کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکتهای حقوقی که در بورس فروشنده بودند


کد خبر : ۱۹۹۹۹یکشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۳۱۱۳۳۷ بازدید

در حالی که روز گذشته تصور می‌شد شرکت تابعه بانک کشاورزی آغازگر عرضه‌های بی محابا در سه نماد معاملاتی پیشرو گروه بانک‌ها ...

در حالی که روز گذشته تصور می‌شد شرکت تابعه بانک کشاورزی آغازگر عرضه‌های بی محابا در سه نماد معاملاتی پیشرو گروه بانک‌ها است، اما بررسی‌ها نتایج دیگری را نشان می دهند.

اطلاعات دریافتی از بازار سهام نشان می‌دهد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت روز شنبه اول اسفند در ساعت رسمی معاملات، عرضه کننده بیش از 187 میلیون و 683 هزار سهم بانک ملت در بازار بوده است. هم‌زمان با این عرضه شرکت خدمات پشتیبانی مهر 78 وابسته به بانک کشاورزی تنها تعداد 50 میلیون سهم بانک ملت را واگذار کرد.

در نهایت شرکت پخش سراسری ایران وابسته به شیرین عسل تعداد 2 میلیون سهم بانک ملت را در جریان بازار دیروز به خریداران این سهم فروخت.بر اساس این گزارش سهامداران مالک بیش از یک درصد سهام بانک تجارت اگر چه دیروز فروشنده این سهم نبودند اما در بازار عرضه بیش از 124 میلیون سهم این بانک از سوی سهامداران حقوقی را به نظاره نشستند.

در نماد معاملاتی بانک صادرات اما دیروز بازار گردان این سهم یعنی شرکت گروه مالی سپهر صادرات 67 میلیون سهم را به خریداران آن در بازار فروخت. این شرکت در عین حال به جمع آوری 300 هزار سهمی گروه بهمن نیز ادامه داد.

در گروه دارویی ها دیروز سرمایه گذاری البرز تعداد یک میلیون و 200 هزار سهم سبحان دارو سه میلیون سهم پخش البرز را در بازار عرضه کرد.

در همین گروه سرمایه گذاری بوعلی نیز عرضه کننده بیش از 363 هزار سهم سبحان دارو بود.همچنین سرمایه گذاری اعتلاء البرز در حالی 412 هزار سهم داروسازی تولید دارو را در بازار عرضه کرد که در گروه دارویی سبحان خریدار 50 هزار سهمی این دارایی با تداوم برنامه خرید پله ای خود بود.

شرکت بین المللی توسعه بهسود نیز 2 هزار سهم پارس دارو را با هدف حمایت از سهم از بازار جمع آوری کرد.

سرمایه گذاری تدبیر فرهنگیان اما در بازار دیروز خریدار بیش از 21 هزار سهم مواد اولیه داوریی البرز بالک بود.

گفتنی است در این گروه صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر وابسته به بانک شهر توانست علاوه بر خرید 7 میلیون سهمی توسعه صنایع بهشهر از بازار، بیش از 211 هزار سهم سرمایه گذاری دارویی تامین، 605 هزار سهم تولید دارو و 666 هزار سهم داروسازی کاسپین تامین را از بازار جمع آوری کند.

در گروه سرمایه گذاری ها دیروز سازمان اقتصادی کوثر تا محدوده عدد صفر تابلو بیش از دو میلیون سهم سرمایه گذاری سبحان را در بازار جمع آوری کرد.در گروه  بیمه ای ها اما تعداد 20 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان از پرتفوی بیمه البرز به بازار عرضه شد. بیمه مرکزی نیز در گروه دارویی ها 420 هزار سهم ایران دارو را جمع آوری کرد.

به گزارش فارس شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در گروه فناوری اطلاعات روز گذشته اقدام به عرضه یک میلیون سهم کارت اعتباری ایران کیش کرد، اما در گروه خودرویی‌ها دیروز سرمایه گذاری سمند از یک سو سه میلیون سهم ایران خودرو را از صف فروش جمع آوری کرد و از سویی دیگر بیش از 3.5 میلیون سهم لیزینگ خودرو غدیر را فروخت.

در این گروه سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا در آستانه واگذاری بلوک 6 درصدی سهام سایپا از پرتفوی خود به سرمایه گذاری سایپا ، اندکی بیش از یک میلیون سهم سایپا را از بازار جمع آوری کرد. توسعه سرمایه رادین وابسته به "ورنا" نیز خریدار یک میلیون سهمی سایپا از بازار بود.

از سوی دیگر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکار تعداد یک میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا را خرید.

در گروه خودرویی ها شرکت بیمه ایران متعلق به دولت بیش از 15 میلیون سهم سرمایه گذاری سایپا و 9 میلیون سهم زامیاد را عرضه کرد. در زامیاد شرکت بیمه تعاون نیز عرضه کننده بیش از 2 میلیون سهم بود. هر چند که بانک قوامین تعداد 200 هزار سهم آنرا جمع آوری کرد. قوامین در حال 107 هزار سهم ایران ترانسفو را نیز بر اساس برنامه پله ای خود خریداری کرد.

دیروز شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد وابسته به بانک پاسارگاد در نماد معاملاتی میدکو بیش از 513 میلیون سهم را در جریان بازار خرده فروشی در حالی واگذار  کرد که راهبرد سرمایه ایرانیان بیش از 213 میلیون از این سهم را جمع آوری کرد .هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان نیز تعداد یک میلیارد سهم پتروشیمی پردیس را بطور بلوکی خارج از معاملات از کد خود منتقل کرد.

دیروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در حالی عرضه کننده 650 هزار سهم پتروشیمی فجر بود که در پتروشیمی مبین خریدار یک میلیون سهمی در این نماد بود.

همچنین شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان وابسته به صندوق سرمایه گذاری کارکنان نفت خریدار یک میلیون و 600 هزار سهمی پترول و دو میلیون سهمی سرمایه گذاری صنعت نفت بود.بر اساس این گزارش هلدینگ توسعه صنایع بهشهر از سوی صندوق گنجینه آرمان شهر با حمایت 7 میلیون سهمی روبرو بود و این در حالی است که سرمایه گذاری ملی ایران نیز تعداد یک میلیون سهم آنرا از بازار جمع آوری کرد.

در نهایت نیز مدیران اقتصاد در پتروشیمی شیراز تعداد 2 میلیون سهم این شرکت را خریداری کرد. هامون سپاهان نیز بش از 600 هزار سهم آن را جمع آوری کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها