کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دادگاه بابک زنجانی به صورت علنی برگزار می شود


کد خبر : ۱۵۹۸۸جمعه، ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷:۴۱۲۸۲۴ بازدید

دادگاه بابک زنجانی فردا به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار می شود .

دادگاه بابک زنجانی فردا به صورت علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار می شود .

با نظر قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران دادگاه بابک زنجانی به صورت علنی برگزار می شود.

دفتر سخنگوی قوه قضائیه در در مورد علنی یا غیر علنی برگزار شدن دادگاه بابک زنجانی اعلام کرد: این دادگاه فردا علنی با حضور تعدادی از خبرنگاران در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار می شود. دادستان تهران گفته است این پرونده 3 برابر پرونده مه آفرید خسروی (فساد 3 هزار میلیاردی) است. کیفرخواست این متهم تیرماه سال جاری صادر و به دادگاه رفت.
 

ثروتی افسانه ای

بابك زنجاني خود را كارآفرين معرفي مي‌كند و مي‌گويد كه براي نجات‌ ايران از تحريم‌ها تلاش كرده است. او مي‌گويد كه در دوره سربازي راننده رييس كل وقت بانك مركزي ايران (ظاهرا محسن نوربخش) بوده و در آن هنگام به عنوان عامل تزريق ارز به بازار براي كنترل قيمت‌ها عمل مي‌كرده است. گفته مي‌شود كه فعاليت‌هاي او در همين دوره باعث آشنايي او با فضاي تجارت و اقتصاد و ورود او به دنياي تجارت شد. منتقدان بابك زنجاني او را عامل فساد خوانده‌اند و مي‌گويند او در سال‌هاي رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد با سوءاستفاده از روابطش با مقام‌هاي دولتي و بحران ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي، ثروتي افسانه‌يي اندوخته است. او خود گفته است كه درحال حاضر مالك 64 شركت ايراني و خارجي است و در كشورهاي مختلف 17 هزار حقوق‌بگير دارد.

تاجيكستان، امارات متحده عربي، مالزي و تركيه ازجمله كشورهايي است كه آقاي زنجاني در آنها ازجمله در بخش‌هاي حمل و نقل، بانكداري و تجارت فعاليت مي‌كرده است. چند روز پيش از دستگيري زنجاني، 12 نماينده مجلس در نامه‌يي به سران هر سه قوه خواهان تعقيب قضايي او شده بودند. بابك زنجاني روز دوشنبه ۹دي سال 92 توسط دادستاني كل كشور بازداشت و به زندان اوين منتقل شد و طبق اعلام رسمي دادستاني 11مهر نخستين جلسه محاكمه او برگزار خواهد شد.  

حسين دهدشتي عضو كمسيون انرژي مجلس در اين خصوص به «تعادل» گفت: زنجاني بدون سوابق قبلي اقتصادي و به صورت كاملا اتفاقي در دولت راه يافت و با بدهي 2.7 ميلياردي خود به دولت، منابع مالي به دست آورده را در بانك‌هايي كه مشخص نيست، سرمايه‌گذاري كرد. طبيعتا يك‌سري افراد ذي‌نفوذ و همچنين برخي مسوولان در پرونده زنجاني دخالت داشته‌اند و چهار وزيري كه به زنجاني براي اقداماتش مجوز داده‌اند نيز از اين مساله مستثني نيستند، بنابراين بايد آنها نيز پاسخگو باشند. تمام تلاش خود را كرده‌ام تا درجلسه دادگاه ايشان شركت كنم.  درحال حاضر فايل‌هاي صوتي بسياري از اظهارات زنجاني در كميسيون انرژي موجود است و قطعا صحبت‌هاي ايشان با اعضاي كميته مربوطه به پرونده وي در مجلس مي‌توانست بيش از پيش كمك حال قوه قضاييه باشد.

بنابراين گله‌مندي و ناراحتي اعضاي كميته پرونده زنجاني بيش از پيش مربوط به اين موضوع است اما از شواهد اينطور برمي‌آيد كه زنجاني قصد همكاري با قوه قضاييه را ندارد. همواره پيشنهاد و تاكيد ما در رابطه با پرونده زنجاني به قوه قضاييه اين است كه دادگاه زنجاني را علني برگزار كند، يعني اينكه اگر جلسه وي علني برگزار شود مطمئنا بسياري از ابهامات پرونده مشخص و رفع خواهد شد.

باز هم بايد منتظر بمانيم تا ببينيم پس از برگزاري نخستين دادگاه ايشان چه عوامل و موضوعات پشت‌پرده‌يي نمايان مي‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها