کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود صادرات سیب و کیوی در پی تنش بین روابط تهران و ریاض


کد خبر : ۱۹۷۵۴شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳:۰۵۲۶۹۹ بازدید

رضا نورانی، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان میوه گفته است متاسفانه در ماه‌های گذشته اختلافاتی که بین ایران و عربستان و بحرین بوجود آمد منجر ...

رضا نورانی، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان میوه گفته است "متاسفانه در ماه‌های گذشته اختلافاتی که بین ایران و عربستان و بحرین بوجود آمد منجر به مرجوع شدن میوه‌های صادر شده ایرانی از این دو کشور شده است."

نورانی به خبرگزاری ایلنا گفت "حتی میوه‌هایی که از طریق امارات به عنوان کشور ثالث به این دو کشور صادر شد نیز مرجوع شد و بخشی از آن به ایران بازگشت و بخش دیگر در بازارهای امارات به فروش رسید که همین امر ضرر بسیار زیادی را برای تجار به همراه داشت."

پس از آنکه گروهی از معترضان به اعدام یک روحانی شیعه توسط حکومت سعودی به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در کشورمان حمله کردند، عربستان تصمیم به قطع روابط سیاسی و تجاری خود با ایران گرفت. به دنبال قطع رابطه عربستان به ایران، بحرین هم رابطه سیاسی خود با ایران را قطع کرد و امارات متحده عربی مناسبات خود را به سطح کاردار کاهش داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان میوه گفته است "کار به جایی رسید که عربستان بحث جمع‌آوری میوه‌های ایرانی که در بازار این کشور وجود داشت را مطرح کرد و طبق شنیده‌ها این کار نیز انجام شد. در نتیجه ضرر ناشی از چالش‌هایی که در مدت کوتاهی به وجود آمد گریبانگیر صادرکنندگان شد که نتیجه‌ای جز خسارت برای این فعالین نداشت."

رضا نورانی، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان میوه گفته است "سردخانه‌ها مملو از سیب درختی و کیوی است که یکی از مهمترین دلایل آن رکود در صادرات میوه به کشورهای اطراف است."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها