کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرصت 60 روزه به كاخ سفيد درباره ایران


کد خبر : ۱۷۲۳یکشنبه، ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴:۰۰۲۸۵۳ بازدید

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع آگاه نوشته است چهار گروه لابی‌گر یهودی آمریکا به دولت این کشور وعده داده‌اند در ۶۰ روز آینده از تلاش برای افزایش تحریم‌های ضدایرانی خودداری کنند.
فرصت 60 روزه به كاخ سفيد درباره ایرانفرصت 60 روزه به كاخ سفيد درباره ایران

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد، رهبران چهار گروه بزرگ یهودی آمریکا به «باراک اوباما» رییس‌جمهور این کشور قول داده‌اند در 60 روز آینده از تلاش برای متقاعد کردن کنگره به افزایش تحریم‌ها علیه ایران خودداری کنند.

دولت آمریکا این هفته سران این چهار گروه را به کاخ سفید دعوت کرد تا از آنها بخواهد لابی ضدایرانی را دست‌کم در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای متوقف کنند. «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا یکی از مقامات دولتی حاضر در این نشست بوده است. آیپک «کمیته یهودیان آمریکا»، «اتحادیه ضد افترا» و «کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی» چهار گروه لابی‌گر صهیونیست بوده‌اند که مدیران اجرایی آنها در این نشست حضور داشته‌اند.

هرچند که این گروه‌ها رسما توافق با دولت را تایید نکرده‌اند، اما یک منبع نزدیک به این مذاکرات، گفته است گروه‌های یهودی بعد از تعهد دولت به عدم کاهش تحریم‌های ضدایرانی یا آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، وعده داده‌اند برای افزایش تحریم‌ها در کنگره تلاش نکنند.

سنای آمریکا در تلاش است تا لایحه جدیدی برای افزایش تحریم‌های ایران به تصویب برساند. با این حال کاخ سفید با این اقدام مخالف است و آن را تهدیدی برای تداوم فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌داند. 

جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه نیز در تلاش برای جلوگیری از تصویب این لایحه به کنگره رفت. خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است دولت موفق شده کنگره را به تعویق بررسی این لایحه متقاعد کند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها