کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز پروژه برجام 2 از 7 اسفند


کد خبر : ۱۹۹۹۱یکشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۴۷۴۳۶۵ بازدید

«وعده ما روز 7 اسفند براي استارت پروژه برجام2» اين آخرين جملاتي است كه رييس‌جمهور در جمع كارگران مطرح كرد؛ در كنار اين فراخوان عمومي ...

«وعده ما روز 7 اسفند براي استارت پروژه برجام2» اين آخرين جملاتي است كه رييس‌جمهور در جمع كارگران مطرح كرد؛ در كنار اين فراخوان عمومي، بازخواني مسيري كه مردم ايران از خردادماه 92 براي بازگرداندن قطار كشور به مسير برنامه‌ريزي و مديريت خردمندانه طي كرده‌اند؛ مهم‌ترين بخش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور در گردهمايي «كارگران و آينده اقتصاد كشور» را تشكيل مي‌داد؛ اشاره به اين واقعيت كه مشاركت مردم در انتخابات اسفندماه94 نهايتا به‌نفع منافع ملي كشور و درراستاي توسعه اقتصادي و معيشتي ايرانيان خواهد بود.

به گزارش تعادل، روحاني با تشريح دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در حوزه‌هاي گوناگون، سرنخ تمام دستاوردهاي دولت را ناشي از حضور مردم پاي صندوق‌هاي «راي» ارزيابي كرد. رييس دولت يازدهم از مردم خواست كه با سعه‌صدر و با آرامش در انتخابات شركت كنند و با انتخاب نمايندگاني كه «دغدغه‌هاي اقتصادي و معيشتي دارند» فاز دوم پروژه توسعه كشور را كليد بزنند.

رييس‌جمهور كشورمان گفت: «تمام تلاش دولت اين است كه دروازه صادرات كالاي ايراني به روي جهانيان باز شود.» روحاني تنها راه رونق «توليد» و متعاقب آن افزايش «صادرات غيرنفتي» را در گرو سرمايه‌گذاري و بهره‌وري دانست و گفت: «سرمايه و تكنولوژي بايد به اين كشور بيايد تا فضاي كار و فعاليت براي كارگران ايراني مهيا شود.»

 

  اشتغالزايي و ايجاد امنيت شغلي

حسن روحاني در گردهمايي كارگران و آينده اقتصاد ايران در ورزشگاه شهيد معتمدي و در جمع خبرنگاران گفت: «بسيار خوشحالم كه در نخستين روز ماه اسفند كه سرنوشت ما ايرانيان در آن به انتخابات مهم مجلس و مجلس خبرگان رهبري گره خورده است، مهمان عزيز‌ترين قشر جامعه، يعني كارگران هستم؛ كارگران عزيزي كه بار توليد كشور از صنعت كشاورزي و خدمات بر دوش آنهاست.» رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: ‌«دولت از ابتدا بنايش بر اين بود كه تلاش كند امكانات مورد نياز، مواد اوليه بدون پيچ‌و‌خم‌هاي نابجاي تحريم وارد كشور شود تا جنسي ارزان‌تر و قابل رقابت با توليدهاي جهاني در كشور توليد شود و دولت تلاش كند زمينه اشتغال براي جوانان مهيا و امنيت شغلي براي كارگران تامين شود.»

روحاني ادامه داد: «ما مي‌خواستيم كالاي ايراني بدون مشكلات موجود و تحريم‌ها به بازار جهاني صادر شود. ما مي‌خواستيم كشتي‌هايي كه ناچار بودند در اسكله كشورهاي همسايه پهلو بگيرند و با هزينه بيشتر وارد ايران شوند، كنار بنادر كشور خودمان پهلو بگيرند.»

 

  امروز نوبت كارگران و كارآفرينان است

رييس‌جمهور بااشاره به فرجام رسيدن برجام در پي تلاش ۳۰ماهه مذاكره‌كننده شجاع، عالم و توانمند اظهار كرد: «امروز راه براي فعاليت باز شده است و آنچه در برجام انجام گرفت هموار شدن زمينه براي فعاليت و برداشته شدن ديوارهاي نابجا بود. امروز نوبت كارگران و كارآفرينان عزيز ماست.» رييس كابينه يازدهم با طرح اين پرسش كه اگر مي‌خواهيم توليد افزايش پيدا كند و اگر مي‌خواهيم به صادرات غيرنفتي متكي باشيم، آيا راهي جز كار و فعاليت، سرمايه‌گذاري، تكنولوژي و بهره‌وري وجود دارد؟ يادآور شد: «بايد فضايي ايجاد كنيم كه در اين فرصت همه سرمايه به كار گرفته شود چه سرمايه ايرانيان و چه سرمايه ديگران. سرمايه و تكنولوژي بايد به اين كشور بيايد تا فضاي كار و فعاليت براي كارگران ايراني مهيا شود.»

روحاني با بيان اينكه كشورهاي مختلف در حال مسابقه براي ورود سرمايه و مشاركت با ايرانيان در زمينه توليد هستند، گفت: «اين شرايطي است كه تهديد ديروز را به فرصت تبديل كرده است.»

 

  مشكل اشتغال و رفاه با نفت 147 دلاري

رييس شوراي عالي اقتصاد افزود: «در گذشته ديديم كه نفت بشكه‌يي ۱۴۷دلار، مشكل اشتغال و رفاه اين مردم را حل نكرد و اشتغالي به وجود نياورد. به جاي نفت ۱۴۷دلار دولت امروز كشور را با نفت ۲۵دلاري مديريت مي‌كند، اما همه مردم با وحدت و اتحاد در سال همدلي و همزباني كنار هم هستند.»

روحاني گفت: «كاري كرديم كه حقوق بازنشستگان كارگر حدود ۶۵درصد افزايش پيدا كند. اين دولت همه توان خود را براي شاغلان مرد و زن و كارگر و بازنشستگان و رفاه بيشتر آنها به كار خواهد گرفت.»


 انتخاب مجلسي كه دغدغه اقتصادي دارد

روحاني بااشاره به انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي گفت: «از همه ملت ايران مي‌خواهم ۷اسفند پاي صندوق‌هاي آرا باشيم و كساني را انتخاب كنيم كه دغدغه‌ آنها رونق اقتصادي است. دغدغه‌ آنها اشتغال جوانان است و به فكر رشد صادرات غيرنفتي هستند؛ كساني را انتخاب كنيم كه در فكر رشد اقتصادي كشور باشند و قدرت مبارزه با ركود را داشته باشند؛ طبق فرمايش رهبري آنهايي كه دلبسته انقلاب ملت هستند و از توسعه دشمن آگاهند. ملت ما نخواهد گذاشت كلام رهبري روي زمين بماند.» رييس‌جمهور تاكيد كرد: «ما مي‌خواهيم نمايندگاني را انتخاب كنيم كه به تعبير رهبر معظم انقلاب، ريل‌گذار حركت دولت و نظام به سمت پيشرفت و تعالي باشند. ما مي‌خواهيم نمايندگاني را انتخاب كنيم كه دغدغه‌ آنها منافع و مصالح ملي باشد. نمايندگاني را براي خبرگان انتخاب مي‌كنيم كه بتوانند در روز مبادا بهترين فرد را براي رهبري كشور و نظام برگزينند؛ رهبري كه داراي آن همه مسووليت‌هاي سنگين براي كشور ايران و امت اسلامي است.»


با صبر و حوصله در انتخابات شركت كنيم

رييس‌جمهور بااشاره به حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي خاطرنشان كرد: «اين كشور از آن مردم و ما هيچ نيازي به نصيحت غير ايراني‌ها نداريم. مردم ما آگاه و بيدارند و مصالح خود را به‌خوبي تشخيص مي‌دهند و ميان كانديداهايي كه تاييد شده‌اند، مي‌توانند بهترين‌ها را برگزينند. به همه شما پيشنهاد مي‌كنم روز ۷اسفند كه روز نشاط است پاي صندوق‌ها بياييد مخصوصا در تهران باتوجه به اينكه مردم بايد نام ۴۶نفر را روي برگه‌هاي راي بنويسند با حوصله و صبر در انتخابات حضور يابيم.»

روحاني گفت: «شايد براي برخي خسته‌كننده باشد كه نام ۳۰نفر را براي مجلس دهم و ۱۶نفر را نيز براي مجلس خبرگان رهبري بنويسند چراكه اين نخستين‌بار است كه اين دو انتخابات مهم همزمان برگزار مي‌شود، بنابراين بايد كمي حوصله كنيم و با حضور پرشور پاي صندوق‌هاي راي به هر ۳۰نفر موردنظر كه به نظرتان براي مجلس شوراي اسلامي همچنين به ۱۶نامزد دلخواه‌تان براي مجلس خبرگان رهبري راي بدهيد.»

 

  هموار شدن راه رونق اقتصادي

رييس‌جمهور همچنين بااشاره به احتمال طولاني شدن زمان راي‌دهي اعلام كرد: «اميدوارم وزارت كشور و شوراي نگهبان فرصت لازم را تا هر ساعتي كه انتخابات به طول انجاميد درنظر بگيرند.»

رييس دولت يازدهم گفت: «امروز همه چشم‌ها به ايران دوخته شده و چشم همه كشورهاي منطقه همچنين ابرقدرت‌هاي جهاني به صف‌هاي طولاني‌تر و مشاركت بيشتر مردم ايران در انتخابات است، چراكه اين مشاركت راه را براي جذب سرمايه و رونق اقتصادي هموار مي‌كند.»

روحاني در پايان با ابراز اميدواري از حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي يادآور شد: «وعده ما روز ۷اسفندماه پاي صندوق‌هاي راي براي آغاز مسير برجام۲ خواهد بود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها