با مصوبه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اچپی گارانتی رسمی خود در ایران را شناخت.
مصرفکنندگان کالاهای ماشینهای اداری شامل پرینتر، چندکارهها، پلاتر و اسکنر و تجهیزات شبکه مانند سرورها، سوییچ، و همچنین ابزارهای الکترونیکی همانند لپتاپ، PC، آل این وان و تبلت از نظر سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان شایسته خدماتی هستند که در بازار کنونی کشور متاسفانه کمتر شاهد هستیم.
به گزارش فارنت، خدمات پس از فروش برای مصرف کنندههای این اقلام از اهمیت ویژهای برخوردار است. به همین دلیل پیرو اجرای طرح ساماندهی شرکتهای ارائه دهنده گارانتی بازار آیتی که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تولیدکنندگان انجام شده است، شرکتهای ارائهدهنده گارانتی در بازار محصولات آیتی مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند.
در این ارزیابی شرکتهای محدودی که از نظر استانداردهای ارائه خدمات پس از فروش (نظیر فضای کافی، پرسنل متخصص، تجهیزات کافی، انبار قطعات یدکی غنی و اتوماسیون اداری استاندارد) در سطح بالایی قرار گرفتند، موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی شدند.
بر این اساس، از ابتدای دیماه سال جاری کلیه واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات IT موظف شده اند که محصولات خود را تنها با گارانتی های رسمی و معرفی شده از سوی این سازمان به فروش برسانند.
در این راستا شرکت فالنیک (ایران اچپی) با دارا بودن شرایط استاندارد و مورد درتایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از معدود شرکت هایی است که موفق به اخذ مجوز ارائه گارانتی محصولات اچ پی در ایران شده است.
اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش معتبر، اصلی و مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از مواردی است که برای مصرف کنندگان ابزارهای الکترونیکی و اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طرح ساماندهی شرکت های ارایه دهنده گارانتی خواهد توانست اطمینان مصرف کنندگان را به بازار کنونی کشور برگرداند.