کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هدف نعمت‌زاده از افزایش قیمت خودرو چه بود؟+جدول


کد خبر : ۱۶۶۴چهارشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴:۰۲۱۴۳۷۹ بازدید

اگرچه بازار خودرو هنوز به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش چندانی نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد در روزهای آتی، واکنش‌ها به افزایش قیمت خودرو در بازار بیشتر خواهد بود و خریدها رونق می‌گیرد.
هدف نعمت‌زاده از افزایش قیمت خودرو چه بود؟+جدولهدف نعمت‌زاده از افزایش قیمت خودرو چه بود؟+جدول

بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است.در این میان، اما فعالان بازار خودرو می گویند که هنوز بازار واکنش چندانی به این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان نداده و خریدها رونق نگرفته است، البته در این میان باید نگاهی هم به قدرت خرید مردم داشت.در مقابل خودروسازان معتقدند که اگرچه ممکن است در مقطعی کوتاه، قیمت خودرو افزایش یابد، اما به طور قطع با تداوم تولید و عرضه به بازار، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد و حداقل تا اوایل سال آینده، قیمت‌ها تغییر نخواهند داشت.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو می گوید: با افزایش فروش، به طور قطع بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو در کشور تامین شده و آنها می توانند به تولید بیشتری بپردازند، ضمن اینکه وقتی تولید خودرو افزایش یابد، به طور قطع تثبیت قیمت نیز در راه خواهد بود.

وی می‌افزاید: هدف ما این است که با افزایش عرضه خودرو به بازار، اشتغال موجود را حفظ کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم؛ ضمن اینکه وقتی عرضه به بازار افزایش یابد، حتما قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد. البته هنوز هم اختلاف زیادی میان قیمت نمایندگی انواع خودروها با قیمت حاشیه بازار آنها وجود دارد که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه برخی از انواع خودرو در بازار باشد، بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش تولید خودروسازان، قیمت حاشیه بازار نیز به قیمت نمایندگی نزدیک شود و حتی اگر افزایش قیمتی هم در نمایندگی رخ دهد، قیمت حاشیه بازار با تصمیم جدید برای افزایش، تغییر چندانی نخواهد داشت؛ چراکه در مقابل عرضه افزایش یافته و فاصله قیمت بازار و نمایندگی را به حداقل می رساند.
 

قیمت جدید انواع خودرو :

sqqvlr0fp0n3atohwkqg.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها