کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترفندی برای جذب رانندگان فولکس واگن


کد خبر : ۱۶۱۰۳شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۴۷۳۵۶۰ بازدید

فیات کرایسلر این تخفیف را علاوه بر مشوق های دیگر برای مبادله کردن خودروی هر یک از برندهای فولکس واگن عرضه می‌کند.

فیات کرایسلر اتوموبیل در شرایطی که فولکس واگن بر سر تقلب در تستهای آلایندگی با مشکلات عدیده ای روبروست، با تخفیف 1500 یورویی (1700 دلار) درصدد جذب مشتریان رقیب آلمانی خود است.

فیات کرایسلر این تخفیف را علاوه بر مشوق های دیگر برای مبادله کردن خودروی هر یک از برندهای فولکس واگن عرضه می‌کند.

در حالیکه سخنگوی این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در تورین حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشد اما فروشندگان خودرو در گفت و گو با نشریه "ایل جیورنال" این موضوع را تایید کردند.

در حالیکه تخفیف های معاوضه برند غیرمعمول نیست اما پیشنهادهایی که برای خودروهای یک شرکت خاص عرضه می‌شوند، کم سابقه است. فیات در حالی دست به این اقدام زده است که فولکس واگن درگیر بزرگترین بحران تاریخ خود شده است و همچنان روابط خصمانه ای میان این دو خودروساز وجود دارد.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر در سال 2012 فولکس واگن را متهم کرد با استراتژی قیمت گذاری خود در شرایطی که تولیدکنندگان با رکود بازار دست و پنجه نرم می‌کنند، حمام خون در اروپا به راه انداخته است.

فولکس واگن هم در واکنش به این اتهام، تهدید کرد اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا را که لابی اصلی صنعت خودرو در این منطقه است و در آن زمان تحت ریاست مارچیونه قرار داشت، ترک کند.اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا که فولکس واگن همچنان در آن عضویت دارد، اکنون بخشی از انزوای رو به رشد بزرگترین خودروساز اروپا شده است. این خودروساز 18 سپتامبر اعلام کرد 11 میلیون خودروی دیزلی این شرکت در سراسر جهان مجهز به دستگاهی هستند که برای گمراه کردن آزمایش کنندگان آلایندگی طراحی شده است.

این دستگاه کنترل‌های آلودگی را در زمان تست فعال می‌کند اما همین کنترل‌ها را در زمان رانندگی معمولی غیرفعال می‌کند و در شرایط واقعی خودروهای مذکور چند برابر بالاتر از سطح مجاز آلایندگی دارند.

این انجمن 23 سپتامبر اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که تولیدکنندگان دیگر هم عامدانه رگولاتورها را گمراه کرده باشند.ارزش سهام فولکس واگن از زمان برملا شدن این رسوایی، رو به کاهش گذاشته در حالیکه سهام رقیبان اروپایی این شرکت شروع به بهبود کرده است.

مشوقهایی که فیات کرایسلر در اکتبر به مشتریان ایتالیایی فولکس واگن پیشنهاد کرده است، از 500 یورو برای "فیات پاندا" تا 1500 یورو برای "جیپ گرند چروکی" متغیر است.فیات هفته گذشته یادداشتی را به توزیع کنندگانش ارسال کرد که در آن به مشتریان اطمینان داده بود به مقررات تست آلایندگی کاملا عمل می‌کند و خودروهایش از دستگاه‌های متقلب استفاده نمی‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برند فولکس واگن در ایتالیا پس از فیات در رتبه دوم قرار دارد. فروش این برند آلمانی در ایتالیا طی سپتامبر 1.4 درصد کاهش یافت در حالیکه فروش فیات 24 درصد افزایش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها