کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صادرات آلمان بار دیگر به رکورد جدیدی دست یافت


کد خبر : ۱۹۶۶۳چهارشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۴۷۳۹۸۲ بازدید

آلمان در سال 2015 رکورد تازه‌ای در بیلان تجاری خود به ثبت رساند. اتحادیه‌حمایت از بازرگانی خارجی این کشور امیدوار است که ایران به عنوان ...
صادرات آلمان بار دیگر به رکورد جدیدی دست یافتصادرات آلمان بار دیگر به رکورد جدیدی دست یافت

آلمان در سال 2015 رکورد تازه‌ای در بیلان تجاری خود به ثبت رساند. "اتحادیه‌حمایت از بازرگانی خارجی" این کشور امیدوار است که ایران به عنوان "لنگر ثبات" در خاورمیانه، زمینه‌ رکوردشکنی آن را در سال 2016 نیز فراهم آورد.

آلمان یک بار دیگر رکورد صادرات خود را در سال گذشته شکست. برپایه‌ی داده‌های اداره‌ی آمار آلمان که مرکز آن در ویسبادن است، این کشور در سال گذشته بیش از یک بیلیون و 196 میلیارد یورو کالا به کشورهای جهان صادر کرده است. این رقم، نسبت به سال 2014 افزایشی 6.4 درصدی را نشان می‌دهد. بنا بر آمار یادشده، واردات کالا به این کشور بالغ بر 948 میلیارد یورو بوده است که در مقایسه با سال 2014 از افزایشی 4.2 درصدی خبرمی‌دهد. داده‌های اداره‌ی آمار آلمان همچنین حاکی از آن است که بر سود ناشی از تجارت خارجی در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن افزوده شده و به 247 میلیارد و 800 میلیون یورو رسیده است. این رقم در سال 2014 بالغ بر 213 میلیارد و 600 میلیون یورو بوده است.


کشورهای اتحادیه‌ اروپا، بازار ثابت برای اقتصاد آلمان

مصرف‌کنندگان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در سال گذشته نزدیک به 694 میلیارد یورو جنس آلمانی خریده‌اند که نسبت به سال پیش از آن، حدود 7 درصد افزایش داشته است. کشورهای دیگر با 5.6 درصد افزایش، بیش از 502 میلیارد یورو برای خرید کالاهای آلمانی هزینه کرده‌اند. البته حجم معاملات خارجی آلمان در ماه دسامبر 2015 نسبت به میزان آن در همین ماه در سال پیش از آن، اندکی کاهش یافته است. اگرچه در سال 2014 میزان صادرات 3.2 درصد و میزان واردات، 3.5 درصد بود، ولی در ماه دسامبر گذشته در مقایسه با ماه نوامبر 2015، میزان صادرات و واردات، هر دو حدود 1.6 درصد کاهش یافت. آمار نشان می‌دهند که در این چارچوب زمانی، تولید کالا نیز نسبت به ماه نوامبر نزدیک به 1.2 درصد کمتر بوده است.
 

3gfr4bywgds3jb3orqg5.png

در سال 2014 بزرگترین شرکای تجاری آلمان به ترتیب عبارت بوده‌اند از فرانسه، آمریکا، بریتانیا، چین و هلند ...


بحران پناهجویان،عامل نزول تولید و فروش

کارشناسان معتقدند که دلیل کاهش میزان تقاضای کشورهای اروپایی که به حوزه‌ی یورو تعلق ندارند برای خرید کالاهای آلمانی، افزایش شمار پناهجویان به این کشور در دسامبر سال گذشته و اجرای کنترل مرزها برخلاف مفاد قرارداد شنگن بوده است.

یوهانس مایر، یکی از کارشناسان بانک BayernLB در این رابطه می‌گوید: «این آمار نشان می‌دهد که اجرای قرارداد شنگن در اروپا تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر اقتصاد آلمان دارد.»

بر پایه‌ی داده‌های یادشده، حجم معاملات در بازار فروش کشورهای حوزه‌ی یورو و کشورهای غیرعضو اتحادیه‌ی اروپا به میزان ناچیزی کاهش یافته است.

کارستن برژسکی، کارشناس بانک ING-Diba نیز می‌گوید، «این آمار نشاندهنده‌ی این واقعیت دردناک است که اوضاع در قوی‌ترین اقتصاد حوزه‌ی یورو، چندان روبه‌راه نیست.»

به گفته‌ی برژسکی صنایع آلمان تا کنون بحران‌های متعددی مانند کاهش رونق اقتصادی در چین و سایر کشورهای در حال رشد، بحران یورو و تنش‌های سیاسی در مناطق ناآرام جهان را بدون آن که تاثیری تعیین‌کننده بر روند تولید آن گذاشته باشد، از سر گذرانده است "ولی اکنون به نظر می‌رسد که صنایع آلمان برای مقابله با دو بحران کاهش بهای نفت و کند شدن جریان رشد اقتصادی در آمریکا از توان کافی برخوردار نیست".


ایران، "روزنه‌ امید"

"اتحادیه‌ی حمایت از بازرگانی خارجی" آلمان، روند رشد اقتصادی در آلمان را در گرو برقراری صلح در مناطق بحرانی و ایجاد ثبات در خاورمیانه می‌داند.

آنتون بورنر، دبیر این اتحادیه می‌گوید، هر چند اقتصاد آلمان سال‌های دشوار گذشته را بدون آسیب‌های تحمل‌ناپذیر از سر گذرانده است، ولی "ما نباید به این آمار دل خوش کنیم". او با اشاره به این‌که هنوز در گوشه و کنار دنیا "به اندازه‌ی کافی کانون‌های بحرانی" وجود دارد، ایران را به مثابه "روزنه‌ی امیدی" ارزیابی می‌کند که بتواند در خاورمیانه آرامش برقرار کند. بورنر امیدوار است که این کشور بتواند در آینده به عنوان "لنگر ثبات" در منطقه عمل کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها