کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توقف سه تا پنج روزه برای عبور از مرز بازرگان


کد خبر : ۱۷۶۴۶پنجشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۴۶۱۹۴۷ بازدید

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران، گفت: مبادلات در مرز بازرگان هنوز با توقف کامیون‌ها همراه است و توقف سه ...

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران، گفت: مبادلات در مرز بازرگان هنوز با توقف کامیون‌ها همراه است و توقف سه تا پنج روزه برای عبور از مرز ناگزیر است.

جواد سمساری افزود: فعلا صف کامیون‌ها در کشور ترکیه 27 کیلومتر و در ایران حدود 18 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که امکان عبور روزانه 800 کامیون از هر طرف مرز بازرگان مهیا نشود صف‌ها پابرجا خواهد بود.

به گفته سمساری‌لر در شرایط فعلی از هر طرف مرز حدود 300 تا 400 کامیون رد می‌شود در حالی که مراجعه به مرز بیش از این تعداد بوده و دلیل ایجاد صف‌های سنگین نیز همین است.

وی با بیان اینکه مقرراتی که در مرز بازرگان وجود دارد شامل تردد در هر دو طرف است، اظهار کرد: مرز محل گذر است و تا وقتی قرار باشد همه تشریفات اداری و گمرکی در نقطه صفر مرزی انجام شود، اوضاع به همین روال خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران گفت: دولت‌ها باید برای تسهیل مبادلات مرزی مذاکره کنند اما فعلا هر دو دولت ایران و ترکیه درگیر مسائل مهم‌تری هستند و به نظر نمی‌رسد در کوتاه مدت، اتفاقی بیفتد و اوضاع مرز بازرگان تغییر کند.

سمساری‌لر با تاکید براینکه بخش‌خصوصی نمی‌تواند مذاکره کند چراکه نمی‌تواند تعهدی به طرف مقابل دهد، افزود: حل این مشکل با تسهیل قوانینی که برای بازرسی در نقطه صفر مرزی وجود دارد، امکان‌پذیر است.

وی در پایان اوضاع امنیتی ترکیه برای عبور کامیون‌ها را عادی دانست و تصریح کرد: از حدود دو ماه پیش عبور کامیون‌ها مشکلی ندارد و عبور شبانه هم انجام می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها