کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نامه زیباکلام درباره توهینی که به ظریف شد


کد خبر : ۱۵۹۹۰جمعه، ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹:۳۷۱۱۱۲۱ بازدید

صادق زیباکلام در نامه ای به رئیس جمهور توهین هایی که به وزیر امورخارجه در روزهای اخیر شده است را ناشی از محافظه کاری دولت ...

 صادق زیباکلام در نامه ای به رئیس جمهور توهین هایی که به وزیر امورخارجه در روزهای اخیر شده است را ناشی از محافظه کاری دولت دانست.

در بخشی از این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریئس جمهوری اسلامی ایران دامت عظمته

با سلام و تحیات، توهین هایی که به واسطه دست دادن آقای ظریف با رئیس جمهورآمریکا درمجلس به ایشان شد، درحقیقت به دولت یازدهم و درسطحی گسترده تربه ۱۹ میلیون رای دهنده ای بود که به شما رای دادند. آقای رئیس جمهور، من بخشی از آن توهین ها را ناشی از محافظه کاری بیش ازحد دولت شما دربرخی موارد درعرصه سیاست خارجی می دانم که به جای ایستادگی بر سرمواضعی که به خیر و صلاح ملک وملت است درمواجه با اقلیت تندرو دست به عقب نشینی زده و درمقام توجیه و رفع ورجوع برمی آیید. جناب آقای روحانی، دوسال پیش درآستانه تشکیل دولتتان پیشنهاد مراجعه به افکارعمومی و برگذاری رفراندم در خصوص موضوع مهم ادامه سیاست دشمنی با آمریکا را دادم. قانون اساسی مراجعه به همه پرسی را در خصوص مسائل مهم مملکت پیش بینی نموده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

آقای رئیس جمهور،ممکن است آمریکا ستیزان استدلال نمایند که ملاک نه “رای مردم” است ونه “منافع ملی” بلکه دشمنی با آمریکا باعث عزت، احترام وارتقاء جایگاه بین المللی و منطقه ای ایران شده است. در این مورد هم می بایستی گفت پاسخ منفی است. حوادث تلخ و ناگوار حج امسال نشان داد که احدی نه درمنطقه و نه در جهان تره هم برای ما خرد نمی کند. هرکس هر طورکه دلش می خواهد با ما ایرانیان رفتارمی کند.حتی یکی از ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل هم شهادت صدها تن ازهموطنان بی گناهمان را به ما تسلیت نگفتند چه رسد به محکوم نمودن مقامات سعودی. اروپایی ها، آمریکایی ها و غربی ها که جای خود دارند، آیا هیچ یک از کشورهای اسلامی به ما تسلیت گفتند یا ابراز همدردی نمودند؟(چه رسد به محکومیت مقامات سعودی).آیا حتی فلسطینی ها از جمله “حماس” و “جهاد اسلامی” که این همه بالای آنها هزینه می پردازیم حاضر شدند یک اعتراض خشک و خالی به ریاض نمایند یا پیشنهاد کمک به یک بررسی منصفانه و بی طرفانه به ریاض بدهند؟ آیا برخوردی که سعودی ها با ما کردند با کدام کشور و ملت دیگر هم ممکن بود انجام دهند و زحمت یک ابرازتاسف یک خطی را هم بخودشان ندهند؟ نمی دانم آمریکا ستیزان و تندروها ازکدام عزت، اعتبار و احترام بین المللی سخن می گویند که آمریکا ستیزی برای مان به ارمغان آورده؟

جناب آقای روحانی، اگر دولت شما معتقد است که دشمنی با آمریکا به نفع ایران است چرا به مردم توضیح نمی دهید که آن منافعی که آمریکا ستیزی به بارمی آورد کدام است؟ هیچکس نمی گوید که تنش زدایی با آمریکا همچون عصای موسی پیامبرمعجزه کرده و مسائل و مشکلات عدیده کشور را یک شبه از میان برخواهد داشت(چماقی که اصولگرایان و آمریکا ستیزان علی الدوام برسرمنتقدین دشمنی با آمریکا می کوبند).این دنیا پرازکشورهایی است که هم پیمان و نزدیک به آمریکا هستند و درعین حال هزار و یک مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره هم دارند. تنش زدایی با آمریکا قرار نیست لزوما هیچ مشکلی را بر طرف نماید. اما سئوال اساسی آن است که اصرار بردشمنی بی هدف و صرفا ایدئولوژیک با آمریکا به جزهزینه بر منافع ملی مان کدام نفع را در۳۶ سال گذشته برای کشور به هراه داشته و تا به کی قراراست منافع ملی کشور به پای این سیاست بی هدف و بی نتیجه قربانی شود؟

ایام بکام باد

صادق زیباکلام

دهم مهرماه یکهزاروسیصد و نود وچهار



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها