کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

۹۰ درصد خودروها افزایش قیمت ندارند


کد خبر : ۱۶۴۸سه شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰:۲۷۵۷۸۹ بازدید

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو از عدم افزایش قیمت ۹۰ درصد محصولات این شرکت تا پایان سال، ثبات قیمت‌ محصولات در سال آینده به شرط ثبات نرخ ارز و افزایش ۵ درصدی تندر ۹۰ خبر داد.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو از عدم افزایش قیمت ۹۰ درصد محصولات این شرکت تا پایان سال، ثبات قیمت‌ محصولات در سال آینده به شرط ثبات نرخ ارز و افزایش ۵ درصدی تندر ۹۰ خبر داد.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سئوال که وزیر صنعت اعلام کرده است در حال حاضر قیمت خودرو در کف قرار دارد و سعی می‌کنیم این قیمت‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد، اظهارداشت: به هر حال ارزی که به خودروسازها داده می‌شود ارز آزاد است لذا کاهش قیمت خودرو در این شرایط متصور نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه محصولات تولید شده در شرکت ایران‌خودرو 80 تا 90 درصد به صورت داخلی تولید می‌شود لذا در این موارد احتمال افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و می‌توان گفت در حدود 90 درصد از خودروها با ثبات قیمت عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: ممکن است فقط یک محصول آنهم به دلیل ارزآوری بالا افزایش قیمت داشته باشد.

وی در واکنش به این سئوال که چه خودرویی با افزایش قیمت مواجه خواهد شد، گفت: ممکن است تندر 90 حداکثر 5 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

یکه‌زارع در پاسخ به این سئوال که آیا محصولات پژو هم افزایش قیمت دارند، گفت: قیمت تمام شده محصولات پژو بالا رفته است اما سیاست ما این است در راستای مشتری مداری و برای حفظ قدرت خرید مشتریان، محصولات پژو افزایش قیمت جدی نداشته باشند، روند ثبات قیمت‌ها تا پایان سال ادامه داشته و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: اگر نرخ ارز تغییر محسوسی نداشته باشد سال آینده با ثبات قیمت خودرو برای همه محصولات مواجه خواهیم بود.

وی در خصوص بازارهای صادراتی گفت: در حال حاضر صادرات خودرو در شرایط مناسبی قرار دارد، ممکن است در گذشته به دلیل برخی فشارها محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما برنامه ما این است که ظرف 3 سال آینده به بالانس ارزی برسیم.

یکه‌زارع گفت: برنامه داریم تا 3 سال آینده ارز مورد نیاز تولید را از محل صادرات تامین کنیم و در چنین شرایطی حتی اگر تحریم‌ وجود داشته باشد،دیگر در تولید دچار نوسان نمی‌شویم.

وی در خصوص میزان تولید در مهرماه امسال گفت: در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 53 درصد افزایش تولید خودرو مواجه بوده‌ایم و این آمار شامل همه محصولات می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تندر 90 هم افزایش تولید داشته است یا خیر، گفت: غیر از تندر 90 همه محصولات ایران‌خودرو با افزایش تولید مواجه بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها