کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان دست به دامن ده‌ها میلیارد دلار ذخایر خارجی خود شد


کد خبر : ۱۵۹۱۲سه شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۵۹۳۹۷۳ بازدید

عربستان سعودی ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های جهانی خود را برداشت می‌کند تا این پادشاهی ثروتمند کسری بودجه در حال افزایش خود را کاهش ...
عربستان دست به دامن ده‌ها میلیارد دلار ذخایر خارجی خود شدعربستان دست به دامن ده‌ها میلیارد دلار ذخایر خارجی خود شد

عربستان سعودی ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های جهانی خود را برداشت می‌کند تا این پادشاهی ثروتمند کسری بودجه در حال افزایش خود را کاهش دهد و به بازار سهام خود ثبات ببخشد و به این ترتیب، کاهش پایدار قیمت نفت را جبران کند

به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، منابع خارجی آژانس پولی عربستان سعودی از وقتی که قیمت نفت در سال گذشته شروع به کاهش کرده، حدود 73 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که هزینه‌های این پادشاهی در اقتصاد در همان سطح قبلی باقی مانده به علاوه این که در جنگ یمن نیز پول خرج می‌کند.

بانک مرکزی عربستان نیز برنامه دارد که بانکهای خارجی اوراق قرضه‌ای را بفروشند تا کاهش شدید ذخایر نفتی را جبران کرده باشد.

کسانی که از وضعیت دارایی‌های خارجی عربستان مطلع هستند، به فایننشیال تایمز گفته‌اند که در ماه جاری میلادی، موج جدیدی از برداشت از ذخایر خارجی عربستان شروع شده و به بالاترین میزان در سال جاری رسیده است.

مدیر یکی از صندوق‌های ذخیره‌ای که بخشی از ذخایر خارجی عربستان در آن است،‌ می‌گوید: «دوشنبه (دیروز) روز سیاه ما بود.» صحبت او به برداشت حجم عظیمی از ذخایر عربستان سعودی در هفته گذشته میلادی،‌ اشاره دارد.نهادهای مالی برای سالها از افزایش دارایی‌های دولت نفتی پولدار خلیج فارس بهره‌مند شده بودند اما حالا احساس‌کنند که از سال گذشته از کاهش قیمت نفت در حال ضربه خوردن هستند.

نایجل سیلیتو، مدیر عامل شرکت مشاوره بازار ذخایر مالی «اینسایت دیسکاوری»، می‌گوید: «مدیران مالی پیش‌بینی می‌کنند که نهادهای دولتی عربستان 50 تا 70 میلیارد دلار از ذخایر خارجی کشور را در شش ماه گذشته برداشت کرده‌اند. برخی دیگر از مدیران مالی میزان برداشت عربستان را حتی بیش از این 70 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.از فصل سوم سال 2014، ذخایر خارجی عربستان در قالب اوراق قرضه خارجی تا 71 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که به معنی کاهش تقریبی 72.8 میلیارد دلار در کل دارایی‌های این کشور بوده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها