کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا با ضعف قیمت همراه است


کد خبر : ۱۵۹۴۵چهارشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۳۹۱۲۷۳ بازدید

امروز چهارشنبه قیمت طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای چهارمین روز متوالی با ...

 امروز چهارشنبه قیمت طلا در بازارهای بین المللی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای چهارمین روز متوالی با کاهش همراه شده است.

در حالی که قیمت جهانی پلاتین نیز امروز چهارشنبه برای هشتمین روز متوالی با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح از دسامبر 2008 میلادی رسیده است و بدترن عملکرد قیمتی خود را در 7 سال اخیر ثبت کرده، این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت سایر فلزات گرانبها از جمله طلا داشته است.بر اساس این گزارش افشای رسوایی شرکت فولکس واگن در پرونده آلایندگی خودروهای دیزلی تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی پلاتین داشته است. این مساله می تواند موجب کاهش شدید تقاضا برای پلاتین از سوی شرکتهای خودروسازی شود.

قیمت طلا نیز برای چهارمین روز متوالی با کاهش روبرو شده و در حال ثبت بدترین عملکرد سه ماهه خود در یک سال گذشته است. نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا بوده است.قیمت پلاتین در سه ماه جاری بیش از 15 درصد کاهش داشته است. قیمت پلاتین برای پانزدهمین ماه متوالی است که با کاهش همراه شده است. این بدترین عملکرد سه ماهه قیمت پلاتین نیز از سال 2008 میلادی به شمار می رود.

قیمت پلاتین در ماه جاری نیز بیش از 9 درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش قیمت این فلز گرانبها از ماه می 2012 میلادی به شمار می رود. قیمت هر اونس پلاتین امروز چهارشنبه نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 912 دلار رسیده است. قیمت پلاتین روز گذشته نیز برای لحظاتی به کمتر از 894 دلار رسید که این پایین ترین رقم در شش سال و نیم اخیر بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال کاهش مجدد قیمت پلاتین به کمتر از 900 دلار در هر اونس وجود دارد. البته قیمت پالادیوم تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش تقاضا برای خودروهای بنزینی با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت پالادیوم امروز چهارشنبه با افزایش 10 درصدی روبرو شده و بهترین عملکرد خود را از جولای 2013 میلادی تاکنون ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا نیز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1125 دلار رسیده است. قیمت طلا در سه ماه جاری با افت 4 درصدی روبرو شده تا بدترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده باشد.

به نظر می رسد با در پیش بودن تعطیلات سراسری در چین و افت تقاضا در بازار این کشور ، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها