کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت جدید کانادا معمای خاوری را حل می کند؟


کد خبر : ۱۶۵۴۶جمعه، ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹:۴۷۳۸۳۴ بازدید

با روی کار آمدن دولت جدید کانادا این سوال پیش می آید که آیا گره بازگرداندن محمد رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی به ایران ...

 با روی کار آمدن دولت جدید کانادا این سوال پیش می آید که آیا گره بازگرداندن محمد رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی به ایران باز خواهد شد؟

 انتخابات پارلمانی کانادا با شکست دولت ضد ایران به پایان رسید و نخست وزیر جدید این کشور وعده بهبود روابط با تهران را داده است.

جاستین ترودو نخست وزیر جدید، که از مدافعان از سرگیری روابط دیپلماتیک کانادا با ایران است و در جریان رقابت‌های انتخاباتی وعده داد که روابط این کشور با دنیا را بهبود ببخشد.

استفان هارپرنخست وزیر سابق، سیاست خارجی کانادا را به طرفداری از اسرائیل سوق داد و به شدت از تلاش ها برای افزایش فشارها بر ایران و انزوای دیپلماتیک تهران حمایت کرد. تصمیم دولت هارپر به قطع ناگهانی روابط با ایران و بستن سفارت ها دردو کشور به ویژه در میان ایرانیان کانادا بحث برانگیز بود.

تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار ایرانی در کانادا سکونت دارند و دو نامزد ایرانی تبار از حزب لیبرال به نام‌های مجید جوهری و علی احساسی از برندگان این انتخابات هستند که توانستند به پارلمان راه یابند. در این میان محمد رضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی که یکی از حلقه های مفقوده فساد ۳ هزار میلیارد است ۴ سال از ایران فرار و به کانادا مهاجرت کرد.

دولت سابق کانادا به دنبال قطع روابط دیپلماتیک از دستگیری و استرداد خاوری به کشورمان سرباز زد و به خاوری اقامت داد.

خاوری که دوتابعیتی بود با خیالی آسوده و تحت حمایت دولت، در کانادا زندگی کرد و تلاش های ایران نیز برای استرداد وی به نتیجه ای نرسید. حال که دولت جدید کانادا به روی کار آمده و خواهان ایجاد روابط دیپلماتیک با ایران شده است به نظر می رسد باز شدن گره محمد رضا خاوری نیز دور از دسترس نباشد.

هر چند گفته می شود محمد رضا خاوری که ۴ سال پیش به کانادا رفت از حدود دو سال پیش از کانادا نیز خارج و در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب در حال تردد می باشد. در صورت بهبود روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به نظر می رسد می توان اطلاعات دقیقی از مکان اقامت فعلی محمد رضا خاوری و زمان عزیمت وی از کانادا به کشورهای دیگر بدست آورد و ممکن است این اطلاعات در نهایت منجر به دستگیری حلقه مفقوده فساد ۳ هزار میلیاردی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها