کشور ضعیف است و مجبور است از کشورهای دیگر خریداری کند. 

روسیه پیش از ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین صادر کننده سلاح به هند است. اما صادرات آمریکا در حال رشد است: میزان صادرات اسلحه آمریکا طی سال‌های 2011 تا 2015 نسبت به سال‌های 2006 تا 2010 ، 11 برابر شده است. 


oyo461weibs2umfqa5.png


آمریکا، بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه در جهان 

بررسی وضعیت میزان صادرات اسلحه در جهان نیز نشان می‌دهد آمریکا با 33 درصد سهم، بزرگ‌ترین صادرکننده اسلحه جهان است. صادرات آمریکا طی 5 سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است. عربستان صعودی بزرگ‌ترین مشتری سلاح‌های آمریکایی و هواپیما، بزرگترین محصول آن است. از پایان سال 2015، آمریکا برای فروش 611 فروند هواپیما از نسل جدید هواپیماهای F-35 با 9 دولت جهان قرارداد بست. 

انگلستان نیز ششمین صادرکننده بزرگ جهان است که 4.5 درصد از صادرات بازار اسلحه سهم دارد اما میزان صادرات آن طی 5 سال گذشته 26 درصد افزایش پیدا کرده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها