کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین منطقه تهران برای ساخت‌وساز کدام است؟


کد خبر : ۱۶۳۷۸یکشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۳۸۳۵۱۵ بازدید

بیشترین پروانه ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری های مناطق تهران مربوط به منطقه چهار است به طوری که 10.3درصد پروانه های صادر ...

بیشترین پروانه ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری های مناطق تهران مربوط به منطقه چهار است به طوری که 10.3درصد پروانه های صادر شده در تهران طی بهار سال 94 به احداث ساختمان در منطقه مذکور تعلق دارد.

پس از منطقه چهار، بیشترین تعداد پروانه ساختمانی صادر شده مربوط به منطقه 15 پایتخت است به طوری که در این منطقه 203 مورد درخواست برای صدور پروانه احداث ساختمان و افزایش بنا در بهار سال جاری پذیرفته شده است. 

ساکنین منطقه 14 تهران نیز باید بیش از ساکنین سایر مناطق تهران شاهد ساخت و ساز باشند، زیرا 158 فقره پروانه ساختمانی برای ساختمان سازی در محلات مختلف این منطقه صادر شده است. به نظر می رسد، هجوم ساخت و ساز در بافت فرسوده و محلات قدیمی منطقه 12 طی سال های گذشته باعث شده دیگر این منطقه پتانسیل کافی برای احداث بنا بیشتر و جذب سرمایه گذاری در ساخت و سازی نداشته باشد. به این ترتیب کمترین پروانه ساختمانی از سوی شهرداری این منطقه صادر شده که بالغ بر 32 فقره است.

تعداد پروانه های صادر شده در منطقه 9 نشان می دهد ساکنین این منطقه کمتر از سایر شهروندان تهرانی در معرض سر و صدای ساخت و ساز خانه قرار خواهند گرفت چرا پس از منطقه 12، کمترین پروانه احداث ساختمان در این منطقه صادر شده که حدود 48 فقره بوده است. گفتنی است، نتایج بررسی مرکز آمار ایران از صنعت ساختمان نشان می دهد برای ساخت و ساز در پایتخت، دو هزار و 234 فقره پروانه ساختمانی از سوی شهرداری تهران در بهار سال جاری صادرشده كه نسبت به فصل گذشته حدود 7.6 و نسبت به فصل مشابه در سال 93 حدود 36.6 درصد کاهش داشته است.

این تعداد پروانه حدود 6.3 درصد کل پروانه های ساختمانی کشور را تشکیل می دهد. از کل پروانه های صادر شده، پنج پروانه حدود 0.2 درصد مربوط به افزایش بنا و دو هزار و 229پروانه معادل 99.8 درصد مربوط به احداث ساختمان بوده است. 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها