کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خالص عیدی دریافتی 13 میلیون کارگر ایرانی پس از کسر مالیات


کد خبر : ۱۹۷۰۷جمعه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۲۳۴۹۶۳ بازدید

عیدی کارگران مشمول قانون کار باید دو برابر حقوق پایه دریافتی به شرط آنکه از 3 برابر حداقل حقوق بیش‌تر نباشد، با کسر مالیات 10 درصدی ...

عیدی کارگران مشمول قانون کار باید دو برابر حقوق پایه دریافتی به شرط آنکه از 3 برابر حداقل حقوق بیش‌تر نباشد، با کسر مالیات 10 درصدی محاسبه به حساب بانکی‌ آنان واریز شود.

عیدی 13 میلیون کارگر در سراسر کشور در حالی از روزهای دیگر توسط کارفرمایان واریز خواهد شد که مشمول کسر 10 درصدی مالیات خواهد شد به طوری که خالص دریافتی با توجه به مبلغ معافیت مالیاتی کم‌تر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خالص دریافتی عیدی امسال کارگرانی که 2 برابر حداقل دستمزد(712425 تومان) دریافت می‌کنند، یک میلیون و 396 هزار و 600 تومان است؛ زیرا حقوق و دستمزدهای امسال ماهانه تا مبلغ یک میلیون و 150 هزار تومان (سالانه 13 میلیون و 800 هزار تومان) از پرداخت مالیات معاف است؛ بنابراین این گروه از کارگران مابه‌التفاوت مبلغ معافیت مالیاتی و عیدی  دریافتی یعنی بابت همان 274 هزارتومان، مالیات می‌پردازند.

به گزارش فارس، کارگرانی هم وجود دارند که از سوی کارفرمایان به دلیل بالا بودن پایه حقوق تا سقف 2 میلیون و 137 هزارتومان به کسر مالیات، عیدی دریافت می‌کنند؛ بنابراین این کارگران بابت 987 هزار تومانی که مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شود، باید 98 هزار و 700 تومان مالیات بپردازند؛ بنابراین خالص دریافتی امسال این گروه از شاغلان بابت عیدی پایان سال، 2 میلیون و 37 هزار و 300 تومان است.

بر اساس این گزارش، سایر افرادی که میانه حداقل و حداکثر عیدی را دریافت خواهند کرد بر اساس فرمول «دو برابر پایه حقوق به شرط آنکه از 3 برابر حداقل حقوق بیش‌تر نشود» عیدی دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال اگر کارگری 950 هزار تومان حقوق پایه دریافت می‌کند، با کسر مالیات 1 میلیون و 825 هزار تومان عیدی می‌گیرند؛ یعنی 950 هزار تومان ضرب‌ در 2 می‌شود؛ 1 میلیون و 900 هزار تومان؛ این مبلغ با کسر معافیت مالیاتی( 1 میلیون و 150 هزار تومان) بابت 750 هزار تومان مالیات می‌دهند که در نهایت با کسر مالیات 10 درصدی عدد نهایی به دست می‌آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها