کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات اعطای حداقل 9 پروانه جدید ارتباطات ثابت و سیار


کد خبر : ۱۹۷۳۷شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۴۷۹۹۵ بازدید

علی‌رغم گذشت ایام دهه فجر، برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نقش‌آفرینی در حوزه ارتباطات تمام نشده و به زودی ...

علی‌رغم گذشت ایام دهه فجر، برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نقش‌آفرینی در حوزه ارتباطات تمام نشده و به زودی پروانه‌های جدید FCP، Servco و MVNO به چند کمپانی ICT اعطاء می‌شود.

همزمان با ایام دهه مبارک فجر طرح‌های ارتباطی بسیاری توسط وزارت ارتباطات با همکاری شرکت‌های تابعه آن و اپراتورهای ICT در اقصی نقاط کشور به بهره‌برداری رسید و وزیر ارتباطات هم سعی کرد در قالب سفرهایی استانی به افتتاح آنها بپردازد.

مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی این وزارتخانه شامل توسعه شبکه موبایل، افزایش ظرفیت ترانزیت ارتباطی زیرساخت و افتتاح اینترنت پرسرعت در نقاط دور افتاده برحسب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) بود که متولی آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

اما با گذشت یوم الله 22 بهمن، فعالیت‌های رگولاتوری متوقف نشده و قرار است طی مراسمی به زودی چندین پروانه جدید ارتباطی را به کمپانی‌های ICT اعطا کند.

این سازمان از سال گذشته روند اعطای پروانه‌های جدید ارتباطی را در قالب پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP)، پروانه‌های خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و اپراتورهای مجازی موبایل (MVNO) را پیش کشید و اکنون قرار است طی مراسمی، بخشی از این پروانه‌ها را اعطا کند.

بعد از اعطای پروانه‌های FCP به هفت کمپانی شاتل، پارس آنلاین، پیشگامان کویر یزد، آسیاتک، صبانت، های‌وب و شرکت گسترش ارتباطات مبنا در آبان ماه سال جاری، اکنون قرار است پروانه‌های رسمی حلماگستر، رسپینا و کنسرسیوم پیشگامان نام آور اطلاعات و ارتباطات جاویدان نیز اعطا شود.

با توجه به اینکه فرصت یک هفته‌ای جهت تحویل تضامین مالی متقاضیان پروانه‌های Servco و MVNO در نظر گرفته شده است، صادق عباسی شاهکوه –معاون رگولاتوری- پیش‌بینی کرد که سه تا پنج پروانه‌ در هر کدام از این دو بخش اعطا شود.

بنابراین اعطای حداقل شش پروانه در دو بخش Servco و MVNO قطعی است و اگر متقاضیان بیشتری بتوانند مدارک مورد نیاز رگولاتوری و تضامین مالی را ارائه کنند، قطعا تعداد پروانه‌های اعطایی بیش از این خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پروانه‌های FCP شامل ارایه هرگونه خدمت ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه موضوع پروانه مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن؛ توزیع و فروش پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه‌های اختصاصی، ارایه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور است.

دارندگان پروانه‌های Servco هم مجاز به ایجاد شبکه دسترسی و شبکه انتقال اعم از سیمی و بی‌سیم نیستند و در صورتیکه ارائه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه نیازمند موافقت یا دریافت مجوز از مرجع حاکمیتی مربوط باشد، دارنده پروانه باید ضوابط را رعایت و مجوزهای لازم را دریافت کند.

پروانه‌های MVNO  هم با توجه به اینکه در بخش تلفن همراه امکان حضور تعداد محدودی اپراتور بزرگ شبکه وجود دارد، بقیه سرمایه‌گذاران فعال در این بخش می‌توانند در قالب اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) در این فضا حضور یابند و از زیرساخت‌های پیشین ایجاد شده توسط اپراتورهای موبایل استفاده کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها