کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابهامات توقیف و رفع توقیف آب معدنی دماوند


کد خبر : ۱۶۳۹۷یکشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۲۰۲۴۸۰ بازدید

مدیر عامل شرکت دماوند با بیان اینکه اعلام غیراستاندارد بودن آب معدنی این شرکت نیز برای خود ما گیج‌کننده بود، گفت: این شرکت حدود 30 روز ...
ابهامات توقیف و رفع توقیف آب معدنی دماوندابهامات توقیف و رفع توقیف آب معدنی دماوند

مدیر عامل شرکت دماوند با بیان اینکه اعلام غیراستاندارد بودن آب معدنی این شرکت نیز برای خود ما گیج‌کننده بود، گفت: این شرکت حدود 30 روز هیچ گونه فعالیتی نه در تولید و نه در توریع داشت که این ضرر های زیاد را به شرکت وارد کرده است.

 میشل راسکائو در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در مورد استاندارد آب معدنی دماوند که طی ماه های اخیر با اختلاف نظرهایی میان سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو  در نهایت به توقف تولید این محصول ختم شده بود، اظهارداشت: هنوز دلیل غیر استاندارد بودن آب معدنی دماوند را متوجه نشده‌ام اما به هر حال سیاست این شرکت همیشه احترام به مقامات و مردم است به همین منظور شفاف و براساس مدارک عمل می کنیم نه شایعات و نظریه پردازی .

وی با بیان اینکه در محصولات غذایی می‌بایست قبل از رسیدن به یک نتیجه مستدل از هرگونه تنش و نگرانی جامعه خودداری کرد، افزود: به همین دلیل در تمام این مدت ما سکوت کردیم و با مقامات مربوطه همکاری لازم را انجام دادیم تا آنها اسناد و مدارک مستدل و متقن خود را برای اعلام نتیجه نهایی به دست آورند.

مدیر عامل شرکت دماوند با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود همکاری کامل این شرکت با مقامات مربوطه برای تکمیل بررسی‌ها و رفع ابهامات اخبار ضد و نقیضی پیرامون کیفیت آب‌معدنی دماوند در رسانه‌ها مطرح شد، گفت: این موضوع خدشه‌ زیادی به یک برند 40 ساله ایرانی وارد کرد.

راسکائو تصریح کرد: این شرکت به منظور حمایت از مقامات در بررسی‌ها و تاکید بر سلامت محصولات خود چندین آزمایش به صورت مستقل انجام داد که در تمام این آزمایشات هیچ‌گونه آلودگی میکروبی در محصولات مشاهده نشد.

مدیر عامل شرکت دماوند با اشاره به اینکه حدود دو سال پیش شرکت دماوند با هزینه بسیار سنگین سیستم میکروفیلتراسیون را به خط تولید کارخانه اضافه کرد، اظهار داشت: از همان مقطع در تولیدات خود آب آشامیدنی خود را جایگزین آب معدنی کرده‌ایم.

وی در خصوص خبرهای اخیر مبنی بر لغو پروانه آب معدنی دماوند، گفت: این شرکت در تولیدات خود از آب معدنی به آب آشامیدنی تغییر کرده است و دیگر آب معدنی طبیعی تولید نمی‌کند از این رو عمداً ماه‌هاست نسبت به تمدید این پروانه اقدام نکرده‌ایم و بار دیگر تاکید می‌کنیم مجوز شرکت دماوند برای تولید آب آشامیدنی به قدرت خود باقی و معتبر است.

مدیر عامل آب معدنی دماوند به همکاری این شرکت با سازمان غذا و دارو اشاره کرد و  افزود: این شرکت قبول دارد که از دستور شفاهی معاونت غذا دارو، وزارت بهداشت برداشت درستی نداشته است اما تأکید می‌کنم این شرکت تنها محصولاتی که پیش از دستور شفاهی معاون غذا و دارو در برنامه‌های عرضه قرار داشته‌اند را توزیع کرده است که تمامی آن محصولات طبق مستندات موجود در شرکت مورد تایید غذا و دارو و اداره استاندارد ایران است. با این وجود این شرکت بابت تعبیر نادرستی که از دستور شفاهی معاون غذا و دارو پیرامون عرضه محصولات داشته عذرخواهی می‌کند.

راسکائو در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تمام نتایج آزمایشات انجام شده بر روی محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد است، گفت: نتایج مثبت آزمایشات نشان می‌دهد که محصول این شرکت عاری از هرگونه میکروب است البته باید بگویم آزمایش آب بسیار است و فقط نمی‌توان به تست یک بطری اکتفا کرد.

وی در خصوص زیان توقف 30 روزه خط تولید این شرکت ، افزود: 30 روز  این شرکت هیچگونه فعالیتی در تولید و توزیع نداشت. در حال حاضر هم مشغول بررسی مالی برای برآورد  میزان ضرر و زیان وارد به شرکت هستیم.در خصوص شکایت از اشخاص یا سازمان ها هم باید بگویم این امر بستگی به نظر مالکان و سهامداران شرکت دارد.

مدیر عامل شرکت دماوند با اشاره به اینکه اعلام غیراستاندارد بودن آب معدنی این شرکت برای خود ما هم گیج‌کننده بود، اظهارداشت: ما بر اساس مستندات صحبت می‌کنیم. تمام نتایج نشان می‌دهد آب معدنی دماوند هیچ‌گونه آلودگی ندارد. البته باید بگویم دماوند متعلق به شرکتی بزرگ و بین المللی است که به هیچ کس پولی نمی‌دهد تا هر حرفی را که می خواهد بزنند.

راسکائو  در رابطه با امکان فشار و تهدید از سوی سازمانها و نهادهای مرتبط در خصوص عدم شکایت و پیگیری حقوقی ضرر و زیان وارده به شرکت،گفت: هیچ سازمان یا حتی شخصی به شرکت دماوند برای عدم شکایت فشاری یا حتی توصیه ای نکرده است.

به گزارش تسنیم، صحبت‌های امروز مدیر عامل شرکت دماوند با ابهامات زیادی هم همراه بود زیرا مدیر عامل در نهایت نگفت چرا با وجود آنکه محصولات این شرکت عاری از هر گونه میکروبی است سازمان غذا و دارو اقدام به توقف و بعد از مدتی اقدام به رفع توقف خط تولید این شرکت کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها