کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار مسکن دوبی با لغو تحریم ایران سکه نمی‌شود


کد خبر : ۱۶۴۴۰دوشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶:۱۰۲۹۸۳ بازدید

یک موسسه مشورتی با اشاره به این که قیمت ملک در دوبی به ریال ایران در حال حاضر نسبت به سال 2010 بالغ بر 4.4 برابر گران تر است اعلام ...
بازار مسکن دوبی با لغو تحریم ایران سکه نمی‌شودبازار مسکن دوبی با لغو تحریم ایران سکه نمی‌شود

یک موسسه مشورتی با اشاره به این که قیمت ملک در دوبی به ریال ایران در حال حاضر نسبت به سال 2010 بالغ بر 4.4 برابر گران تر است اعلام کرد احتمال کمی وجود دارد که رفع تحریم های ایران در کوتاه مدت، رشد قابل توجهی عاید بخش املاک دوبی کند.

به گزارش پایگاه خبری دوبی کرونیکل، موسسه مشورتی فیدار با انتشار نتایج یک تحقیق جدید در مورد تاثیرات لغو تحریم های ایران بر بازار املاک دوبی به ادعاهای اخیر در مورد افزایش تقاضا از سوی خریداران ایرانی پس از لغو تحریم ها پاسخ داد.

جس داونز، مدیر موسسه مشورتی فیدار، در این باره گفت: «این تحقیق نشان می دهد که مفهوم افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری از سوی ایرانیان در بخش املاک دوبی احتمالا افسانه ای است که نتیجه اغراق آمیز یک سری داده محدود است... تحقیق عمیق تر در مورد آمارها نشان می دهد احتمال کمی وجود دارد که رفع تحریم های ایران در کوتاه مدت، رشد قابل توجهی نصیب بخش املاک دوبی کند.»

قیمت املاک در دوبی برای خریداران ایرانی به ریال، اکنون 4.4 برابر گران تر از سه ماهه چهارم سال 2010 است. از زمان پایان سال 2010، ارزش دلار آمریکا و درهم امارات در مقابل ریال ایران حدود 195 درصد افزایش داشته است. بر اساس شاخص قیمت آپارتمان موسسه فیدار، قیمت املاک در دوبی در سه ماهه سوم سال 2015، همچنان 49.7 درصد نسبت به پایان سال 2010 بالاتر است.

وی افزود: «به صورت غیرمستقیم، (لغو تحریم های ایران) تاثیری مثبت بر تولید ناخالص داخلی دوبی خواهد داشت و می تواند به افزایش فرصت های شغلی و رشد تقاضا برای خرید خانه و اجاره شود... این روند به خنثی شدن کاهش کوتاه مدت تا میان مدت رشد اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت، تقویت دلار آمریکا و کاهش سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور کمک خواهد کرد.»

در سه ماهه نخست سال 2015، رشد تولید ناخالص داخلی دوبی به 3.9 درصد رسید، اما بر اساس تحلیل فیدار، بین کاهش قیمت نفت و تاثیرپذیری تولید ناخالص داخلی دوبی یک فاصله زمانی 2 تا 3 ساله وجود دارد، بنابراین تاثیر واقعی کاهش قیمت نفت در اقتصاد دوبی در سه ماهه پایانی 2016 پدیدار خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها