کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر از زبان مالکان آن


کد خبر : ۲۰۱۶۰پنجشنبه، ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲:۱۱۱۷۲۵۱۵ بازدید

شرکت ایران‌خودرو در تاریخ 12 خرداد سال جاری فروش متفاوت‌ترین محصولش یعنی رنو کپچر را در 3 کلاس با رنگ سقف سفید، مشکی و ...
مهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر از زبان مالکان آنمهم‌ترین معایب و مزایای رنو کپچر از زبان مالکان آن

شرکت ایران‌خودرو در تاریخ 12 خرداد سال جاری فروش متفاوت‌ترین محصولش یعنی رنو کپچر را در 3 کلاس با رنگ سقف سفید، مشکی و نارنجی و همچنین 6 رنگ بدنه آغاز کرد. موعد تحویل 45 روزه اعلام شده بود و قیمت 105 میلیون‌تومانی خودرو به مناسبت اعیاد شعبانیه با تخفیف ویژه به 98.9 میلیون تومان رسیده بود. کپچر نخستین محصول با استراتژی قدرتمند تیم جدید فروش ایران‌خودرو بود که با قیمت رقابتی زیر 100 میلیون‌تومان نگاه مشتریانی را به سمت ایران‌خودرو جلب کرد که به دنبال یک خودرو غیرچینی، شاسی بلند و اتوماتیک در محدوده 100 میلیون‌تومان بودند. کپچر از نظر ابعاد در زمره کراس‌اوور‌های کوچک شهری قرار می‌گیرد و از قرار معلوم در برگ سبز این خودرو کلاس خودرو ‌هاچ‌بک ذکر شده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از عصرخودرو، عمده مشتریان کپچر با هدف فروش این خودرو در بازار آزاد و کسب سود بیشتر نسبت به خرید متفاوت‌ترین کراس‌اوور رنو در ایران اقدام کردند.بازار هم به آنها روی خوش نشان داد و در سری نخست تحویل قیمت خودرو تا حدود 115 میلیون‌تومان نیز افزایش یافت و کپچر رکورد بازار سیاه خودرو ایران در فصل تابستان را شکست. خودرو‌های ثبت‌نامی در سری اول حدود 60 روز بعد از ثبت‌نام در ماه مرداد به مشتریان تحویل داده شد و به دلیل دورنگ بودن بدنه و سقف خودرو و عدم تایید ناجا، شماره‌گذاری آنها با مشکلاتی مواجه شد. اکنون که به پایان سال نزدیک می‌شویم‌، تیوولی‌، نزدیک‌ترین رقیب کپچر به گمرک رسیده و در بازار شب عید به دست مشتریانش می‌رسد.

پژو نیز قرار است در قرارداد جدید تا پایان سال95‌، مدل 2008 را با تولید در ایران‌خودرو به بازار کشور عرضه کند. کپچر تا پایان امسال از تنهایی در خواهد آمد و تیوولی تکلیف کراس‌اوور کوچک رنو را در ایران مشخص می‌کند و تا پایان سال 95 نیز 2008 بر اساس وعده‌های مدیرعامل ایران‌خودرو با قیمت 78 میلیون‌تومان برای نمونه اتوماتیک، در صورت تحقق این قیمت، کپچر را به حاشیه خواهد راند. از طرف دیگر با عقد قرارداد بین ایران‌خودرو و پژو، رنو از ایران‌خودرو کاملا به سمت گروه سایپا و نگین‌خودرو کوچ خواهد کرد و احتمالا پای کپچر به خطوط تولید فعلا باز نخواهد شد. این مسئله بزرگ‌ترین نگرانی در تامین قطعات و ادامه پشتیبانی از کپچر را دامن می‌زند. در این شرایط و حدود 6 ماه بعد از ورود نخستین کپچر به خیابان‌های ایران نیم‌نگاهی به مهم‌ترین تجربیات مالکان این خودرو خواهیم داشت تا با مزایا و معایب این خودرو بیشتر آشنا شوید. کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می‌رسد و کپچر‌های تحویلی ایران‌خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ هر چند مبادی ورودی این خودرو از ترکیه و هند بوده است.

کچپر چند آپشن دارد که در مشخصات اولیه آن ذکر شده بود اما در خودرو به گفته مالکان فعال نیست. سیستم قفل‌شدن در‌‌ها بعد از شروع حرکت‌، پاورویندوز برای شیشه‌های جلو‌، GPS و AFS (‌چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم‌ترین این آپشن‌ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می‌شود اما نقشه ایران را ندارد. قفل‌شدن در‌‌ها نیز با هوشمندی خود مالکان و فشردن 5 ثانیه‌ای کلید قفل بالای مانیتور قابلیت فعال‌شدن دارد اما عمده مالکان از آن بی‌اطلاع هستند. در این بین خبری از عملکرد پاور ویندوز و AFS هنوز اعلام نشده است و نمایندگی‌ها نیز کاری در این زمینه نمی‌کنند.

سیستم صوتی کپچر هیچ ورودی برای CD ندارد و تنها به ورودی‌های AUX و US در آن بسنده شده. نمایشگر خودرو نیز بر اساس تحقیقات برخی مالکان با نمونه‌های بازار‌های اروپا متفاوت است و با محصولات داچیا مشترک است اما با این حال کیفیت عملکرد لمسی آن و همچنین کیفیت تصاویر قابل قبول گزارش شده است.دید کلی خودرو در جلو مناسب است اما به دلیل طراحی کوچک شیشه عقب‌، برای دید بهتر نیاز به دوربینی دارید که زیر لوگوی رنو نصب شده است. به عقیده برخی مالکان، عدسی محدب این دوربین که تصویری عریض به شما می‌دهد، موجب بروز خطا در دید به خصوص در طرفین می‌شود. نرم‌افزار R-Link رنو روی کپچر‌هایی که در ایران عرضه شده‌اند، قرار ندارد.این نرم‌افزار اطلاعات مفیدی نظیر میزان تولید CO2 یا مصرف سوخت در حالت استفاده از کلید ECO(زیر ترمز‌دستی) را ارائه می‌دهد و کپچر‌های ایران به جای آن به نرم‌افزار
media nav مجهز شده‌اند که امکان آپدیت آن از طریق سایت رنو وجود دارد.

صندلی‌ها یک عیب بزرگ دارند و آن تنظیم دستی است و عیب دیگر آنکه به عقیده بسیاری حتی می‌تواند مزیت باشد‌، روکش پارچه‌ای است که بافت و کیفیت خوبی دارد و از عرق‌کردن در گرما و یا سرد‌شدن در فصل سرما در آن خبری نیست. همچنین اگر خاطره بدی از کیفیت صندلی‌های تندر90 دارید، بد نیست بدانید صندلی‌های کپچر در جلو لبه‌دار و متفاوت از تندر90 هستند و عمده مالکان از کیفیت نشیمن آن راضی هستند اما صندلی در ردیف عقب تخت است‌، پشتی آن نسبتا عمودی است و عرض نشیمن آن به بیش از 2‌سرنشین بالغ امکان نشستن نمی‌دهد. فضای پا نیز با توجه به ابعاد کوچک خودرو همانند یک خودرو‌ هاچ‌بک و شاید کمی بهتر ارزیابی شده است. عمده مالکان بر سر این موضوع یکصدا هستند که خودرو حس و حال یک شاسی‌بلند واقعی را ندارد‌، صندلی‌ها در ارتفاع پایینی قرار گرفته‌اند و جایگاه سرنشینان در خودرو نسبتا مشابه تندر90 است.

عملکرد فنی پیشرانه 1.2 لیتری توربو کپچر از سوی همه مالکان کاملا مثبت و خوب ارزیابی شده است. عملکرد خودرو در شیب تا‌کنون مشکل خاصی نداشته است و اظهارات متفاوتی در مورد مصرف سوخت به گوش می‌رسد. نسبت تراکم پیشرانه کپچر 9.8 به یک است و این موضوع موجب می‌شود تصور کنید حتی بنزین معمولی هم برای این خودرو مناسب است اما با ورود توربو به مدار این نسبت تغییر زیادی می‌کند و بنزین بی‌کیفیت با خودسوزی می‌تواند موجب اختلال در عملکرد پیشرانه یا ناک شود و به مرور این پیشرانه توربو را راهی مرکز خدمات پس از فروش ایران‌خودرو کند که معلوم نیست آیا خدمات خوبی به مشکلات فنی این خودرو نیز ارائه می‌شود یا خیر. گیربکس 6 سرعته دو‌کلاچه عملکرد خوبی دارد و تاخیری در تعویض دنده‌ها گزارش نشده است اما عدم ورود توربو در دور‌های پایین موجب شتاب‌گیری نسبتا کند این خودرو می‌شود اما به گفته مالکان از سرعت 60 به بعد‌، عملکرد کپچر به خصوص در شیب حتی از خودرو‌های کره‌ای 177 اسب بخاری هم بهتر بوده است. موتور 1.2 لیتری توربو این خودرو در ظاهر با نمونه‌های اروپایی یکسان است اما 15‌نیوتن‌متر گشتاور کمتری تولید می‌کند و به جای استاندارد یورو6 نمونه‌های اروپایی ایران‌خودرو استاندارد آن را یورو5 اعلام کرده است.

گیربکس در حالت Eco روی دور موتور 2500 تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد اما در حالت معمولی در حالت تخت‌گاز حتی تا ردلاین نیز امکان افزایش دور‌موتور برای تعویض در حالت دستی وجود دارد. همچنین تا‌کنون گزارشی مبنی بر مشکل در سیستم موتور ‌یا توربو این خودرو گزارش نشده است.

‌نمایندگی‌ها استفاده از مکمل را برای کپچر ممنوع اعلام کرده‌اند لذا عمده مالکان بیشتر از بنزین سوپر استفاده می‌کنند و بعضا اکتان نیز به سوخت افزوده‌اند.

مصرف اعلامی ایران‌خودرو برای کپچر در سیکل ترکیبی 5.9 لیتر است و کپچر در شرایط ایده‌آل در شهر باید 6.6 لیتر و در جاده 4.7 لیتر سوخت مصرف کند اما گفته‌های مالکان در کارکرد‌های مختلف عددی بین 5.7 تا حدود 9 لیتر است که قضاوت در مورد مصرف سوخت این خودرو را کمی سخت می‌کند.

از جمله دیگر معایبی که مالکان کپچر به آن اشاره دارند، می‌توان به استفاده از چراغ‌های ‌هالوژنی در جلو که به گفته مالکان نوردهی مناسبی ندارد‌، نبود سانروف به عنوان یکی از آپشن‌های خودرو‌، خشکی و تکان به خصوص در قسمت عقب و برای سرنشینان عقب خودرو‌، کیفیت نه‌چندان قابل قبول داشبورد و تریم داخلی‌، کیفیت پایین سیستم صوتی و ابعاد کوچک رینگ و لاستیک (‌16/205 در حالی که قرار بود این خودرو با تایر 215 و رینگ 17 اینچ به بازار ایران عرضه شود) اشاره کرد.

کپچر هم‌اکنون در بازار 110 میلیون‌تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که قیمت مدل شرکتی آن هنوز 105 میلیون‌تومان است و بدون تغییر مانده.  تعداد زیادی از کپچر‌های ثبت‌نامی در سری‌های جدید از سوی ایران‌خودرو هنوز هم به مشتریان تحویل داده نشده و شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که خودرو‌های جایگزینی نظیر سوزوکی گرند‌ویتارا کلاس 8 به عنوان جایگزین از سوی نمایندگی‌های ایران‌خودرو به مشتریان ثبت‌نامی کپچر پیشنهاد داده می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها