کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تمایل ستاره ژرمن برای بازگشت به ایران


کد خبر : ۱۶۳۵سه شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳:۴۸۳۶۸۳ بازدید

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در نیمه نخست امسال 151 دستگاه انواع خودروی بنز به ارزش تقریبی 7.3 میلیون دلار وارد کشور شد.
تمایل ستاره ژرمن برای بازگشت به ایرانتمایل ستاره ژرمن برای بازگشت به ایران

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران عمده واردات بنز در این مدت از طریق امارات انجام و تعدادی بنز نیز به صورت مستقیم از آلمان وارد کشور شد. نکته جالب در مورد واردات بنز این است که این خودرو عموما در محموله‌های کوچک حداکثر 12 دستگاه و اغلب زیر شش دستگاه وارد کشور شده است.

گران‌قیمت‌ترین بنز وارداتی به کشور در نیمه نخست امسال مدل مرسدس sl500 مدل 2013 رنگ سفید به قیمت 175 هزار و 431 دلار بوده که از طریق امارات وارد کشور شده است. کم‌قیمت‌ترین بنز وارداتی هم بنز 180c مدل 2013 ساخت 2013 اتومات سقف کشویی به ارزش 33 هزار و 826 دلار بوده است. البته این قیمت‌ها بدون احتساب تعرفه واردات و دیگر هزینه‌ها از جمله عوارض شماره‌گذاری و بیمه است.براساس اعلام سازمان توسعه تجارت تاکنون 15 مدل مختلف خودروی سواری بنز توانسته‌اند مجوز ورود به کشور را در سال جاری بدست آورند که عمده این مجوزها به شرکت ستاره ایران، نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش بنز در ایران تعلق دارد.

براساس آمارهای منتشر شده در حال حاضر حدود 9 هزار دستگاه انواع خودروی بنز در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آنها معادل 5000 دستگاه در تهران موجود هستند.به غیر از خودروسازان آسیایی، خودروسازان آلمانی شامل بی‌ام‌و، بنز و فولکس‌واگن جزو فعالترین خودروسازان خارجی حاضر در بازار خودروهای وارداتی ایران هستند. پورشه، دیگر خودروساز آلمانی نیز طی چند سال گذشته حضور فعالی در واردات خودروی ایران داشته اما امسال حضورش در این حوزه بسیار کم‌رنگ شده است.بنز از جمله نخستین شرکت‌هایی بود که بعد از آغاز دور جدید تحریم‌های غرب علیه ایران از کشورمان خارج شد. اما حالا با توجه به سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر رفع تدریجی تحریم‌ها و فضای مثبت ایجاد شده در سیاست خارجی، نماینده انحصاری بنز در ایران اعلام کرده است که این شرکت تمایل زیادی به بازگشت به ایران دارد.

رضا حسینی، مدیرعامل شرکت ستاره ایران در این باره می‌گوید: هم‌اکنون مکاتباتی را با شرکت بنز آغاز کرده‌ایم و آنها نیز مشتاق به فعالیت هرچه بیشتر در ایران هستند. امیدواریم به زودی اخبار خوبی را درباره حضور خودروسازان خارجی در ایران بشنویم.

او با اشاره به اینکه ایران بازار جذابی برای خودروسازان خارجی محسوب می‌شود، می‌افزاید: شرکت مرسدس بنز تمایل زیادی به حضور در بازار ایران دارد و در همین راستا مکاتباتی نیز با این شرکت انجام شده و از نمایندگان بنز نیز مانند دیگر شرکت‌های خارجی برای حضور در همایش آذر ماه امسال در تهران دعوت شده است.

حسینی همچنین با اعلام این خبر که در آینده نزدیک نمایشگاه جدید بنز در تهران راه‌اندازی خواهد شد، عنوان می‌کند: در تلاش هستیم با فعال‌سازی دوباره نمایندگی‌های بنز وضعیت فروش و خدمات پس از فروش این برند آلمانی را در ایران بهبود ببخشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها