کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان‌ تر شدن خانه و ملک تا پایان سال


کد خبر : ۱۸۱۶شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹:۴۹۴۷۶۳ بازدید

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از ارزان‌تر شدن قیمت ملک خبر داد و گفت: تا پایان سال در بازار مسکن نه تنها دیگر گرانی نداریم بلکه خانه ارزان‌تر می‌شود.
ارزان‌ تر شدن خانه و ملک تا پایان سالارزان‌ تر شدن خانه و ملک تا پایان سال

مصطفی قلی‌خسروی با اشاره به گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش قیمت مسکن اظهار کرد: امسال در بازار مسکن گرانی نداریم و قیمت‌ها رو به کاهش هستند و هنوز مسکن جای چانه‌زنی دارد.

وی با اشاره به اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توقف ادامه ساخت مسکن مهر گفت:‌ نباید عرضه مسکن متوقف شود اما قطعا وزیر راه و شهرسازی نیاز بازار مسکن را بررسی کرده و پس از آن چنین تصمیمی برای متوقف شدن ادامه ساخت مسکن مهر گرفته شده است.

قلی‌خسروی افزود: باید با افزایش عرضه مسکن نیاز بازار تامین شود و به نظر می‌رسد توقف مسکن مهر بیشتر به دلیل مشکلات برخی شهرهای جدید و به دلیل کمبود منابع بوده است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به فعال‌سازی صنعت اجاره از سوی دولت و بخش خصوصی گفت: صنعت اجاره، سرمایه‌گذاران مسکن را گرد هم می‌آورد و همین امر باعث می‌شود قیمت‌ها در بازار متعادل شوند و مالکان دوباره به چرخه خرید و فروش مسکن برگردند و بازار رونق گیرد.

وی معتقد است: بهتر است فعال‌سازی صنعت اجاره و حرکت به سمت عرضه مسکن با تشویق همراه شود تا آثار مثبتی در بازار ایجاد شود.

طرح مسکن مهر که به منظور خانه‌دار شدن دهک‌های ضعیف جامعه طی هفت سال اخیر در حاشیه شهرهای کشور اجرا شد و در قالب مالکیت 99 ساله به متقاضیان واگذار شده است اکنون پس از صرف حدود 50 هزار میلیارد تومان اعتبار با کمبود منابع مالی و مشکلات دیگری همچون شهرسازی و امکانات رفاهی و اجتماعی مواجه شده و با توجه به مشکلات مالی که به اقتصاد کشور تحمیل کرده بر اساس تصمیم دولتمردان دولت یازدهم دیگر ادامه نخواهد یافت و تنها واحدهای نیمه‌ساز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. مسئولان مسکنی کشور طرح‌های دیگری همچون طرح مسکن اجتماعی و مسکن مشارکتی را که البته هنوز جزئیات و شرایط آن اعلام نشده برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه در نظر گرفته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها