کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۶۴۱۹دوشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۴۳۱۴۸۶ بازدید

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات با کاهش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن انتشار آمارهای اقتصادی جدید ...

امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات با کاهش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا است.

انتشار آمارهای مربوط به افزایش اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بیشتر شود و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز دوشنبه برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1171 دلار رسیده است.

قیمت سایر فلزات گرانبها نیز در بازارهای بین المللی با افت نسبی روبرو شده است. انتشار امارهای مثبت اقتصادی در اواخر هفته گذشته در آمریکا تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است. آمارها نشان می دهد که اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه اکتبر به طور چشمگیری افزایش داشته است. نرخ تورم آمریکا با افزایش روبرو شده است.این مساله موجب شده تا روند نزولی ارزش دلار آمریکا متوقف شود و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال بیشتر گردد.

یک تاجر بازار طلا در هنگ کنگ تاکید کرد: قیمت طلا در شرایط کنونی هماهنگ با نوسانات ارزش دلار است. با انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا بار دیگر افزایش نرخ بهره روی میز فدرال رزرو قرار گرفته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به بیش از 1190 دلار رسید ولی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش همراه شد. آمارهای رسمی منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به پایین ترین سطح از بحران مالی و اقتصادی جهان رسیده است.

این مساله فشار بیشتری را بر سیاستگذاران پولی چین وارد می کند تا نرخ بهره را کاهش دهند. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.89 درصد کاهش به کمتر از 693 تن رسیده است.قیمت طلا در شرایط کنونی میانگین 1175 دلاری در 200 روز گذشته خود را شکسته است. تحلیلگران موسسه ام کی اس بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1170 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1150 دلار کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها