کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرونده محدودیت صدور ویزا آمریکا همچنان باز است


کد خبر : ۱۹۶۴۶سه شنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸:۴۷۱۸۶۸ بازدید

مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه با تأکید بر این که پرونده محدودیت صدور ویزا در آمریکا جزو نگرانی‌های ایران است، گفت: علاوه بر این که ...

مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه با تأکید بر این که پرونده محدودیت صدور ویزا در آمریکا جزو نگرانی‌های ایران است، گفت: علاوه بر این که پرونده این موضوع همچنان باز است باید بگویم این محدودیت‌ها دغدغه‌ای برای اروپایی‌ها نیز محسوب می‌شود و تنها محدود به ایران نیست.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت امور در نشست «ناگفته‌های برجام و رویکردهای پسابرجام» در مرکز دیپلماسی ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به برگزار شدن جلسه هیأت نظارت بر برجام بررسی‌ها در رابطه با محدودیت صدور ویزا در آمریکا و تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران به کجا رسیده است؟ توضیح داد: «محدودیت‌های صدور ویزا در آمریکا جزو نگرانی‌های ما بوده وهمچنان پرونده آن باز است و در صورتی که قانون کنگره آمریکا خللی در روابط اقتصادی ما ایجاد کند خلاف توافق انجام شده است. آقای کری به ما قول داده است که این قانون به گونه‌ای اجرایی ‌شود که در ازسرگیری تبادلات اقتصادی ایران خللی ایجاد نکند و در غیر این صورت ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با بیان این که بحث ایجاد محدودیت در صدور ویزا از سوی آمریکا تنها مربوط به ایران نمی‌شود، خاطرنشان کرد: «اروپای‌ها اولین جبهه مقابله با این قانون هستند و حتی سفیران اتحادیه اروپا در واشنگتن نیز به این قانون اعتراض کرده‌اند. در هر صورت اگر این قانون همان‌طور که کنگره تدوین کرده اجرا شود از نظر ما نقض برجام است.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها