کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات تفاهم چرمی ایران و ایتالیا عنوان شد


کد خبر : ۱۹۷۴۵شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸:۴۷۱۷۶۹ بازدید

نایب رئیس انجمن صنایع چرم، جزئیات تفاهم‌نامه چرمی ایران و ایتالیا را عنوان کرد.

نایب رئیس انجمن صنایع چرم، جزئیات تفاهم‌نامه چرمی ایران و ایتالیا را عنوان کرد.

عباس ترکمان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها پروتکلی با ایتالیایی‌ها برای گسترش همکاری دو کشور در صنعت چرم امضا شده بود، اظهارکرد: با پیش آمدن بحث تحریم‌ها تمامی این تفاهمات به مشکل خورد و متوقف شد.

وی با اشاره به سفر نخست هیات تجاری ایتالیا به ایران پس از اجرای برجام، ادامه داد: در سفر نخست هیات ایتالیایی به ایران بار دیگر تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی ایتالیا توسط بخش خصوصی ایران امضا شد که براساس آن قرار است همکاری‌هایی در این حوزه میان دو کشور انجام شود.

نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه اظهارکرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است انتقال تکنولوژی و دانش فنی به ایران توسط ایتالیا انجام شده و ماشین‌آلات جدید به کشور وارد شود.

ترکمان با بیان اینکه این کار نیازمند حمایت دولت است، گفت: ایتالیا قرار است مراکز آموزشی را برای افزایش سطح حرفه‌ای در صنعت چرم در ایران ایجاد کند.

وی افزود: البته انجمن چرم به دنبال این است که بتواند از ظرفیت ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت چرم کشور استفاده کند، یعنی این اقدام در قالب سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ایتالیا انجام شود.

نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران درباره منافع ایتالیا در قبال این تفاهم‌نامه نیز ادامه داد: منافع کشور ایتالیا بیشتر در فروش مواد شیمیایی به ایران، سرمایه‌گذاری مشترک و فروش ماشین‌آلات است اما باید به دنبال این باشیم که آن‌ها را به صورت سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم تا تفاهم برد - برد باشد.

ترکمان با بیان اینکه به طور کلی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران تفاهمی در حوزه‌های چرم، نساجی، معدن و ... با ایتالیا انجام شد، گفت: مبلغ کل این تفاهم‌نامه حدود پنج میلیون یورو است که مشخص نیست چه مقدار از آن سهم صنعت چرم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها