کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد


کد خبر : ۱۶۰۵۳دوشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳:۰۱۱۲۱۳۴ بازدید

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طی آن، کیفیت هشت خودرو در مقایسه با گزارش قبلی افت کرده است .

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طی آن، کیفیت 8 خودرو در مقایسه با گزارش قبلی افت کرده است.

سراتو، پژو 405 در دو مدل، پژو 206 صندوقدار، تیبا2، پارس تهران، سمند و پراید مدل 131، خودروهایی هستند که نمرات منفی آنها در مقایسه با گزارش قبلی افزایش یافته و در نتیجه، کیفیت‌شان پایین آمده است.

مطابق گزارش‌های پیشین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی خودروها باز هم در 9 معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور و انتقال قدرت»، «ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «بدنه»، «رنگ»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «نفوذ آب» و «صداهای غیر‌عادی» مورد ارزیابی قرار گرفته است.

طبق گزارش اعلامی، در بخش عیوب فنی و عملكردی، پراید در مدل‌های 131 و 132 بیشترین نمرات منفی را ازآن خود کرده و این در شرایطی است که میانگین نمرات منفی خودروها در بخش موردنظر، افزایش یافته است. در بخش تزئینات و مونتاژ نیز پراید پارس‌خودرو و ام‌وی‌ام مدل 110، حائز بالاترین نمرات منفی شده‌اند و در حالت میانگین نیز نمره منفی خودروها در این بخش افزایش را به خود می‌بیند. اما در بخش بدنه نیز باز هم پرایدها بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص داده‌ و این در شرایطی است که میانگین کیفی خودروها در این معیار، افزایش داشته است. آن طور که شرکت بازرسی گزارش داده، در مجموع میانگین نمرات منفی خودروهای سواری کشور طی شهریورماه، افزایشی هفت دهم درصدی داشته است. طبق گزارش اعلامی، سوزوکی گرندویتارا توانسته با استفاده از غیبت مزدا3، به صدر جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در شهریورماه برود. این شاسی بلند ژاپنی که در ایران‌خودرو خراسان مونتاژ می‌شود، در سه معیار بدنه و تزئینات و رنگ نمره منفی کسب کرده است. پس از ویتارا به یک مونتاژی کره‌ای در رده دوم برمی‌خوریم که کیاسراتو نام دارد، محصولی که میهمان سایپا است و در بدنه و رنگ و تزئینات نمره منفی به خود می‌بیند. پس از مونتاژی‌های صدرنشین، در رده‌های سوم تا ششم به چهار تندر می‌رسیم، آن هم در شرایطی که نمرات منفی همه آنها یکی است.

در این بین، تندرهای ایران‌خودرو شامل مدل اتومات و E2، در بدنه و رنگ و صداهای غیرعادی و تزئینات، نمره منفی دارند، حال آنکه تندر مدل E2 پارس‌خودرو، علاوه‌بر معیارهای مذکور، در بخش تجهیزات الکتریکی نیز امتیاز منفی کسب کرده است. همچنین پارس تندر نیز در پنج معیار بدنه و رنگ و تزئینات و صداهای غیرعادی و ترمز، نمره منفی به خود می‌بیند. اما در رده‌های هفتم تا نهم جدول، با دو مدل 206 و رانا مواجه می‌شویم، که در این بین، 206‌ هاچ‌بک کیفیت بهتری را داشته و به جز ترمز و تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی دارد. مدل صندوقدار این خودرو نیز تنها در نفوذ آب نمره منفی کسب نکرده و این در حالی است که رانا با وجود رتبه پایین‌تر، تنها در چهار معیار تزئینات، بدنه، رنگ و صداهای غیرعادی امتیاز منفی به خود می‌بیند. آمار شرکت بازرسی اما از حضور دنا در رتبه یازدهم جدول حکایت دارد و این در شرایطی است که در این خودرو فقط آب نفوذ نمی‌کند.

در بین دیگر خودروها اما پارس خراسان در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و مدل‌های تهرانی و مازندرانی و شیرازی این خودرو نیز به‌ترتیب رده‌های پانزدهم و شانزدهم و بیستم را در اختیار دارند. عیب اصلی همه پارس‌ها به تزئینات آنها مربوط می‌شود. طبق آمار اما سمند نیز که ایراد اصلی اش به تزئینات مربوط می‌شود، در رده هفدهم جدول قرار دارد و پژو 405 هم به‌ترتیب در مدل‌های خراسانی و تهرانی خود، رده‌های هجدهم و بیست و دوم را در اختیار دارد. ایراد اصلی 405 نیز به تزئینات آن برمی‌گردد. در گزارش کیفی شهریورماه اما نام هفت خودرو چینی ثبت شده که در این بین، جک J5 در مدل اتومات، بهترین کیفیت را دارد و ام‌وی‌ام مدل 110 نیز حائز کمترین سطح کیفی شده است. طبق آمار، مدل معمولی جک نیز دو رده بعد از مدل اتومات، در جایگاه دوازدهم قرار گرفته و در رده چهاردهم نیز با ام‌وی‌ام مدل 530 مواجه می‌شویم. همچنین در رده‌های نوزدهم، بیست‌و‌یکم، بیست‌و‌سوم و بیست‌و‌نهم جدول رده‌بندی نیز به‌ترتیب خودروهای ام‌وی‌ام مدل X33، ام‌وی‌ام مدل 315، لیفان X60 و ام‌وی‌ام مدل 110 جا خوش کرده‌اند. به طور کلی، بیشترین ایراد خودروهای چینی به بدنه و تزئینات داخلی و خارجی آنها مربوط می‌شود.

اما از چینی‌ها بگذریم و سری به پراید و تیبا بزنیم. براساس گزارش اعلامی، تیبا در مدل‌های صندوقدار و هاچ‌بک خود به‌ترتیب در رده‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم قرار گرفته و این در حالی است که اصلی‌ترین ایراد این خودرو در مدل صندوقدار به بدنه و در مدل هاچ‌بک به تزئینات، مربوط می‌شود.از سوی دیگر اما پراید مدل 131 سایپا بهترین کیفیت را در میان پرایدها دارد و در رده بیست‌وششم نشسته است. پشت‌سر این خودرو، پراید پارس‌خودرو و پراید مدل 132 قرار گرفته‌اند و این در حالی است که ایراد اصلی هر سه پراید، به بدنه و تزئینات آنها مربوط می‌شود.
 

agnvuskygll7hc1k2ir.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها