کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخلف آشکار یک بانک خصوصی در دریافت سود از مشتریان


کد خبر : ۱۹۷۴۲شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۳۵۷۵۹ بازدید

یک بانک غیردولتی برخلاف تمامی دستورالعمل‌های بانک مرکزی در حوزه اعطای تسهیلات در صورت تسویه تسهیلات قبل از سررسید سودهای آتی ...

یک بانک غیردولتی برخلاف تمامی دستورالعمل‌های بانک مرکزی در حوزه اعطای تسهیلات در صورت تسویه تسهیلات قبل از سررسید سودهای آتی را کسر نکرده و از مشتری معادل نرخ سود کل دوره بازپرداخت تسهیلات، سود طلب می‌کند.

یکی از بانک‌های غیردولتی به تازگی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شعب خود و برخلاف دستورالعمل‌های بانک مرکزی تخفیف در نرخ سود تسهیلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسید را حذف کرده است.

برخی از تسهیلات‌گیرندگان از این بانک به خبرنگار ما اطلاع دادند که شعب بانک مهر اقتصاد هیچگونه تغییری در نرخ سود تسهیلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسید را نمی‌دهند. یکی از تسهیلات‌گیرندگان در این‌باره به فارس گفت: مدتی پیش به یکی از شعب بانک مهر اقتصاد مراجعه کردم و گفتم می‌خواهم همه اقساط باقی‌مانده تسهیلات را یکجا پرداخت کنم که متصدی بانک به من گفت باید 24 میلیون تومان بازپرداخت کنید.

وی افزود: پرسیدم آیا تخفیف در سود تسهیلات با توجه به اینکه دو سال زودتر تسویه می‌کنم نمی‌دهید. کارمند بانک گفت، خیر، هیچ تفاوتی نمی‌کند، چه شما ماهیانه اقساط را بدهید،یا اینکه یکجا همه را تسویه کنید تفاوتی در سود تسهیلات نمی‌کند.

به گزارش فارس، برای پیگیری بیشتر موضوع با مسئولان این بانک ارتباط برقرار کردیم. به گفته آنها مدیرعامل جدید این بانک به تازگی چنین بخشنامه‌ای را به شعب ابلاغ کرده است.

گفته می‌شود هدف اصلی از ابلاغ این بخشنامه عدم تسویه قبل از سررسید تسهیلات است زیرا در این صورت بانک سود کمتری بابت تسهیلات اعطایی دریافت خواهد کرد، همچنین این احتمال وجود دارد که تسهیلات‌گیرنده سپرده‌های خود را از حساب برداشت کند.

در عین حال پیگیری خبرنگار فارس از بانک مرکزی حاکی است اقدام بانک مورد نظر، کاملاً برخلاف قوانین و دستورالعمل‌های بانک مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی است زیرا دریافت سود بابت تسهیلات به علت دوره بازپرداخت آن تعیین می‌شود، بنابراین اگر تسهیلات‌گیرنده در دوره کوتاه‌تری بدهی خود با بانک را تسویه کند دیگر مشمول سودهای آتی نخواهد شد.

به گزارش فارس، به عنوان نمونه بانک ملت برای تسهیلات گیرندگان خود تخفیف را لحاظ کرده و در زمان پرداخت اقساط آن را به مشتری اعلام می‌کند.
 

5b2r90ywvlcz7yg23g37.jpg

p60t3tqywb5qkq4j524.jpg

طبق این تصویر، کل مانده بدهی فرد به بانک ملت 9 میلیون و 346 هزار تومان است و در صورت تسویه یکباره، یک میلیون و 275 هزار تومان تخفیف می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها