کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امضا فروشی برخی مهندس‌ها همه را بدنام کرده‌ است


کد خبر : ۱۵۹۸۲پنجشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۲۰۲۸۷۱ بازدید

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران معتقد است بسیاری از مهندسان شرافتمندانه کار می‌کنند و به اخلاق حرفه‌ای خود پایبند هستند اما ...

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران معتقد است بسیاری از مهندسان شرافتمندانه کار می‌کنند و به اخلاق حرفه‌ای خود پایبند هستند اما امضافروشی تعدادی از آنها، کل جامعه مهندسان را بدنام کرده است چرا که وقتی چند نفر در یک مجموعه، خطا کنند جامعه این موضوع را به کل آن مجموعه نسبت می‌دهد.

سعید غفرانی با اشاره به اینکه نمی‌توان پدیده امضافروشی را توجیه کرد به صدای اقتصاد گفت: امضا فروشی معنی ساخته شدن یک بنا، خارج از اصول مهندسی  می‌دهد چرا که با امضا فروشی در حقیقت ساختمان در ظاهری قانونی و اصولی به صورت غیراصولی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در مقوله نظارت و اجرای ساختمان هم مانند هر حرفه‌ دیگری تخلف وجود دارد که زمینه‌ساز اصلی این موضوع هم ضعف در اجرای قوانین است.

رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: مهندسان باید بر اساس آنچه قانونگذار تعیین کرده است، حرکت کنند و به تعهدات حرفه‌ای خود نیز پایبند باشند چرا که هر ساختمانی که ساخته می‌شود سال‌های زیادی میزبان افرادی است که در آن زندگی خواهند کرد و ساختمان یک سرمایه ملی به شمار می‌رود.

غفرانی با بیان اینکه در همه حرفه‌ها افرادی وجود دارند که به اصول حرفه‌ای کار خود پایبند نیستند، گفت: مهندسان ناظر ساختمان نیز از این مقوله مستثنی نیستند؛ برخی از آنها گاهی با پول کارفرمایی که به دنبال سود بیشتر است تطمیع می‌شوند و گاهی هم خود فعالیت حرفه‌ای نمی‌کنند و به موقع سر کار خود حاضر نمی‌شوند که در هر دو صورت به موقعیت حرفه‌ای این کار ضربه وارد کرده و به مردم نیز خیانت می‌کنند.

وی گفت: ما کار این دست از مهندسان ناظر را توجیه نمی‌کنیم اما بسیاری از مهندسان نیز شرافتمندانه کار می‌کنند و از این اتهامات مبرا هستند.  

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران گفت: تلاش‌های زیادی از سوی سازمان نظام مهندسی انجام شده است تا رابطه مالی ناظر و مالک قطع شود که البته با معرفی ناظران از سوی سازمان نظام مهندسی تا حد زیادی این مشکل حل شد و نظام مهندسی حقوق ناظر را بعد از دریافت گزارش کار پرداخت می‌کند و ما امیدواریم با این فرآیند شاهد عملکردی بهتر در این حوزه باشیم و فعالیت آن عده محدود نیز پایان یابد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها