کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود سری جدید گوشی‌های سامسونگ به ایران + قیمت


کد خبر : ۱۹۷۸۴یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۶۱۹۹۲۵ بازدید

سامسونگ با معرفی Galaxy Alpha و بعد از آن با معرفی سه گوشی سری A رسما اعلام کرد که خانواده جدیدی به نام خانواده A به گوشی‌های گلکسی ...
ورود سری جدید گوشی‌های سامسونگ به ایران + قیمتورود سری جدید گوشی‌های سامسونگ به ایران + قیمت

سامسونگ با معرفی Galaxy Alpha و بعد از آن با معرفی سه گوشی سری A رسما اعلام کرد که خانواده جدیدی به نام خانواده A به گوشی‌های گلکسی خود اضافه کرده است. در آن زمان مشخصه مهم این خانواده بدنه فلزی بود و به دلیل همین جنس بدنه، به‌خوبی این خانواده میان‌رده خودش را در دل خریداران جای کرد و فروش خوبی هم به دست آورد. اما به نظر می‌رسد کاربران سامسونگ و خود سامسونگی‌ها از جنس بدنه Galaxy S6 رضایت بیشتری داشتند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد در نسخه 2016 این خانواده از شیشه به‌جای فلز استفاده شود.

به گزارش جی اس ام ، ظاهر یکی از نکات کلیدی خانواده گلکسی A است و در این سری جدید نیز سامسونگ به این موضوع اهمیت بسیار داده. کمتر کسی پیدا می‌شود که با دیدن گوشی در دست شما نام آن را سوال نکند. گلکسی A7 2016 بیشتر طراحی خود را از گلکسی اس6 به ارث برده است. جلو گوشی شاهد صفحه نمایشی 5.5 اینچی هستیم که لبه‌هایش مانند گوشی‌ایفون شده و حالت خمیدگی کوچکی می‌توانید در لبه‌ها مشاهده کنید. با اینکه گوشی صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد، از آیفون 6اس پلاس با همین اندازه صفحه نمایش جمع‌وجورتر است که این موضوع نیز به دلیل حاشیه‌های کم صفحه نمایش چه در بالا و پایین و چه در اطراف است.


سنسور اثر انگشت / دقیق، اما نه‌چندان سریع

کلید Home وظیفه سنسور اثر انگشت را بر عهده دارد. زمانی را به خاطر داریم که سامسونگ اولین بار در گوشی Galaxy S5 از سنسور اثر انگشت استفاده کرد. در آن زمان سامسونگ از بدترین سنسور ممکن در گوشی‌اش استفاده کرد. اما اکنون این تکنولوژی درگوشی‌های سامسونگ به بلوغ رسیده و شاهدیم که سنسور اثر انگشت این گوشی در هر جهتی اثر انگشت کاربر را می‌خواند. تنها مشکلی که هم در سنسور اثر انگشت گوشی‌های سامسونگ و هم در گوشی‌های اپل دیده می‌شود زمان زیاد لازم برای تعریف اثر انگشت در گوشی است. برای اینکه بتوانیم اثر انگشت خودمان را برای A7 2016 تعریف کنیم 18 بار انگشتمان را روی گوشی سنسور گذاشتیم و برداشتیم! درحالی‌که در گوشی دیگری مانند نکسوس 5X تنها 6 حرکت برای شناساندن اثر انگشت به گوشی کافی است.


s67fudn724jhwchs5kri.jpg


کارایی و سخت‌افزار / هم خوب و هم بد

پردازنده استفاده‌شده در این گوشی ساخت سامسونگ است. این پردازنده 8 هسته‌ای است که هر 8 هسته آن فرکانس 1.6 گیگاهرتزی دارد. در کنار این پردازنده تقریبا متوسط رم 3 گیگابایتی قرار دارد. از این میزان رم همیشه 1.5 گیگابایت در اختیار فایل‌های سیستمی است و 1.5 گیگابایت در اختیار کاربر.

از نظر کارایی این گوشی یکی از بهترین‌های بازار بین میان‌رده‌ها محسوب می‌شود. در استفاده روزمره هیچ مشکلی با گوشی پیدا نخواهید کرد. سرعت باز و بسته شدن برنامه‌ها بسیار خوب است و هنگامی که می‌خواهید از برنامه‌ای خارج شوید و به صفحه اصلی بازگردید، با فشردن کلید خانه به‌سرعت این کار انجام می‌شود.

در تست بازی کمی دچار پیچیدگی شدیم. گوشی به‌خوبی از پس اجرای بازی N.O.V.A 3 برآمد و بازی بدون هیچ‌گونه کندی اجرا شد، اما در بازی Mortal Kombat X به مشکل برخوردیم و به نظر می‌رسید پردازنده گرافیکی در اجرا نشدن بازی مقصر بود. اما به‌هرحال اگر دوست داشته باشید با این گوشی بازی کنید، برای برخی بازی‌ها به‌خوبی می‌توانید روی آن حساب باز کنید؛ ضمن این که صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت آن به جذاب‌تر نشان دادن بازی کمک بسیار می‌کند.

میزان حافظه دستگاه 16 گیگابایت است و از این میزان تنها 11 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد. اما لازم نیست نگران باشید، زیرا به‌لطف پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی و همچنین OTG امکان استفاده از حافظه خارجی وجود دارد.


pasjpi0hr3xm6oev55t.jpg


ارزش خرید دارد؟

اگر جزو کسانی هستید که پیش از این از گوشی‌های سری A استفاده می‌کردند، نیاز چندانی ندارید که به این نسخه به‌روز شوید.

اگر می‌خواهید برای اولین بار سری A را امتحان کنید، A7 انتخاب خوبی است، اما A5 نیز گزینه قابل قبول‌تر و خوش‌دست‌تری است که قیمت ارزان‌تری دارد.

اگر می‌خواهید برای اولین بار گوشی‌های سامسونگ را امتحان کنید و در حدود قیمت همین گوشی می‌خواهید هزینه بپردازید، می‌توانید Galaxy S6 را به‌عنوان گزینه‌ای بسیار خوب در نظر بگیرید.

اما اگر اولین بار است که می‌خواهید اندروید و گوشی‌های اندرویدی را امتحان کنید، با اینکه A7 2016 یکی از بهترین گزینه‌های شماست، می‌توانید در لیست خود گوشی‌های دیگری مانند LG Nexus 5X (اندروید خالص)، LG G4 (قاب چرمی)، HTC One A9 (بدنه فلزی) وSony Xperia M5 (قیمت ارزان‌تر) را نیز قرار دهید.

jws98jf5v4k7rjfvhnd0.png

جدول قیمت سری جدید محصولات A مدل 2016 در بازار تهران / تومان
 

920.000 Samsung Galaxy A3 - A310H/DS / 2016
1.240.000 Samsung Galaxy A5 - A510H/DS / 2016
1.370.000 Samsung Galaxy A7 SM-A710H - 4G / 2016

پیش‌بینی می‌شود با توجه به این که سری 2016 Galaxy A تازه به بازار وارد شده‌اند، طی هفته‌های آتی دچار افت قیمت شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها