کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باور دارید سود کوتاه مدت زیر 10 درصد شود؟


کد خبر : ۱۹۸۹۲پنجشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۴۷۴۶۵۸ بازدید

سود سپرده های کوتاه مدت بر اساس توافق نامه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به زیر 10 درصد کاهش یافت، تصمیمی غیر قابل باور توسط بانکی ها!

 بالاخره پس از مدت ها بازی با نرخ سود و صحبت درباره بالابودن آن بالاخره کاهش سود به مرحله اجرا گذاشته شده و قرار است از ابتدای اسفندماه اجرایی شود.

در تواقنامه جدید آمده حداکثر سود پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری برای سپرده های یکساله که پیش از این 20 درصد بود به 18 درصد کاهش یافته است.

همچنین نرخ سود سپرده های کمتر از سه ماه که در بین مردم به کوتاه مدت شهرت دارد نیز قرار است به زیر 10 درصد برسد.

اعلام توافق بانکی ها برای کاهش نرخ سود سپرده ها برای بسیاری از تحلیلگران و صاجب نظران بانکی تقریبا به یک جک تبدیل شده است.

توافق هایی که معمولا در همان چند روز نخست اجرا می شود و پس از گذشت چند روز با پیدا کردن راه های در رو نرخ های سود مصوب دور زده می شود و افزایش پیدا می کند.

در آخرین توافق نامه برای یکساله 20 درصد تعیین شده بود بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حساب یکساله با نرخ 20 درصد افتتاح می کردند اما با تغییر دادن ماهیت یکساله به روزشمار عملا نرخ مصوب را دور می زدند.

این بار نیز به نظر نگارنده تصمیم به کاهش نرخ سود سپرده های یکساله به 18 درصد منطقی می باشد اما حتی صحبت از کاهش نرخ سود سپرده های کوتاه مدت به زیر 10 درصد تنها یک شوی تبلیغاتی توسط بانکی هاست.

خود بانکی ها بهتر از هر کس دیگری می دانند که نرخ های زیر 10 درصد را اجرا نمی کنند و تنها این موضوع را برای دلخوشی مسئولان دولتی بیان کرده اند.

بهتر بود نرخ معقول تری برای حساب های کوتاه مدت (مثلا 13 درصد )در نظر گرفته شود و نظارت بانک مرکزی نیز بیشتر به سمت عدم تغییر ماهیت حساب های یکساله به کوتاه مدت سوق پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها