کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اسامی 15 برند آبلیموی غیراستاندارد منتشر شد


کد خبر : ۱۶۲۱۲یکشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱:۴۷۱۰۶۸۲ بازدید

رئیس سازمان ملی استاندارد از توقیف 15برند آبلیموی غیراستاندارد در مهر امسال خبر داد. نیره پیروزبخت در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی ...

رئیس سازمان ملی استاندارد از توقیف 15برند آبلیموی غیراستاندارد در مهر امسال خبر داد. نیره پیروزبخت در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی استاندارد گفت: براساس مشاهده بازرسان استاندارد، آبلیموهای تولیدی با برندهای «هم‌نوش»، «رازقی»، «زیبنده»، «ترشمزه»، «سپنتا»، «بهینه‌نوش»، «هرمود»، «می‌گلی»، «خزر»، «ناجی»، «چینود»، «شط»، «حاسب»، «دست‌چین» و یک برند دیگر، غیراستاندارد شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار بار استاندارد آبلیمو تغییر کرده و هربار سختگیرانه‌تر شده است، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند تخلف کنند پس از مدتی راه گریز از کنترل‌ها را پیدا می‌کنند و به همین دلیل ما مجبوریم که استاندارد‌ها را تغییر دهیم.رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به طرح پژوهش اصالت‌سنجی مواد غذایی در این سازمان گفت: قصد داریم وارد روش‌های نوین اصالت‌سنجی شویم و دستگاه‌های مربوط به آن را پیدا کرده‌ایم که در این صورت دیگر امکان تخلف برای متخلفان ایجاد نمی‌شود.

 اختلاف ‌نظر استاندارد و وزارت بهداشت درباره آب آشامیدنی

پیروزبخت همچنین درباره‌ اختلاف بین سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت درباره کیفیت آب آشامیدنی دماوند اظهار کرد: از نظر ما استاندارد فقط یک استاندارد است مشکل این است که در سطح کلان از الگوهای مختلف استفاده می‌شود. در عین حال الگوی ما سازمان بین‌المللی استاندارد است و این امر ضرورت دارد در دوران پساتحریم با توجه به مباحث سازمان تجارت جهانی باید استاندارد‌ها را با همه مجامع یکسان کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه اگر قرار است سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها ضوابطی را خارج از استاندارد مطرح کنند دو راه وجود دارد، اظهار کرد: اگر سازمانی صلاح ببیند که با توجه به شرایط کشور نیاز است قاعده‌ای به استاندارد اضافه شود یا باید به ما اعلام کنند که در کمیته فنی به بحث گذاشته شود یا اینکه در مورد برخی از ضوابط آنها را در چارچوب ضوابط فنی خود اعلام کنند. به گفته وی فاکتوری که وزارت بهداشت آن را در ضوابط فنی خود برای آب‌های آشامیدنی قرار داده باید در استاندارد می‌آمد نه ضوابط فنی.

 
آخرین خبرها از گزارش کیفیت بنزین

پیروزبخت در ادامه درباره‌ گزارش کیفیت بنزین گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله اول بنزین توزیعی در هشت شهر اصلی کشور مورد بررسی قرار گرفته و ابهامی که در این زمینه برای ما وجود دارد، این است که بنزین هر جایگاه از کدام پالایشگاه تأمین شده است. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در این هشت شهر شناسایی پالایشگاه‌ها را براساس تفاهمنامه با وزارت نفت انجام داده‌ایم تا بتوانیم با نمونه‌برداری از پالایشگاه‌ها کیفیت بنزین‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 رتبه 27 استاندارد ایران در جهان

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین فعالیت‌های سازمان را در دو زمینه داخلی و بین‌المللی برشمرد و اظهار کرد: ما در حوزه بین‌المللی موفق شدیم در دو سال فعالیت دولت یازدهم رتبه استاندارد ایران را در بین 163 کشور از 31 به 27 ارتقا دهیموی همچنین با اشاره به توقیف حدود 11 هزار و 340 مورد کالا در یک سال اخیر افزود: 240 مورد کشف جعل علامت استاندارد، 410 مورد جعل علامت برچسب مصرف انرژی و 1340 مورد اعلام جرم و ارجاع به مراجع قضایی درباره واحد‌های متخلف انجام گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها